Monday, April 16, 2012

TAGGED UNDER: ,

Bicara SakMongkol AK47 - Zaman Pancaroba UMNO Sudah Tiba



ONE TWO THREE FOUR
LIMA ENAM TUJUH LAPAN
DATO NAJIB CAKAP BESOR
TAWAN SELANGOR TAKDE HARAPAN.

Kita lihat ribuan pasukan bermotor menyambut dan mengiringi kehadhiran Dato Najib , presiden UMNO dan PM for the time being, datang ke negeri Selangor. dalam konteks negeri Selangor, UMNO dan BN adalah parti pembangkang. Maka ketua parti pembangkang ini datang ke negeri yang di kuasai oleh kerajaan Pakatan Rakyat untuk meniup semangat kedalam soldadu UMNO untuk menawan negeri Selangor

Zaman pancaroba UMNO sudah tiba.  Siapa soldadu presiden UMNO ini? mat motor, pekida, persatuan silat, RELA, dan pertubuhan yang sewaktu dengan nya. Mat motor tidak ada ibu bapa yang di rundung malang oleh harga barangan yang melambung tinggi? Tidak ada abang atau kakak, atau adik lelaki dan perempuan yang di bebani oleh hutang PTPTN? 

Di Germany negara taraf dunia pertama, pendidikan adalah percuma kecuali kos penyaraan. Jika kita menampung kos penyaraan nilai PTPTN akan jatuh serta merta. PTPTN boleh di biayai boleh sumbangan Petronas yang di bayar beransur ansur. PTPTN pun tidak dibayar oleh pelajar sekali gus. Mereka bukan menabung sejak mereka merangkak lagi. Dalam dunia ini hanya isteri PM Malaysia yang menyimpan duit untuk beli cincin dari Jacob and Company

PTPTN boleh kita bayar dengan membatalkan subsidi kepada IPP kesayangan UMNO dan Dr Mahathir. PTPTN boleh di bayar dengan membatalkan subsidi kepada operator dan pemilik tol lebuhraya. Hentikan subsidi kepada mereka. 

Jadi jangan terpengaruh dengan janji palsu ketua UMNO dan BN ini. keadaan untuk Najib betul betul sesak dan terdesak. Dalam bahasa Inggeris ini di katakan sebagai scrapping the bottom of the barrel. Kerak pun kerak lah. Takpe bila makan mendatangkan pening kepala. Apa nak buat. Desperate times call for desperate measures. Kalau pening telan panadol. Tak lut, telan sahaja cincin atau beg tangan Birkin Hermes tu. (kah kah kah kah)

Apa yang Najib tak buat? Mempromosi diri melalui menghasilkan survey yang menunjukkan bahawa 69% daripada yang di temubual menyokong nya? Lihat lah- belasan tahun minda orang Melayu Malaysia di asak dengan cerita seksual dan betapa besar saiz kemaluan Anwar Ibrahim. Maka hasil kajian temubual pun mesti 69%- ini posisi seksual atau apa? 

Dalam dunia ini, hanya Malaysia dan UMNO sahaja yang bergantung harap kepada punggung orang lain untuk survival nya. Apa jadi kepada pengadilan keatas punggung Saiful Bahri jadi penentu jatuh bangun UMNO dan Malaysia. 

Kemudian menghasilkan report card untuk nya oleh dia sendiri? Orang yang buat report card sendiri untuk di kemukakan kepada ibu dan bapa ialah orang yang ada perkara yang hendak di sembunyikan. Dunia ketawa bila Najib buat kad laporan keatas diri nya.

Berpakat dengan gengster Melayu? Kaki pukul? Semua Najib buat asalkan boleh mendatangkan kemenangan.  Pahlawan dan panglima- anda tidak ada ibu bapa yang sengsara dan abang, kakak dan adik yang menanggung beban hutang? Panglima dan pahlawan melindungi orang yang lemah dan tertindas – bukan menyebelahi penindas dan mereka yang zalim. 

Kita tahu bagaimana pasukan bermotor ini di kerah. Semua mereka menerima bayaran untuk menunjukkan bahawa force berada dalam tangan Najib. Hari ini, ini sahaja lah yang boleh Najib tunjukkan. Menakutkan rakyat dengan mengembeling elemen elemen yang boleh menakutkan rakyat serta ingin menunjuk kepada kerajaan negeri bahwa dia ada kekuatan. 

Sejak akhir ini, UMNO hanya ada strategi menakutkan orang ramai. Sebab itu pegawai kerajaan yang saya ingat siuman sedikitlah fikiran mereka dan pemimpin UMNO kesana kesini macam orang gila menyatakan bahawa jika UMNO tiada maka orang Melayu akan hilang dan musnah, jika UMNO tidak ada , agama Islam akan terancam dan jika UMNO tidak ada siapakah yang akan menjaga institusi raja Melayu? 

Saya kira raja Melayu mampu menjaga diri mereka sendiri jika kita lihat dari kemampuan seorang anak raja memukul seorang penyanyi sehingga pengsan kerana berebut gadis yang jelita. 

Secara serius, Institusi raja di jagai oleh perlembagan lah mat nye, bukan UMNO. Dan UMNO ternyata bukan nya pertubuhan yang boleh di percayai oleh raja raja Melayu. Dalam krisis perlembagaan 1998, bukankan UMNO yang mengepalai gerakan untuk menghina raja raja Melayu. Mustahil tuanku tuanku semua dapat melupakan bagaimana raja dari benua Hindi  mahu menghapuskan raja raja Melayu? 

Perlembagaan lah yang melindungi insitusi raja dan kasih sayang semua rakyat yang menentukan hidup nya insitusi raja Melayu. Dan semua rakyat bukan hanya rakyat yang ahli UMNO. UMNO tidak lansung mempunyai moral standing untuk mengakui mereka lebih menyayangi institsusi raja Melayu. 

DAP, PAS dan sekarang PKR tidak pernah mengancam instusi raja Melayu. Yang menggugat dari track rekod nya ialah UMNO. Maka adalah penipuan dan hipokrasi tahap tinggi pada pihak UMNO bilamana ia mengakui konon mempertahankan insitusi raja Melayu.

==========  Sumber  ===============

wa sambung lagi

One Two Three Four
Lima Enam Tujuh Lapan
Najib memang takde telor
Memang layak jadi menteri jaga pompuan 

kah kah kah kah kah

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

  1. UMNO hanya berjasa memperbodohkan bangsa yang digelar "Melayu". Yang untung Mamak Kutty dan yang sewaktu dengannya. Apa UMNO banyak berjasa? Sebab apa? Banyak buat bangunan, banyak buat projek segera dan gula-gula... Kat Thailand, Brunei, Singapura dan Indonesia tiada parti bernama UMNO pun, tapi banyak juga bangunan dan fasilitas yang lain?

    ReplyDelete
  2. @Alam Flora Setuju ~!! .. dekat russia yang diperintah kominih pon boleh ada jet MiG, kapal selam, kapal terbang buatan sendiri ... lagi dasat

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top