Friday, June 8, 2012

JPJ Pon Pandai Buat Lawak High Class .. Cis Sungguh


Ada tak diantara pembaca blog ciput wa ni boleh explain apa makna lawak yang baru dibuat oleh JPJ ni ? 

3 Pilihan yang diberikan 

  1. Terima secara percuma
  2. Bayar pada harga tertinggi
  3. Tolak tawaran 


Terima secara percuma atas kapasiti apa ? Katanya kelayakan yang diberikan kepadanya oleh kerajaan ?.. wohh .. kalau gitu. Ada ke selama ni semua menteri yang ada dalam kerajaaan memang layak untuk diberikan plat secara percuma? Tak pernah wa dengar pon .. 

Kalau dah memang nak bagi percuma, atas alasan apa plak dia nak tolak? Option apa namanya gini? Dah katanya (ikut laporan) pihak dia memohon pada JPJ, then JPJ dah bagi free, lepas tu ada plak option untuk menolak tawaran free tu ..gila ke hape?

Then, kalo dah memang dari awal nak bagi free, cemana harga bidaan tu boleh timbul ? Haiyaaa ... makin pening laa dengan gelagat orang orang dari planet zebulun ni.. 

Sepatutnya, kena ada satu peraturan yang jelas, tak kira siapa pon dia, tetap kena bayar kerana ini adalah sumber pendapatan kerajaan. Ini jelas pembaziran dari segi pendapatan kerana jika sekiranya ingin berikan juga secara percuma, JPJ sepatutnya memberikan nombor yang berada diluar bidaan sebagai contoh WWW731 yang hanya bernilai RM200. 

Jika statusnya sebagai menteri adalah sebab mengapa beliau diberikan no. pendaftaran secara percuma, pastikan semua menteri juga turut mendapat keistimewaan yang sama, termasuk juga Sultan, Ketua Ketua Menteri, Menteri Menteri Besar & Yang Dipertua Negeri, jadi tidak lagi timbul cerita sebagaimana isu WWW1 yang heboh diperkatakan sebelum ni.

Nota : Sultan kena bayar, menteri dapat percuma .. perghhhh.. lu pikir le sendiri

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

1 comment:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top