Tuesday, May 22, 2012

TAGGED UNDER: ,

Terbaru : Footage Video - Kemalangan Ferrari Dan Teksi Yang Mengakibatkan 3 Kematian

Nota: Video kemalangan ngeri ini dikeluarkan sebagai peringatan. Jangan klik video kalau rasa rasa tak kuat semangat. Berita tentang kemalangan ini pernah tersiar dalam banyak blog dan entri ini adalah yang terbaru apabila video kejadian kemalangan dikeluarkan.



Tiga mangsa terbunuh apabila sebuah Ferrari 599 GTO melanggar sebuah teksi ketika sedang memecut disebuah persimpangan pusat bandar di Singapura.

Pemandu Ferrari tersebut mati serta merta sementara pemandu teksi beserta penumpangnya tidak lama kemudian.

Penumpang Ferrari yang berwarna merah itu bagaimana pun terselamat dan telah dihantar ke hospital, begitu juga dengan seorang pembonceng motorsikal yang turut terlibat dalam kemalangan.

Polis tidak mengeluarkan anggaran rasmi berapa kelajuan Ferrari tersebut namun berlaku hentaman dengan kelajuan tinggi dan boleh dilihat dari video yang disertakan.

Pegawai polis sedang menyiasat kemalangan, namun, sebagaimana laporan yang dikeluarkan oleh Motor Authority, saksi mengatakan, pemandu Ferrari, Ma Chi yang berusia 31 tahun, melanggar lampu merah sebelum menghentam sisi teksi biru terbabit.

Perlanggaran itu telah dirakamkan dari dalam sebuah kereta dipersimpangan Rochor Road - Victoria Street.

Cheng Teng Hock
Penumpang teksi, seorang perempuan yang berumur 20 tahun, mati didalam teksi yang dipandu oleh Cheng Teng Hock, 52, bapa kepada 3 orang anak.

Cheng Teng Hock pula mengalami kecederaan otak yang parah dan menemui ajal ketika sedang dirawat dalam unit rawatan rapi di Hospital Tan Tock Seng awal bulan ini.


Nota : Kejar lampu merah memang dah jadi amalan biasa pemandu kat Malaysia. Apa yang wa boleh kata, ubahlah sikap gini.. tak jadi tak pe, tapi bila dah jadi, tak pasal pasal orang lain yang jadi mangsa. 


The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top