Thursday, March 8, 2012

Sorry seems to be the hardest word - eicewah


Pada mereka mereka yang mengunjungi blog ni pada jam 2200 -  24.00 - 7/3/2012 ( sebanyak 63 orang ... tu pon kalo feedjit tak tipu la ).. wa nak minta maaf bebanyak sebab tak dapat nak baca post .. aiseh .. standard le tu .. bugged .. post tak keluar .. dapat baca tajuk je .. apekemenda ... ?? kah kah kah 

Kelam kalibut wa cari punca kenapa boleh jadi gitu .. dari elok pakai kemeja sampai tinggal nampak perut yang boroi .. eh .. ye ke wa boroi ?? skit je ah .. sib baik seluar pon tak tertanggal skali .. kah kah kah 

So apa apa pon .. maaf pasal menghampakan luorang .. eiceh .. efek sedih melantun lantun ni .. masalah dah diatasi .. so moh nyanyikan lagu tido utk wa .. wa nak check out .. lu orang baca le memana yang patut .. adios ~!!

Wednesday, March 7, 2012

Jom Bagi Naga Makan



Hari ni wa nak cerita yang baik baik ...

Topik hari ni : Faraid .

Lu orang baca bebetul .. FARAID 

Luorang dah hadam ke ngan perkara yang bernama faraid ni ? .. takpe ..jangan gundah gulana .. luorang boleh baca dalam buku buku berkaitan lepas ni ..

Harta yang nak difaraidkan ni bukan milik Ismet Ulam Raja .. bukan .. bukan ..
Bukan juga harta Ali Baba dan 40 orang Penyamun .. bukan .. bukan ..
Kalau harta Ahmad Albab .. lagi la bukan ..
Tapi harta wa .. luorang .. dan seluruh rakyat negara terchenta .. 

Siapa tukang faraid yang tulus ikhlas dalam menjalankan tugas ni ?
KWSP ?? .. bukan .. tu dulu 
Tabung Haji ?? .. pun bukan .. tu dulu
Tapi sepupu sepapat diowang juga .. yang sekarang bernama 1MDB .

1MDB tu luorang tau ke apa kemenda ? - 1 Malaysia Development Berhad  adalah satu badan yang ditubuhkan untuk menjalankan projek projek kerajaan, milik penuh kerajaan, menggunakan dana kerajaan dan dipengerusikan plak oleh PM .. aih .. bih tu JKR buat menda ?? oppss .. takpe .. kembali pada topik .. kita nak cerita pasal faraid .. bukan JKR .. kah kah kah.

Siapa kah amil amil yang berada dibelakang MDB ? Luorang boleh klik kat sini .. dan kat sini ..untuk nengok wajah wajah yang nampak begitu tulus dalam nak memajukan negara. 

Apakah matlamat mereka ? .. 1MDB ni ditubuhkan khusus utk membantu rakyat Malaysia dalam memajukan negara khususnya dalam bidang Tenaga, Perniagaan Tani, Urus Harta dan Pelancongan .. aik .. sekali lagi .. Kementerian kementerian yang berkaitan buat menda ?? opsss lagi ... kita tak nak cerita pasal tu .. sebab topik kita faraid .. kah kah kah ...

Selain tu .. diowang ada gak la bagi geran geran untuk peniaga .. biasiswa untuk pelajar dan bantuan untuk rakyat termiskin .. hadeih .. dia borong abih tugas YBK, MARA, JPA & Jabatan yang berkaitan .. bih tu diowang ni nak buat hape ?? .. tersasul lak lagi .. faraid laa karmic .. stay on the topic please ~!! .. kah kah kah

Jadi apa masalahnya kat sini ?? .. ok skarang luorang baca :

KUALA LUMPUR: 1Malaysia Development Bhd (1MDB) mengambil alih Tanjong Energy Holdings Sdn Bhd (TEHSB) sebagai pelaburan strategik jangka panjang.
1MDB memeterai perjanjian definitif Jumaat lepas berhubung pembelian ekuiti dengan nilai RM8.5 bilion.
"Transaksi itu tertakluk kepada kelulusan pembiayaan dan peraturan," kata syarikat itu dalam satu kenyataan hari ini.
Ketua Eksekutif 1MDB, Shahrol Halmi, berkata pengambilalihan itu menandakan langkah pertama hasrat strategik 1MDB ke arah memenuhi keterjaminan tenaga jangka panjang negara.
"Tenaga ialah antara bidang fokus teras untuk 1MDB, dan TEHSB adalah pengambilalihan yang berharga. Kami tertarik dengan rekod operasi kukuh TEHSB, portfolionya yang pelbagai aset berkualiti, keupayaan dalaman yang mantap dan potensi untuk pertumbuhan baharu di dalam dan luar negara," katanya.
1MDB juga berhasrat untuk meningkatkan kapasiti TEHSB sebagai pasaran baru muncul pengeluar kuasa bebas.
Goldman Sachs (Malaysia) Sdn Bhd dilantik untuk bertindak sebagai penasihat kewangan kepada 1MDB untuk transaksi itu.

TEHSB dimiliki individu kedua terkaya Malaysia, Tan Sri T Ananda Krishnan. - BERNAMA
Geng geng yang wa kasihi .. harta yang nak di faraid kan tu tak banyak ... cuma RM8.5 bilion je
Penerimanya plak bukan orang yang asing bagi kita .. alaaa .. si Ananda Krishnan tuuuu 
TEHSB ni plak ada kaitan langsung dengan kita .. apa de hal ye tak ?? Kompeni ni le antara yang buat kita kena bayar bil letrik berganda ganda tiap bulan .. tapi tak pe .. sebagai rakyat yang bertanggungjawab dan pemurah .. kita layan kan aje .. kah kah kah ..

Lepas ni 1MDB plak akan amik alih tugas naga dari TEHSB .. ye le .. IPP le katakan

Lagi sekali wa nak buat pertanyaan .. errr .. apsal lak tak suruh TNB je yang beli ? .. kan lagi mudah .. dalam TNB pon ada kepentingan kerajaan gak .. aih .. wa terlupa .. bukan tu yang kita nak cerita .. sebab kita masih dalam topik FARAID .. kah kah kah 

Mereka yang membuat dasar penswastaan memiliki kepentingan dalam syarikat yang diswastakan. Malah perjanjian antara kerajaan yang menggunakan harta orang ramai ini masih menjadi rahsia. Apa yang kita diberitahu ialah syarikat syarikat ini berhak – kerana perjanjian – untuk menaikkan harga mungkin setiap tahun atau mungkin setiap dua tahun. Kita tidak tahu kerana perjanjian ini masih satu rahsia dibawah Akta Rahsia Kerajaan.

So moh kita kumpul lagi duit bebanyak .. agar sistem faraid ni terus maju dan subur kat negara kita yang terchenta .. luorang jangan risau .. sebab penasihat diowang pon bukan calang calang .. Goldman Sachs tu~!! pasti halatujunya terjamin ...kah kah kah

Luorang boleh baca pasal TEHSB kat sini 

Tiang Seri Da Movie

Jangan tatap sebelum tidur .. kah kah kah
KULAIJAYA: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau yakin Johor akan terus mengekalkan kedudukannya sebagai "tiang seri" Umno dan kubu kuat Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-13 yang akan datang walaupun berhadapan dengan cabaran pembangkang. 

Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi BN dan Timbalan Presiden Umno berkata sentimen pengundi di Johor terhadap BN pada ketika ini sentiasa positif.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis jalinan mesra rakyat dan perasmian bangunan Pejabat Pelajaran Daerah Kulaijaya di Bandar Indrapura di sini yang turut dihadiri Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman.

Sebelum itu, Muhyiddin yang dalam rangka lawatan sehari ke Johor, menghadiri mesyuarat tertutup dengan pemimpin Umno dan BN Johor. - BERNAMA



================


Wa teringat pesan arwah datuk wa masa rumah kat kampung masih dalam binaan asal , "Jangan tidur dekat tiang seri .. nanti kau ngigau .." Tapi wa cam biasa ah .. tak lut sebab 'kepala dalam ada batu banyak besar sudah duduk' .. di kontotkan cerita .. malam tu memang wa tak leh tido .. weyh .. luorang mesti fikir wa cerita tahyul ... kah kah kah ... tapi ini betul betul .. bukan cobaan .

Bila wa meningkat ensem dan beso panjang, baru le wa faham .. senibina tiang seri dalam alam melayu amat berkait rapat ngan alam mistik .. luorang search sendiri laaa pasal topik ni .. dah le korang nanti cop wa tahyul .. khurafat plak ... kah kah kah 

Tetiba hari ni .. si Almalikul Sembab sebut balik menda yg dah lama hilang dari kotak ingatan wa .. tiang seri .. perghhh ... seram siot ..

Kalo nak fikirkan secara teori quantum lapangan (perghh) ..
  • Tiang seri tu tempat puaka melepak 
  • Tiang seri tu tempat bagi jembalang makan
  • Tiang seri tu selalunya terdapat dalam binaan kayu so akan tetap reput
  • Tiang seri tu dah out dated 
  • Tiang seri tempat MB negeri yop la ni pasang ancak 
  • Tiang seri ada dalam cerita Tamar Jalis - Bercakap Dengan Jin

cuba luorang lapangkan fikiran pastu buat sifir mudah .. Tiang seri = Gerombolan ... kah kah kah 

p/s : weyh .. rumah kampung wa dah lama takde tiang seri ... sudah tukar la ... modernisasi le katakan .. kah kah kah 

Tuesday, March 6, 2012

Pre - Come Back

Adoih~!! diam diam dah setahun wa tak update blog ..perghh .. kategori baham tanah dah ni .. kah kah kah 

Sorry geng .. wa hilang dalam kesesakan trafik . kalo wa bagitau sebenarnya wa kena kidnap ngan KGB .. konfem makan sate 3 cucuk luorang takkan caya .. kah kah kah .

Untuk pengikut setia (ceh .. bajet ramai je yg follow) .. ini post wa yg pertama untuk tahun ni .. InsyaAllah .. wa akan kembali (siap ngan effect dentuman guruh ni) . Sebelum tu , banyak gak yang wa nak kena re check ni .. label post pon wa dah tak ingat ikut kategori mana .. tapi mesti luorang nak kata .. tu lu punya pasal laaa .. kan kan kan ??

Uish .. shoutbox pon dah expired .. ceh .. tuan tanah kedaung tu hingat wa tak mampu ke nak bayo sewa ? ..takpe ..pelan pelan kayuh kata orang new zealand .. apa apa pon .. kita layan dulu -> Refuse/Resist .. lagu ni wa nak dedicate kat member wa Madie dengan ucapan .. Siapa Yang Cangkul Belakang Rumah Lu ? ..jangan sampai hantuk kat meja makan udah .. kah kah kah

 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic