Tuesday, May 22, 2012

TAGGED UNDER: ,

Gelombang Hijau Bukan Untuk Tandingi Gelombang Merah Ameno



KUALA LUMPUR: Gelombang hijau yang dicetuskan menerusi Himpunan Hijau Menuju Putrajaya yang dijadualkan berlangsung pada 1 Jun depan di Stadium Darul Aman, Kedah bukan bertujuan untuk menyaingi perhimpunan sambutan ulang tahun ke-66 Umno baru-baru ini.

Sebaliknya, Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, perhimpunan tersebut diadakan bagi menggantikan muktamar tahunan yang ditangguhkan ke satu tarikh baru.

"Tidak. Himpunan itu bukan diadakan untuk menyaingi gelombang merah Umno tetapi bagi menggantikan muktamar tahunan yang ditunda pada bulan depan ekoran pilihan raya umum yang belum ditentukan tarikhnya," katanya pada sidang media di Pejabat Agung PAS, Selasa.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, himpunan tersebut bertujuan untuk menggerakkan pimpinan, ahli, pendokong serta jentera parti di semua peringkat bagi membuat persiapan akhir dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Kita ingin beri mesej supaya tertanam di pemikiran mereka bahawa ahli-ahli PAS perlu jadi penggerak dan pendokong utama dalam menjayakan cita-cita Pakatan Rakyat untuk menguasai Putrajaya.

"Malah ia akan memberi gambaran kepada mereka supaya terima calon-calon bukan saja daripada PAS tetapi Parti Keadilan Rakyat dan DAP untuk bantu mereka mencapai kemenangan pada PRU-13," katanya.

Menurut beliau, PAS mensasarkan untuk mengumpul 100,000 peserta dari pelbagai bangsa dan agama untuk menghadiri perhimpunan itu.

"Program itu akan terbahagi kepada tiga peringkat...yang pertama bermula dengan menghimpunkan pimpinan tertinggi PAS. Sesi kedua melibatkan program expresi hijau anak muda ke Putrajaya manakala sesi ketiga iaitu Himpunan Hijau ke Putrajaya," katanya.

Susulan itu, Mahfuz menggesa peserta yang hadir supaya memakai berpakaian serba hijau sebagai tanda sokongan kepada program tersebut yang turut menuntut pilihan raya bersih dan adil.

"Walaupun kita hanya mensasarkan jumlah kehadiran seramai 100,000 peserta, saya yakin lebih ramai akan hadir nanti. Kita juga akan pasang skrin di luar stadium," katanya.

Ketika ditanya mengenai tarikh baru muktamar tahunan PAS, Mahfuz berkata ia akan diberitahu kemudian.

================

Awat ?? ketaq lutut ka ? Ini hijau tau .. bukan merah. Sekarang semua menda nak pakai teknologi hijau .. merah tu untuk angin ahmar boleh laa .. kah kah kah kah


The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top