Saturday, August 4, 2012

TAGGED UNDER: ,

Gempar : Pornografi Kini Mula Dipasarkan Secara MLM DI Malaysia



Sibu : Perniagaan Jualan Langsung  (MLM) telah dibawa ke satu tahap yang lebih ekstrim di sini apabila terdapat skim terkini yang menawarkan siaran pronografi secara langsung melalui penjualan USB flash drive. Pendedahan yang mengejutkan ini terbongkar apabila pihak polis menerima laporan dari seorang wanita pada Selasa lepas yang mendakwa rumahnya telah dijadikan pusat untuk memasarkan pronografi oleh satu pasangan yang mengaku mempunyai pertalian saudara dengannya.

Wanita itu melaporkan bahawa 'saudaranya' itu telah membawa USB flash drive tersebut secara haram dari Taiwan yang membolehkan siaran secara langsung ditonton oleh para pelanggan, dan menjadikan rumahnya sebagai pusat untuk tujuan pengenalan dan pemasaran produk tersebut.

Mengikut laporan, pihak polis gagal untuk mengakses talian tersebut berikutan laman webnya dipercayai telah ditutup oleh penyelia laman.

Juga dilaporkan bahawa pasangan Taiwan tersebut telah dibebaskan oleh pihak polis.

Sumber menyatakan, pelanggan perlu membayar yuran keahlian sebanyak RM2,100 untuk menjadi ahli kepada perniagaan ini dimana mereka kemudiannya akan dibekalkan dengan 3 unit USB Flash Drive tersebut.

Untuk setiap ahli baru yang diperkenalkan, ahli (yang memperkenalkan) akan menerima imbuhan sebanyak RM500 sementara 'upline' pula akan mendapat RM200.

Menurut wanita yang membuat laporan tersebut, sebanyak 99 unit telah dibawa masuk ke negara ini dan sehingga kini sejumlah 25 unit telah terjual.

Kumpulan ini juga telah menganjurkan siri pemasaran perniagaan ini disekitar Bintulu dan juga ke Semenanjung, ujar wanita pemilik rumah ini.

Beliau juga mendakwa terdapat juga kumpulan lain yang turut memasarkan perniagaan ini di sini. - Borneo Post.

Nota : Ada ke sesape yang dah jadi ahli weyh ? kah kah kah kah

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top