Friday, September 21, 2012

TAGGED UNDER: ,

Foto Sekitar Pra-Majlis Keraian Pernikahan Anak Sultan Brunei

Puteri Sultan Brunei, Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah (32) bernikah dengan Pengiran Haji Muhammad Ruzain (28) di Masjid Sultan Omar Ali Saifuddien semalam.


Sultan Haji Hassanal Bolkiah, dan permaisurinya Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha di majlis pra-keraian semalam. Rilek je pakai slack lagi.

Pengantin perempuan : Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah

Pengantin Lelaki : Pengiran Haji Muhammad Ruzain

Keriangan di majlis pernikahan anakandanya yang sebelum ini kali terakhir diadakan pada tahun 2007.

Istiadat oleh Bonda

Ketibaan Di Raja


Senarai dif kehormat masih belum dikeluarkan namun ramai tetamu tetamu kenamaan dan ketua ketua negara dijangka hadir pada hari majlis sebenar ini nanti.




Sultan Hassanal Bolkiah mempunyai 12 orang anakanda dari 3 perkahwinan.
Majlis kat atas ni cuma rehearsal je. Majlis sebenar akan diadakan hujung minggu ni. Cuma apa yang wa nampak, segala manusia manusia yang hadir dalam majlis ni lengkap dengan pakaian yang menutup aurat berbanding kalau majlis yang sama kat negara ni .. maka akan banyak lah yang nak berlumba lumba untuk menayangkan jambul .. tak gitu ??

Nota : 

Kedua mempelai adalah penjawat awam dan bekerja di dalam sektor kerajaan dimana Puteri Hafizah yang memegang Ijazah dalam Pengurusan Perniagaan adalah seorang pegawai di Kementerian Kewangan manakala Pengiran Muhammad Ruzaini pula adalah penjawat awam di Jabatan Perdana Menteri.

Puteri Hafizah adalah merupakan anak yang ke 5 pasangan Sultan Hassanal Bolkiah dengan Permaisurinya Pengiran Hajah Saleha.


About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

8 comments:

  1. kedua-dua mempelai dah haji dan hajjah?...fuhh...hebatt

    ReplyDelete
  2. ese dulu nikah dok ataeh tikar mengkuang ajo,pak mentuo kato sah nikah atas kesempurnaan syarat syariah.apo apo pun ese nenggok gamba keluargo dirajo brunei ni menutup aurat sememangnyo dijadikan role model sebagai pemimpin islam.syabas sultan dan tahniah semogo allah berkati pemerintahan tuanku sultan kerana mendaulatkan perintah allah swt.

    ReplyDelete
  3. AKU TUNGGU...BILAKAH NEGARA BRUNEI....NAK ADAKAN UNDANG-UNDANG ISLAM... DINEGARANYA......!!! SULTAN HASANAL BOLKIAH DAH IZINKAN DAHH.....!!!!

    ReplyDelete
  4. Tuan blogger,

    mohon link diblog tuan.
    http://libanglibu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. kalo kat sini, muda2 lg dah hajah/haji..kira tak jiwa umno la..hihi.btl x kwn2?

    ReplyDelete
  6. paling suka pi sana bila tgk papan tanda,xkira lah kedai cina or melayu semuanya ade tulisan jawi....susah nak jumpa yg berpakaian tidak menutup aurat.....

    ReplyDelete
  7. Tu baru betul negara Islam. Takde pulak aku dengar kaum lain bising bantah2 mcm kt Malaysia ni. Lagi satu nak dpt warga negara mmg payah.Takde istilah IC express ka, boleh kawen org sana tapi jgn harap dpt kerakyatan.

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

Google+ Followers

Recent news

Sembang

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top