Saturday, March 24, 2012

Lebih Amerika Dari Amerika


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata Malaysia akan menghentikan pengimportan minyak mentah Iran.

Beliau mengesahkan satu laporan berita asing bahawa syarikat minyak negara, Petronas, akan menghentikan pengimportan minyak mentah Iran mulai April, iaitu dua bulan sebelum sekatan Amerika Syarikat berkuat kuasa.

"Ia hanya jumlah yang kecil," katanya dalam jawapan singkat kepada para pemberita pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Kuala Lumpur hari ini.

Menurut laporan itu hari ini, Petronas kini mengimport kira-kira 50,000-60,000 tong minyak minyak mentah Iran sehari.

Kini, China, India, Jepun dan Korea Selatan adalah empat pembeli terbesar minyak mentah Iran di Asia.

Sehingga ini, Iran menjual kebanyakan daripada 2.6 juta tong sehari (bpd) yang dieksport di rantau ini. Sumber

=======================

perghhh ... satu lonjakan paradigma .. 
Cepat betul kerajaan bertindak balas dengan kehendak US ..kah kah kah kah 

Uncle SAM kata bulan 6 , tapi Petronas nak cepatkan skit .. 2 bulan je
Tu pon ngaku lepas agensi berita asing dah pecah cerita 
Kalo idak .. senyap sunyi .. bersorak cam juara
Nampak sangat nak amik hati Amerika .. kah kah kah

So lepas ni luorang tengok, mungkin ayat yang akan keluar "kita terpaksa menaikkan harga minyak disebabkan sekatan dunia pada minyak Iran, sedangkan kita antara pengimport utama (50-60ribu tong je) .. dan sekarang kita terpaksa membeli minyak dari negara negara lain yang harganya lebih tinggi" ... kah kah kah kah 

Friday, March 23, 2012

Hiruk Pikuk Sekitar Isu Liam Neeson Nak Masuk Islam



Liam Neeson dikatakan sedang serius mempertimbangkan untuk menerima Islam dan menjadi seorang Muslim.

Pelakon Hollywood yang juga merupakan seorang Katolik diberitakan telah berdoa di Masjid Turki di Istanbul selepas mendengar Azan yang indah dan menyentuh hatinya (dilaungkan dari Masjid Sultan Ahmed) . Berita tentang niat beliau ingin mengenali dan menerima islam sebagai cara hidup telah menimbulkan perdebatan hangat dikalangan peminat. Luorang boleh rujuk dari -> sumber dan kalo larat .. baca le pertikaian komen komen peminat dia (mungkin gak pengkritik tegar ada sekali)

Neeson sebelum ini mengalami satu musibah tragik apabila dia kehilangan isterinya Natasha Richardson, dan bertitik tolak dari situ beliau mula mengkaji kembali perjalanan hidupnya, dan apa yang perlu dicari antara hubungan makhluk dan Pencipta. Wa turut berdoa semoga beliau diberikan Allah taufik dan hidayah dan sekiranya ini berlaku, dunia Hollywood pasti bergegar sebab Liam Neeson merupakan jenama yang kukuh kat sana. Mudah mudahan .. Amin .

Nota : Disaat kita dihantui dengan isu murtad dikalangan orang Islam, kat luar sana .. semakin ramai bangsa yang asalnya memusuhi Islam dan memperlecehkannya mula mendekati malah menganutnya .. maka sesuai le ngan maksud Firman Allah : 

"Wahai orang-orang yang percaya, sesiapa antara kamu yang berpaling (murtad) daripada agamanya, maka Allah akan mendatangkan satu kaum yang Dia mencintai, dan mereka mencintai-Nya; rendah diri terhadap orang-orang mukmin, keras terhadap orang-orang yang tidak percaya; mereka berjuang di jalan Allah, dan tidak takut akan celaan mana-mana pencela. Itulah pemberian Allah; Dia memberinya kepada siapa yang Dia mengkehendaki; dan Allah Merangkumi, Mengetahui." (5:54)

hrmmm ... sigh*

Mesti Tonton : Kaedah Sembelihan Yang Perlu Kita Tahu


Kambing yang menggelepar dan meronta ronta terus kaku bila dengar Bismillah dan Doa. Teknik ni memang perlu/patut dipraktikkan kat negara kita .. baru le betul penyembelihannya .. haiwan haiwan yang nak disembelih seolah olah tahu penyembelihan yang akan dilakukan adalah penyerahan kepada Allah semata mata.. so lebih mudah untuk menyempurnakan tugas sembelihan bila haiwan tu tenang. Selebihnya luorang dengar/saksikan sendiri .. wa tak dapat nak tolong kalo luorang tak paham ..

Syabas Sam Kouka .. Salute

Awas : Katak Ni Bakal Keluar Dari Celah Kotak


kah kah kah kah kah ..
Luorang takkan tak kenal mamat neyh ?

Seantero Malaya & Borneo sudah tahu ..
Beliau bawak pistol tapi takde peluru

Malah melangkau luar pertiwi
Bukan lagi jadi rahsia tersembunyi ..

Weyh.. mamat ni ada hobi yang sangat unik
Malah hobi beliau sesungguhnya sangat pelik

Hobi dia ni suka kumpul bukti ...
Bukti sana dan bukti sini ..begitu dan begini

Tapi bukti tu semua tak cukup masak ..
So beliau kena eram kan dalam kotak ...
kah kah kah kah kah 

Jaga jaga weyh ... musim mengawan dah tiba ..
semua geng katak bakal menunjukkan muka

Kalo dapat menonjol diri time cenggini
Tak dapat jadi calon PRU .. Senator pon jadi ..
kah kah kah kah kah 

================================


Anggota Dewan Negara Senator Ezam Mohd Nor berkata asas negara ini ketika ini sedang diserang hebat oleh beberapa pihak yang berkepentingan dengan niat mencapai matlamat politik mereka dan ini adalah satu keadaan baru dalam negara ini.

Ezam berkata demikian sebelum beliau merasmikan NGO bangsa India dikenali Kelab 1Malaysia Action Team di Hotel Crystal Crown di ibu negara pada Jumaat.



Oleh itu, Ezam yang dahulunya adalah Bekas Setiausaha Politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, yakin penubuhan NGO seperti Kelab 1Malaysia Action Team ini mampu membantu kerajaan dan parti Barisan Nasional (BN) dalam menghadapi serangan hebat ini.

Dengan Pilihan Raya kali inilah usaha-usaha mereka yang digelar sebagai pengkhianat negara akan dapat dipatahkan seterusnya bapa-bapa pengasas yang telah meletakan asas kukuh ketika penubuhan Malaysia selepas Merdeka akan terus terpelihara.

====================================

weyh .. Gerombolan mintak bantuan sape tu ? Dulu masa lu keluar parti .. lu cakap bekas parti lu bakal lumpuh sebab geng geng lu buat lompatan berirama .. sekang ni lu kata kena mintak tolong plak .. errr .. 1Malaysia Action Team ? Apo tu ? kah kah kah kah ..Lu dah tanya Brahim Ali ke ? .. Lu jangan ... kena fire kang ... kah kah kah kah kah 


Thursday, March 22, 2012

Awas : Jangan Gelak Macam Ni


weyh agak agak la ..
luorang kalo nak gelak pon kaver kaver le skit ..
bukan apa ..
takut makhluk kat bawah ni ingat luorang perli dia ... kah kah kah kah kah



Katak Ini Benar Benar Mati Kutu ..

Sekumpulan katak dipercayai telah mengambil keputusan untuk menjalani proses harakiri (proses menyelesaikan masalah dengan mengambil nyawa sendiri) secara berganti ganti di barat daya Uttar Pradesh semalam.

Menurut sumber yang terkarib, katak katak tersebut berbuat demikian sebagai tanda protes kerana Wan Azizah yang menjadi Presiden kepada PKR, enggan melayani tuntutan dan desakan saudara saudara sekatak mereka di Malaysia ... kah kah kah kah kah 


SHAH ALAM – Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) mendesak Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tampil bagi membersihkan nama timbalannya, Azmin Ali dalam isu dakwaan mempunyai saham jutaan ringgit.

Ketua Penerangannya, Ruslan Kasim berkata, PKR tidak seharusnya bersikap pilih kasih dengan bertindak secepat kilat apabila isu-isu tertentu melibatkan pemimpin Barisan Nasional (BN) semata-mata.

“Jika Azmin gagal membuat penjelasan dan membersihkan namanya maka kami mencabar beliau segera meletakkan jawatan selaku Timbalan Presiden kerana beliau bukan  sahaja mesti bersih tetapi haruslah juga  kelihatan bersih,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Katanya lagi, Perkasa juga menyokong penuh desakan yang dibuat bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari yang mahu Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin mengistiharkan harta kekayaan.

“Adalah tidak logik, tidak masuk akal dan amat luar biasa seorang pegawai kerajaan yang bergaji lebih kurang RM2,000 ketika itu mampu membeli begitu banyak saham melainkan seseorang itu ada sumber lain yang membolehkan beliau berbuat demikian,” katanya.

Kelmarin, Anuar mendesak Azmin dan Shamsidar mengistiharkan keseluruhan harta kekayaan bagi membuktikan mereka tidak mempunyai saham mencecah RM2 juta yang didakwa diperolehi pada tahun 1992 hingga 1994.

Sebelum ini beberapa akhbar melaporkan Pengerusi Yayasan Pembangunan Belia India Malaysia S.A. Vickneswaran mendakwa memiliki dokumen-dokumen berkaitan urusan pembelian saham melibatkan Azmin dan isterinya, Shamsidar termasuk iparnya, Jamal Taharin yang mencecah RM8.5 juta pada awal 1990-an.

Anuar pada 2004 pernah menjadi Ketua Bahagian PKR Permatang Pauh juga pernah bertugas sebagai Setiausaha kepada Presiden PKR, Wan Azizah sebelum mengumumkan keluar parti PKR pada bulan Mei 2007.

======================================

wah .. desakan ni memang boleh melemahkan sendi sendi trigonometri ... kah kah kah 

waktu kejadian yang di war warkan  .. adalah ketika debudak debudak yang amik keputusan SPM semalam masih dalam proses perancangan dan pembiakan oleh mak bapak diowang ... kah kah kah kah 

pada waktu tu .. tukang melapor, tukang mendesak, yang kena lapor, yang kena desak .. dan juga semua yang terkait .. duk main pok amai amai bawah satu bumbung khemah yang bernama gerombolan .. kah kah kah kah ..errr.. tolong refer novel SHIT Prof. Shahnon untuk perkara yang berlaku lepas 98 onwards.

Kalo jadi lepas 98, wa nak gak tolong cari faktanya, mungkin terlintas gak le keinginan nak jadi spy leman ..ni idak .. isu sekadar nak tunjuk yang dia masih wujud dalam arus perdana padahal hanya laksana gelembung gelembung buih katak yang meletus dan bercempera bila dibaling ngan batu .. kah kah kah kah kah 

2 soalan wa untuk mangkuk 2 ekor ni ... 
masa dok dalam PKR, tak terfikir ke nak tanya sendiri ?? .. 
lu baru tau ke kalo dok dalam gerombolan .. memang tak mustahil dapat saham ? .. 


weyh bro ruslan (kira respek le kan .. panggil bro).. wa rasa lagi baik lu dok bersila depan mentor lu , Presiden  Persatuan Katak Sasau Malaysia  - Perkasam (refer gambar bajet fotogenik kat atas), suh dia adakan satu rapat umum dan cari jalan penyelesaian agar kejadian yang menimpa katak katak kat atas nun tak jadi fenomena sejagat .. bak kata orang Zimbabwe .. berubah sebelum parah ... kah kah kah kah 

pstttt ... isu Kak Jat geng luorang tak mintak bersihkan nama sekali ke ?  melibatkan rm250 juta woo ... baruuuuuu je berlaku .. ke luorang nak tunggu tahun 2029 plak ?? kah kah kah kah

Wednesday, March 21, 2012

Shafie Afdal: Antara Fantasi & Realiti .. eicewah



Maka bermadah le plak si Pie Bedal ..

Pakatan Rakyat tidak wajar diberikan lagi peluang untuk memerintah setelah gagal melaksanakan tugas yang diamanahkan kepada mereka di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.

Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata selain gagal menunaikan janji untuk rakyat, pemimpin Pakatan lebih ghairah untuk berebut jawatan sesama mereka.

Baca seterusnya dari - Sumber 

========================= 

Sape yg setuju ngan mamat neyh .. sila angkat kibod ... kah kah kah .. 

Negeri lu dah berapa penggal peluang rakyat bagi  ? 
Berjaya ke idak laksanakan tugas tadbir negeri ?  
Dalam masa 10 tahun berapa kali tukar Ketua Menteri ?
Sabah dok takat tu le jugak walau KM bersilih ganti ... kah kah kah kah

weyh Pie Bedal, lu baca ni ..

Laporan Unit Perancang Ekonomi Jabatan Perdana Menteri menjelaskan indeks kemiskinan di Kelantan 4.8 iaitu lebih rendah berbanding Perlis (6.0), Kedah (5.3) dan Sarawak (5.3). Bahkan jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan Sabah yang mencatat paling tinggi iaitu 19.2. Laporan itu berdasar Jadual 6, Insiden Kemiskinan Mengikut Etnik, Strata dan Negeri Malaysia 1970-2009.

Bukan wa kata weyh ... tu JPM yang keluarkan .. kalo silap .. sila saman diowang sekarang ... kah kah kah kah 

So sape yg gagal neyh ? dari lu menyibukkan diri dengan negeri negeri PR, cuba lu dengar skit rintihan rakyat dari bawah Parlimen lu .. bukannya apa .. diowang mintak terminal bas je ... takkan tu pon susah kot ?? kah kah kah kah kah 

wa quote ..

SETELAH hampir 50 tahun merdeka dan Ahli Parlimennya adalah menteri yang bertanggung jawab terhadap NKRA Luar Bandar, namun agak malang kerana Semporna tidak mempunyai Terminal Bas.

Seorang pengusaha bas, Abdul Kadir bin Unsah @ Gotex, kesal kerana Ahli Parlimen Semporna, Datuk Seri Panglima Mohd Shafie Apdal hanya mementingkan diri dan melobi projek untuk kroni dan bukannya untuk penduduk yang menghadapi masalah disebabkan ketiadaan prasarana seperti Terminal Bas.

"Kita pernah ada TYT, Menteri Kabinet dan Menteri Negeri, tetapi masalah sekecil ini gagal diselesaikan oleh pemimpin yang selalu bercakap tentang GTP, Transformasi, NKRA, NKEA dan ETP, tetapi pada dasarnya hanya cakap kosong, semuanya pembohong," kata Abdul Kadir yang mendengar rungutan orang awam terutama ketika hari panas terik dan hujan.

Kata Abdul Kadir, sedangkan kambing ada kandang, tetapi bas di Semporna tidak langsung disediakan tempat tetap bagi memudahkan penduduk menggunakan kemudahan pengangkutan awam. Sumber .. 

Sedangkan kambing ada kandang ??? kah kah kah kah kah 

psttt ... sian kat humno Kedah .. terpaksa import lu .. kah kah kah kah

Tuesday, March 20, 2012

PRU 13 : Daim Bernujum Lagi


PRU-13: Hanya tiga negeri selamat bagi BN, kata Daim

Bekas Menteri Kewangan dan bendahari Umno Tun Daim Zainuddin - yang meramalkan bahawa BN akan tumbang di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah pada pilihan raya umum 2008 - sekali lagi membuat analisis politiknya.

Kali ini, ketika ditemubual oleh akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau yang diterbitkan hari ini, beliau berkata kedudukan BN sebenarnya tidak benar-benar selesa.

Menurutnya, beliau hanya menjangka kemenangan mudah bagi BN di Johor, Melaka dan Pahang.

Bagi merampas semula Kedah dan Selangor dari Pakatan Rakyat, katanya, BN, khususnya Umno perlu mencari barisan kepimpinan yang sesuai.

Bagi mengekalkan Terengganu dan Sabah, Umno negeri masing-masing perlu bersatu. Tetapi untuk mengekalkan Perak akan menjadi cabaran terbesar bagi BN, komen Daim.

Di Negeri Sembilan, di mana BN hanya mampu menubuhkan kerajaan negeri dengan kelebihan enam kerusi sahaja, katanya, parti itu perlu menyelesaikan beberapa masalah khusus.

Meskipun Daim tidak mengulas lanjut mengenai isu-isu berkenaan, namun dipercayai Umno perlu mencari calon yang sesuai untuk mengisi jawatan menteri besar, kerana penyandangnya, Datuk Seri Mohamad Hasan, dijangka dipindahkan ke jawatan kerajaan persekutuan.

Bagi Kelantan dan Pulau Pinang, Daim berkata, BN akan kalah di kedua-dua kubu Pakatan Rakyat itu.

Daim juga menyifatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan pasukannya sebagai "jeneral tanpa askar". - Sumber 


=====================================

Kalo le apa yang dianalisa oleh Daim ni benar benar berlaku sebagaimana PRU lepas .. perghhhh ... bersediakah Najib jadi ketua pembangkang ?? Ataukah MCA yang lebih layak .. ? Ataukah Hahahahahasan Ali yang akan amik alih tugas tersebut ? kah kah kah kah kah 

Sunday, March 18, 2012

Senarai Kedudukan IPT : U Kita Dimana ?



Untuk post yang ni .. wa nak share senarai kedudukan IPT yang ada kat negara kita dalam ranking dunia,  just sebagai rujukan. Senarai ni merupakan yang terbaru dengan UPM mendahului tempat teratas di Malaysia dan ke 428 dunia.. humang aih .. gitu je ke standard U kita ? .. adoih .. kembalikan kegemilangan kualiti pendidikan weyh .. 

Penyenaraian ini dinilai pada beberapa aspek yang dilihat agak relevan yang mampu mencerminkan kualiti global dan penyelidikan di seluruh dunia bagi tahap yang lebih baik mencakupi aspek Saiz, Tampak, Kertas Kajian & Siswa.

Senarai Ranking IPTA/IPTS/Kolej/Insitut kat Malaysia
  • 428    Universiti Putra Malaysia (UPM)
  • 437    Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
  • 464    Universiti Sains Malaysia (USM)
  • 523    Universiti Kebangsaan Malaysia  (UKM)
  • 596    Universiti Malaya – Universiti Malaya (UM)
  • 626    Universiti Teknologi MARA (UiTM)
  • 891    Multimedia Universiti (MMU)
  • 1222  Universiti Malaysia Sabah (UMS)
  • 1341  Universiti Malaysia Perlis (Unimap)
  • 1411  Universiti Islam Antarabangsa (UIA)
  • 1598  Universiti Teknologi Petronas (UTP)
  • 1687  Universiti Tenaga Nasional (Uniten)
  • 1734  Universiti Utara Malaysia (UUM)
  • 1777  Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR)
  • 1838  Universiti Malaysia Terengganu (UMT)
  • 1842  Universiti Malaysia Sarawak (Unimas)
  • 2127  Universiti Malaysia Pahang (UMP)
  • 2185  Universiti Sains Islam Malaysia (USIM)
  • 2439  Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM)
  • 2726  Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)
  • 2922  Open University Malaysia (OUM)
  • 3980  Universiti Teknikal Malaysia Melaka (Utem)
  • 4083  International Medical University
  • 4232  Taylor’s University College
  • 4481  Tunku Abdul Rahman College
  • 4566  Universiti Pertahanan Malaysia (UPN)
  • 4644  University of Nottingham Malaysia
  • 4852  UCSI University
  • 4977  Monash University Malaysia
  • 5012  Malaysia Theological Seminary
  • 5074  Universiti Kuala Lumpur (UniKL)
  • 5931  Curtin University of Technology Sarawak Campus
  • 5931  Universiti Industri Selangor
  • 6045  Selangor International Islamic University College
  • 6075  Al Madinah International University
  • 6163  Wawasan Open University
  • 6343  Universiti Tun Abdul Razak (UNITAR)
  • 6482  KDU College
  • 6607  Universiti Malaysia Kelantan (UMK)
  • 6642  Asia Pacific Institute of Information Technology
  • 6978  Help University College
  • 7018  Sunway University College
  • 7031  INSANIAH University College
  • 7320  Universiti Sultan Zainal Abidin (Universiti Darul Iman Malaysia)
  • 7361  Segi College
  • 8058  Malaysian Institute of Management

Sebagai perbandingan di Asia Tenggara kita tengok senarai kat bawah ni


  • 84 National University of Singapore  
  • 69 Kasetsart University (Thailand)
  • 173 Chulalongkorn University (Thailand)
  • 179 Mahidol University (Thailand)
  • 228 Prince of Songkla University (Thailand)
  • 233 Khon Kaen University (Thailand)
  • 236 Chiang Mai University (Thailand)
  • 249 Universitas Gadjah Mada (Indonesia)
  • 277 Institute of Technology Bandung (Indonesia)
  • 365 University of Indonesia (Indonesia)
  • 394 Nanyang Technological University (Indonesia)
Tapi tak pe .. demi nak menyejukkan hati sebagaimana yg pemimpin kita selalu buat .. kita kena redha sekurang kurang nya ada IPT kita yang jauh mendahului Universiti Hanoi Vietnam (743) dan Universiti Diliman, Filipina (753) ..dan mungkin juga Universiti Universiti kat Laos, Kampuchea, Myanmar & Timor Leste (kalau ada ) kah kah kah kah 



Diambil dari -> Sumber

Nota : Nombor berwarna merah mewakili penanda kedudukan dalam ranking dunia.

Jual Air Kencing


weyh .. ini bukan cerita rekaan
ni cerita benar pasal air kencing
takde kena mengena ngan kaki kencing
takde kena mengena kalo luorang kena kencing
kah kah kah kah

skang ni air kencing boleh jadi komoditi
so boleh simpan buat stok simpanan sendiri
tak kira le luorang kencing manis ke atau kencing berdarah
semua sama .. luorang boleh tadah
kah kah kah kah

tapi agak agak le weyh ..
jangan tahan kencing semata mata nak takde tempat nak takung
takut lelama nanti luorang boleh dapat batu karang
sebab apa yang pasti ..
batu karang ni bukan barang hiasan
batu karang manusia belum diuji untuk pasaran
kah kah kah kah kah kah


===========================================

SEJAK dua tahun lalu, Casmali sudah menukar rutin paginya. Jika sebelum ini setiap kali bangun dari tidur, dia terus ke tandas untuk membuang air, tetapi kini dia sanggup menahan kencing jika tiada botol dalam tandas di rumahnya .. Kosmo! Online

Nota : Selain diusahakan secara komersial, baja organik campuran air kencing turut dihasilkan secara kecil-kecilan oleh para petani di Indonesia .. perghhhh .. macam macam

Gempar : Injil Barnabas Akhirnya Ditemui ?



Kitab Injil Rahsia, berusia 1500 tahun, yang didalamnya Nabi Isa A.S menceritakan tentang kedatangan Nabi akhir zaman, Muhammad S.A.W berserta isi kandungan ajaran Islam telah ditemui di Turki.

Kitab ini yang bukan sahaja meramalkan kemunculan Baginda Rasulullah S.A.W, malah menolak fahaman Kristian dalam perkara Triniti dan Penyaliban, telah mencetuskan kegusaran dan kebimbangan pihak Vatican yang secara rasminya telah membuat permohonan kepada Kerajaan Turki untuk menyerahkan kitab tersebut kepada mereka bagi tujuan penyelidikan.

Nota : Umat Islam seluruh dunia perlu menggesa Kerajaan Turki supaya perkara ini tidak berlaku. Bukan menjadi satu rahsia, selama berabad lamanya, pihak Vatican akan mencuba sedaya upaya untuk menghapuskan segala bukti yang bertentangan dengan fahaman mereka dan kita tidak mahu tinggalan yang tak ternilai ini hanya terpendam dalam arkib rahsia mereka sedangkan kebenaran terus menerus dikambus di sebalik tembok Vatican - Karmic Wheel  

Baca seterusnya dari -> Sumber 

Fakta Tambahan :
  • Disembunyikan penemuannya oleh Kerjaan Turki selama 12 tahun 
  • Ditulis dalam bahasa Aramaic (Bahasa Kaum Nabi Isa A.S)
  • Menyatakan Nabi Isa A.S sebagai seorang manusia dan nabi bukan tuhan

Teknologi - 3 in 1, Melantun Canggihnya



WASHINGTON - Ia mungkin kelihatan seperti sebuah pengisar lada berteknologi tinggi, tetapi sebenarnya alat elektronik tiga dalam satu ini didakwa bakal menggantikan telefon bimbit, komputer riba dan mungkin juga televisyen.

Projektor kecil, The Spider hasil ciptaan Nikolaus Frank dilengkapi pelbagai fungsi termasuk boleh mengeluarkan papan kekunci di atas meja dengan menggunakan pancaran laser beresolusi tinggi.

Produk unik tersebut dicipta untuk syarikat pereka Franketc dan berfungsi sebagai peranti bagi generasi akan datang yang dijangka mampu bersaing dengan alat elektronik sedia ada keluaran Apple seperti iPhone dan iPad. - Sumber

==========

Humang aih .. dah macam cerita star wars .. pakai laser le plak ... gila dong ahhhh 

Pelik Tapi Benar .. Tapi Benar Benar Pelik


Ni bebetul pelik .. lepas wa tido kang sampai wa bangun balik .. rasa pelik tu mungkin tak hilang .. kah kah kah 

Ni apa kes plak dah ??
Sampai dah tak de kerja nak buat eh kat sana ...
Adoih .. luorang analisa sendiri laa
Wa dah tak larat nak gelak ... kah kah kah kah

Katak Kena Tembak .. Kah Kah Kah

Kengkunun nya  nak tarik perhatian le, nak bagitau yang kewujudannya masih ada walopon sekadar kat tepi perlimbahan ..lalu suaranya yang selama ni hilang dari persada alam maya tiba tiba berkumandang laksana katak betung memanggil hujan adanya . Mungkin kini ia tersedar, kalo dia tak bersuara, orang ramai terlupa akan kehadirannya.yang pernah menjadi perbualan lantaran lompatannya mencatat rekod kebangsaan. 

Atau mungkin ia mula terasa, tanah kat perlimbahan dah tak stabil untuk port .. so inilah masanya untuk menarik perhatian tuan tanah kedaung yang pernah mengumpannya dulu agar ia dikurniakan paling tidak sebentuk tempurung untuk ia terus bernaung dibawahnya. Namun apa kan daya, rupanya suara yang ia lontarkan sumbang .. nadanya tidak disukai .. lalu katak itu terus dibedil dengan senapang peluru bijik getah ... kah kah kah kah 

=================================


KLUANG - Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini meminta Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamad Hashim supaya mengemukakan bukti mengenai wujudnya kerjasama PKR dengan dua badan asing berkaitan Yahudi supaya siasatan mengenainya dapat dilakukan.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pihaknya akan melakukan siasatan berhubung dakwaan tersebut tetapi ia perlu bersandarkan pada bukti yang didakwa ada pada Ahli Parlimen itu.

"Kalau ada bukti, panjangkan kepada saya. Kalau ada kaitan dengan agensi lain seperti transaksi kewangan, kita (KDN) kena serahkan kepada Bank Negara kerana kita tidak mempunyai kepakaran untuk menyiasat,"

- Sinar Harian

==================================

Adoih .. lu tengok Hisham tengah gelakkan lu .. kah kah kah 

Sebab apa dia gelak ??
Sebab dia tau akal lu cetek .. kah kah kah

Kalo ada bukti, dah lama PKR berkubur
Lu pon tak sempat nak jadi wakil PKR masa PRU 12 dulu .. kah kah kah

KDN yang ada lagi banyak sumber pon tak tau ..
Tetiba lu plak yang jadi macam CIA .. kah kah kah kah 

So memang patut la Kadiak cakap lu gila ..
Tapi katak mana boleh masuk Tanjung Rambutan ... kah kah kah kah

Wa dah lupa .. bunyi lu cemana ... errr
Bo hong ..kedek kedek kedek ... kah kah kah kah 

Jaga jaga .. beliau yang pernah berjaya merubah diri menjadi katak .. tak mustahil akan bertukar sekali lagi jadi cencurut ..dan mungkin akan berlindung dalam tempayan Perkasam atau pun kat kepuk beras Jati .. kah kah kah kah
 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic