Saturday, March 17, 2012

1Care - PR Tanya, Menteri Kesihatan Takleh Jawab


KUALA LUMPUR, 15 MAC: “Kita sendiri pun tidak ada butiran.”

Itulah jawapan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai apabila ditanya oleh Ahli Parlimen DAP Kota Melaka Sim Tong Him tentang:

* Anggaran perbelanjaan skim kesihatan cadangan kerajaan UMNO-BN, iaitu 1Care;

* Bagaimana tabung skim tersebut dapat menjana dana; dan

* Adakah ia akan berusaha sama dengan pihak swasta.

Sebaliknya, Liow memberi syarahan pendek kepada Dewan Rakyat hari ini tentang pelan kesihatan yang dikatakannya lestari dan kepentingan menjaga kesihatan masyarakat yang semakin terdedah kepada risiko kencing manis dan darah tinggi.

Liow yang juga Timbalan Presiden MCA menuduh bahawa laporan media dan pihak-pihak berkepentingan terhadap 1Care adalah semata-mata putar belit dan spekulasi terhadap satu cadangan yang masih belum disepakati dan mendapat kata putus.

Beliau memberi jaminan bahawa rakyat, dan pihak-pihak berkepentingan akan dijemput menyertai konsultasi awam untuk mendapat maklum balas dan respon terhadap apa-apa perancangan kerajaan tentang penambahbaikan sistem kesihatan.

Apabila disoal oleh Lee Boon Chye (PKR – Gopeng) berkenaan kedudukan kertas konsep 1Care yang telah didedahkan kepada umum, Liow sekadar menyebut bahawa itu hanyalah kertas konsep yang dibentang pada sebuah mesyuarat.

Pada sidang media di luar dewan selepas itu, Liow tidak pula menyebut jika terdapat sebarang cadangan lain untuk menambah baik sistem kesihatan yang ada selain 1Care yang dibentangkan oleh Timbalan Pengarah Kesihatan Dato Dr Maimunah Hamid pada Februari 2010.

Skim 1Care menerima kritikan daripada banyak pihak berikutan maklumat bahawa skim tersebut akan menjadi mandatori dan menuntut hampir 10% daripada gaji bulanan untuk pembayaran premium skim tersebut. – Roketkini.com

Wanita MCA P.Pinang Dan Ayam Tua



Ketua Wanita MCA Penang, Tan Cheng Liang berasa sangat sedih dengan orang orang cina sebab beliau berasa dimalukan, dibuli, dihina dan diperkotak katikkan ketika menjadi panel dalam forum anjuran sokabar berbahasa cina di Dewan Perhimpunan Cina Pulau Pinang malam tadi.. jap .. wa nak gelak dulu .. kah kah kah kah kah

Alahai .. lembut betul jiwa beliau. Oleh kerana di 'boo' oleh hadirin, beliau berasa keselamatannya amat terancam dan perlu diiringi dengan anggota RELA untuk keluar dari dewan perhimpunan sambil sempat berikrar untuk terus bercakap perkara yang benar dan sama sekali tidak gentar dengan tindakan ganas tersebut.... jap wa nak gelak lagi ... kah kah kah kah kah

Apakah maksud perkara yang benar dan kenapa beliau di boo ?? .. wa petik skit dari Mkini ..

Kira-kira 1,000 menghadiri forum tersebut dan ditunjukkan klip video Tuan Guru Nik Aziz meminta wanita menutup diri mereka atau berpontesi menjadi mangsa rogol.

Apabila Tan menekankan ucapan seksis pemimpin Pakatan itu, penyokong mereka bertindak mengeboonya dan ada yang memanggilnya "Iao geh boh" (ayam tua), sambil berdiri dengan menuding ibu jari mereka ke bawah.

Adoih .. memang patut la ..
TGNA mintak suh pakai elok elok utk elak jadi mangsa rogol ..
Minah ni plak korner kata TGNA punya ucapan berunsur lucah ..
Gitu je ke standard IQ Ketua MCA Negeri .. ishk ishk ishk 
Sungguh mengasihankan .. kah kah kah kah

Weyh .. walopon simple .. tapi ada banyak gak moral of the story kat sini

  1. Tan lebih suka nengok pompuan pakai seksi seksi .. mungkin sebab Ketua Nasional dia sekang bernama Chua Sex Lek .. kah kah kah
  2. Tan gagal memahami maksud dari perkataan terus/direct yang tak perlu ditafsir .. kah kah kah 
  3. Baru kena boo & gertak ngan hadirin dah rasa keselamatan terancam .. kalo kena gertak ngan polis mungkin beliau terus tukar warganegara .. kah kah kah 
  4. MCA memang dah diketahui menentang keras unsur unsur Islamik.

Dan yang paling penting kat sini..hadirin yang dimaksudkan adalah mereka mereka yang berbangsa cina.. padahal yang diserang adalah TGNA yang menjadi ikon pada PAS. Mereka tanpa was was bangun dan menunjukkan reaksi tidak setuju dengan Tan sebab hakikatnya semakin ramai orang Tionghua yang kenal siapa TGNA berbanding orang melayu yang bermazhab humno .. waaaaa ... salute wo .. luorang kalo tak terasa kagum .. gi check denyutan jantung kat spital dengan serta merta .. mungkin luorang dah kena penyakit pemandulan keterujaan ... kah kah kah kah

Friday, March 16, 2012

Hakim Amerika Pertahan Islam Di Mahkamah


Oleh : Mohamed Hanipa Maidin

Mungkin agak ganjil mendengar tajuk di atas . Semua orang tahu sikap Amerika terhadap Islam. Bagi Amerika, Islam sering dikaitkan dengan keganasan. Namun ironinya semakin kuat Amerika menentang Islam dilaporkan semakin ramai rakyat di sana makin berminat dengan Islam. 

Tragedi 911 telah menyebabkan perkembangan Islam di Amerika berlaku dengan agak pantas. Salah satu indikasi bagi perkara ini adalah selepas serangan 911 Al-Quran menjadi kitab yang paling laris dijual di beberapa wilayah di Amerika bagi tempoh yang agak lama. Minat rakyat Amerika dengan Al-Quran sehingga menyebabkan Penerbit buku yang terkenal , Penguin Books, yang telah menerbitkan Al-Quran dalam bahasa Inggeris melaporkan ia telah mencetak lebih dari 20,000 naskah AlQuran sejurus berlakunya tragedi 911.

Akhbar USA Today melaporkan di dalam artikel bertajuk “"People Want to Know, so Koran is Bestseller," penjualan naskah Al-Quran telah berganda 55 kali selepas 911. Apabila ditanya tentang perkara ini salah seorang sarjana barat yang amat bersimpati dengan Islam, John Esposito menyatakan “ kekuatan Al-Quran adalah mana-mana orang Islam atau sesiapa sahaja membuka mana-mana helaian Al-Quran akan mendapat mesej betapa Islam memandang tinggi tentang nyawa dan kehidupan manusia.”

Kes terbaru yang berlaku di sebuah Mahkamah di Pennsylvania, Amerika juga agak menarik minat saya untuk menulis artikel ini. Ia melibatkan seorang Islam , Talaag Elbayomy yang memukul seorang Atheist, Ernie Perce yang telah menghina Nabi Muhammad s.a.w . Ernie Perce telah memakai pakaian yang menunjukkan kononnya mayat Nabi Muhammad s.a.w. sedang bangun dan berjalan di dalam satu perarakan sempena menyambut hari Halloween. Perbuatan beliau telah mengakibatkan Talaag Elbayomy yang kebetulan bersama keluarganya menyaksikan perarakan tersebut merasa bahawa perbuatan Earnie Perce tersebut menghina Rasulullah s.a.w lalu memukul lelaki athiest tersebut.

Pegawai Polis yang bertugas di perarakan tersebut iaitu Brian Curtis berpendapat tindakan lelaki athies tersebut adalah termasuk di dalam kebebasan bersuara yang dijamin oleh Pindaan Pertama Perlembagan Amerika maka beliau telah menangkap lelaki Islam yang memukul lelaki Athies tersebut. Dipendekkan cerita akhirnya lelaki Islam tersebut telah didakwa atas tuduhan menggangu ( harrassament ) lelaki Athiest tersebut.

Kes tersebut telah dibicarakan dihadapan Hakim Daerah, Mark Martin. Hakim tersebut telah memutuskan lelaki Islam tersebut tidak bersalah dan membebaskan beliau. Apa yang menarik semasa beliau membebaskan lelaki Islam tersebut beliau telah memberi syarahan berikut :-

“Setelah mempunyai peluang tinggal lebih dari dua tahun di negara umat Islam saya rasa saya mempunyai pengetahuan sedikit sebanyak tentang Islam. Hakikatnya saya ada senaskah Al-Quran di sini.. Saya ingin mencabar kamu tuan ( lelaki Athiest tersebut ) tunjukkan kepada saya di mana di dalam Al-Quran yang menyatakan bahawa Muhammad telah bangun dan berjalan bersama orang-orang yang dah mati. Oleh itu sebelum kamu memperolok-olok agama orang Iain kamu sepatutnya berusaha untuk mengetahui agama tersebut 

Di dalam masyarakat kita ( Amerika ) kita mempunyai Perlembagaan yang memberi kita banyak hak khususnya hak di bawah Pindaan Pertama. Amat malang setengah orang menguna Pindaan Pertama tersebut bagi membuat provokasi ke atas orang lain dengan sengaja. Saya tidak fikir itulah yang diniatkan oleh datuk moyang kita terdahulu. Saya rasa datuk moyang kita berniat untuk mengguna Pindaan Pertama tersebut bagi membolehkan kita menyampaikan apa yang ada di minda kita dan bukannya bagi menghina dan mencerca orang lain atau budaya mereka – yang malangnya itulah yang kamu lakukan.”

Hakim itu kemudiannya meneruskan syarahan beliau tentang Islam seperti berikut :-

“ Saya tidak rasa kamu sedar tuan bahawa di sana terdapat perbezan yang besar bagaimana Amerika melaksanakan Kristian – saya faham kamu adalah seorang Athiest ( tidak percaya agama ) – tapi kamu kena faham bahawa Islam bukan sekadar agama. Islam adalah cara hidup dan budaya mereka . Islam adalah segala-galanya bagi mereka ( orang Islam ) . Mereka bersembahyang lima kali sehari dan menghadap Mekah . Untuk menjadi orang Islam yang baik sebelum mati kamu kena pergi ke Mekah menunaikan haji melainkan kamu terlalu sakit atau terlalu tua tetapi kamu kenan berusaha untuk melakukan haji. Perjumpaan mereka dimulakan dengan ‘Salam alaikum, wa-laikum as-Salam yang ertinya Salam sejahtera ke atas kamu.

Adalah menjadi kebiasaan dalam percakapan mereka apabila mereka bercakap dengan orang lain mereka akan berkata “ Jika Allah mengkehendaki” ia akan berlaku. Inilah tata cara kehidupan mereka. Apa yang kamu lakukan adalah sama sekali meranapkan apa yang mereka anuti. Saya berpendapat apa yang kamu lakukan adalah sangat sangat biadap dan meskipun kamu ada hak , kamu bagaimanapun telah bertindak melampaui had-had yang ditetapkan oleh Pindaan Pertama Perlembagaan..

Saya telah mengabiskan masa selama tujuh tahun tinggal di negara-negara lain. Apabila kita pergi ke negara lain bukan satu yang luar biasa orang memanggil kita sebagai ‘ugly Americans” ( Amerika yang hodoh ) . Ini kerana kita terlalu mementingkan hak kita tetapi tidak langsung mempedulikan hak-hak orang lain.” 

Di dalam satu kes yang lain yang melibatkan seorang yang dibuang kerja kerana tidak diberi alasan seorang Hakim Amerika dengan penuh yakin menyatakan seperti berikut “ Jika Tuhan sendiri memberikan alasan kepada Adam- iaitu Adam dilarang memakan buah yang dilarang- sebelum beliau diperintah keluar dari syurga , siapakah kamu ( majikan ) yang dengan sewenang-wenangnya memecat pekerja kamu tanpa memberi alasan.”

Disalin Sepenuhnya Dari : Sumber

Katak Gila Makin Berahi Dengan Kebodohan Sendiri



Semalam, masa wa post Si Menopause VS Katak Gila, apa yang wa fikir cuma kedua dua individu cuba nak meraih populariti singkat.. biasa ah , lu cilok wa cilok lu .. padahal dedua datang dari lubuk yang sama . Tapi hari ni, bila wa baca lagi pasal si katak ni .. laa .. memang wa kena ngaku, nak tak nak terpaksa bersetuju ngan Kadiak .. katak ni memang dah bebetul masuk air .. kah kah kah kah kah  

========================================

KUALA LUMPUR - Pemimpin utama Pakatan Rakyat (PR) perlu memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat kerana bertindak memalukan negara menerusi pelbagai tindakan dan isu, kata seorang wakil rakyat Bebas.

Katanya, Perdana Menteri telah memohon maaf atas kepincangan lampau BN tetapi pastinya rakyat juga tertanya-tanya sekiranya pemimpin-pemimpin pembangkang akan menuruti langkah Najib.

“Saya rasa pemimpin veteran DAP yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang harus meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana peranan mereka dalam mencetuskan peristiwa berdarah pada 13 Mei 1969.

“Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang harus meminta maaf secara terbuka kerana mengkafirkan pemimpin, ahli serta penyokong Umno menerusi Amanat Haji Hadi yang kini nyata telah memakan diri sendiri.

Dalam pada itu, beliau turut mendesak Kementerian Dalam Negeri (KDN) menubuhkan satu badan khas bagi menyiasat penglibatan pihak asing dalam politik tanah air.

Menurutnya, pendedahan bahawa PKR terlibat menerima bantuan menerusi dua badan asing iaitu Konrad Adeneur Foundation dan National Democratic Institute for International Affair (NDI) perlu disiasat pihak berkuasa.

=============================

Weyh putera kodok .. (tukar skit) .. kah kah kah ..berapa banyak air paya yang lu dah tonggang ? . Selain dari beberapa perkara yang lu sebut kat atas , otak lu memang takleh nak analisa isu isu yang lebih kritis ke ? Oh .. sorry .. berapa inci je saiz otak katak ye dak .. mana nak proses banyak data .. yang dia tahu cuma tangkap lalat tepi bangkai ... kah kah kah 

Inche' Bayan Baru , PM mintak maap pasal apa eh ? lu tau ke pasal apa ? Kalo setakat kata kepincangan lampau BN, tak aci le .. lampau tu maksudnya lama .. ke lu nak kata Najib bermaksud kesalahan dibawah teraju 5 PM sebelum dia ? Masa pemerintahan dia suci, bersih dan tanpa calar calar yang kasar .. kah kah kah ..

Inche' Bayan Baru , wa percaya rakyat memang bersikap pemaaf, tapi kena specified le kesalahan tu .. contoh : kalo dia maksudkan isu rampasan kuasa kat Perak, dia kena le mintak maap ngan rakyat Perak, penduduk Sabah takde kena mengena dalam ini cerita . Kalo isu Altantuya, dia kena mintak maap ngan rakyat Mongolia, apa kena ngena ngan rakyat malaysia.. kalo isu royalti Kelantan tujukan pada rakyat Kelantan, kan senang .. Ini idak, main borong je sekali lalu .. lepas tu buat lagi ... kah kah kah kah 

Inche' Bayan Baru , Isu 13 Mei yg lu main petik je .. wa nak skolah kan lu skit ..

Peristiwa ini berlaku berikutan pengumuman keputusan Pilihanraya Umum pada 10 Mei 1969.
Dr. Tan Chee Khoon dari parti Gerakan telah menang besar di kawasan Batu, Selangor. Beliau minta kebenaran polis untuk berarak meraikan kemenangan parti tersebut di Selangor yang menyaksikan 50:50 di Selangor. Perarakan tersebut menyebabkan kesesakan jalan raya di sekitar Kuala Lumpur. Perarakan hingga ke Jalan Campbell dan Jalan Hale dan menuju ke Kampung Baru. Sedangkan di Kampung Baru, diduduki lebih 30,000 orang Melayu yang menjadi kubu UMNO, berasa terancam dengan kemenangan pihak pembangkang. Di sini letaknya rumah Menteri Besar Selangor ketika itu, Dato' Harun Idris.
Dikatakan kaum Cina yang menang telah berarak dengan mengikat penyapu kepada kenderaan mereka sebagai lambang kemenangan mereka menyapu bersih kerusi sambil melaungkan slogan. Ada pula pendapat yang mengatakan penyapu tersebut sebagai lambang mereka akan menyapu ('menyingkir') orang-orang Melayu ke laut. Dalam masyarakat Melayu, penyapu mempunyai konotasi yang negatif (sial). Ada yang mencaci dan meludah dari atas lori ke arah orang Melayu di tepi-tepi jalan.

Akibat daripada rusuhan maut tersebut, kesesakan jalanraya turut berlaku.
Di Jinjang, Kepong, kematian seorang Cina akibat sakit tua diarak sepanjang jalan dengan kebenaran polis. Namun perarakan kematian bertukar menjadi perarakan kemenangan pilihan raya dengan menghina Melayu.
Pada hari Selasa 13 Mei, Yeoh Tech Chye selaku Presiden Gerakan memohon maaf di atas ketelanjuran ahli-ahlinya melakukan kebiadapan semasa perarakan. Yeoh menang besar di kawasan Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Tapi permohonan maaf sudah terlambat. - Sumber

Lu baca bebetul ..pastikan spek mata lu terletak elok atas hidung .. kang lu bagi alasan tak nampak plak ... kah kah kah 

Parti apa yang terlibat sebenarnya eh ? .. dan parti tu bernaung bawah sape ? aih .. parti tu pernah memegang tampuk kuasa negeri lu pon ... kah kah kah

Isu pasal Amanat Hadi tu .. wa malas ah nak bincang ..dah berkali kali isu ni dimainkan ..bukan tahap lapuk lagi , tapi dah relai .. baham tanah .. kah kah kah kah ... almaklum le .. lu kan dok bawah tempurung .. mana de kesempatan nak tau peredaran zaman ye dak ? .. tapi untuk berlaku adil, wa petik gak le serba sedikit ngan apa yang lu maksudkan ngan Amanat Hadi  ..

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka -  Sedutan Ucapan yang dipertikaikan

Cuba lu cerita skit .. kat mana yang salah dalam tu ? Undang undang Lord Reid tu bukan milik penjajah ke ? Islamik ke ? ke lu memang tak pernah tau ? kah kah kah kah kah 

Pasal Isu NDI, nampak sangat lu memang tak de inisiatif utk mengetahui perkembangan terkini .. semalam pon wa dah post isu tapi wa letak tajuk Ketepek Atas Dahi Blogger Gerombolan .. sekang ni berlepuk ataih kepala lu .. kah kah kah kah

Inche' Bayan Baru, apa yang wa amat pasti ... lu yang kena mintak maap ngan pengundi kat Bayan Baru. Diorang pilih lu sebab lu calon PR & diowang tak suka BN. Lu kena mintak maap sebab khianat pada kepercayaan diowang, Lu kena mintak maap, sebab dengan tak malunya berjaya merubah diri menjadi katak dengan sengaja.. dan lu kena mintak maap sebab akal lu tak sampai sejengkal ..mereng plak tu .. kan tak snonoh perangai lu ? .. kah kah kah kah 

p.s : Biar mati kutu .. jangan mati katak ... kah kah kah kah kah

Thursday, March 15, 2012

Bravo Hakim England - Keadilan Untuk Mohd Asyraf Haziq



London - Dua orang lelaki telah dijatuhkan hukuman penjara selepas menunjukkan 'lagak baik' namun selepas itu dirakamkan mencuri dari seorang pelajar malaysia yang tercedera semasa rusuhan di London.

John Kafunda, 22, telah berjaya dirakamkan video amatur ketika sedang menggeledah beg Mohd Asyraf Haziq yang ketika itu tercedera setelah diserang dalam pergolakan sekitar Ogos 2011. Turut didakwa dalam jenayah itu ialah seorang pemuda bernama Reece Donovan yang kelihatan dalam video yang sama, sedang mencuri kandungan dari beg mangsa.

Kafunda dijatuhkan hukuman penjara selama 42 bulan atas dakwaan rompakan dan berkelakuan ganas, sementara Donovan pula dikenakan hukuman penjara selama 5 tahun.

Sebelum itu, seorang lagi lelaki, Beau Isagba, 18, telah dibicarakan seminggu lebih awal dan dijatuhkan hukuman penjara selama 7 tahun selepas didapati bersalah atas dakwaan mendatangkan kecederaan serius kerana menumbuk mangsa hingga menyebabkan rahangnya  patah. - AP

=========

Wa rasa berita ni mungkin bersifat rekaan, khayalan dan mitos semata mata ... 
Wa rasa Associated Press (AP) telah terpengaruh dengan NDI
Hakim tu mungkin dah tersalah fakta ..
Sebab Mohd Asyraf mungkin telah menumbuk diri sendiri ... kah kah kah kah

Si Menopause VS Katak Gila

Kesian lu .. blom pencen lagi dah nyanyuk .. kah kah kah 

Lain kali, kalo nak jadi katak .. jadi le katak bullfrog .. ada gak personaliti .. atau katak beracun .. takut gak le orang nak sentuh .. ni lu jadi katak mereng .. apa cerita ?? .. kah kah kah 

Itu lah .. dulu sape suh lu langgar pantang ..jangan lompat tepi busut .. kan dah gila isem .. kah kah kah kah 

Weyh .. menda ni bukan wa kata .. sebab wa sebagai manusia yg penuh sopan santun .. takkan gelarkan beliau gitu ... jelasnya dia ni bagi masih ok ... ok untuk didebik .. kah kah kah .. 


Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir menafikan tuduhan Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim kononnya beliau menjadi alat pembangkang.

Sambil membidas tindakan Zahrain sebagai tuduhan 'semacam orang yang sudah gila', Abdul Kadir berkata wakil rakyat bebas yang juga bekas ahli PKR itu juga sudah tidak boleh dipakai lagi.

"Sebelum ni dia buat keluar kenyataan pelik-pelik, saya tak kisah sangat lah sebab saya tahu dia nak cari makan. Saya kesian kat dia.

"Tapi sejak akhir-akhir ni saya lebih kesian kat dia. Dari cerita-cerita dia ni nampak sangat dia ni macam gila," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Zahrain kepada TV3 yang disiar dalam Buletin Utama malam tadi yang mengulas isu PAS Kedah.

Zahrain mendakwa kumpulan Anwarinas telah memperalat dua orang exco Kedah bagi menjatuhkan Menteri Besar Datuk Seri Ustaz Azizan.

Dalam ulasannya juga, Zahrain turut berkata, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim turut menggunakan bekas-bekas pemimpin Umno seperti Tan Sri Abdul Kadir untuk menyerang Umno.

Mengulas lanjut, Abdul Kadir yang juga bekas Menteri Penerangan dan Komunikasi berkata, tuduhan Zahrain itu tidak masuk akal dan tidak munasabah.

"Memang sahih dia macam gila. Kalau nak cari makan pun, buat la cerita-cerita munasabah, jangan duk cerita benda tak masuk akal.

"Jadi saya mintak kawan-kawan Zahrain ni hantar dia ke Tanjung Rambutan," katanya.


=========

uish .. Tanjung Rambutan ?? kat mana tu ?? errr .. dekat dekat ngan negeri Setan .. kah kah kah kah 


Syeikh Kadiaq .. adik lu plak cemana ?? taknak borong sekali ?? selalu meroyan gak wa nengok .. kah kah kah kah

Ketepek Atas Dahi Blogger Gerombolan .. kah kah kah


Semalam masa wa buat blogwalking .. gegak gempita alam maya dari puak puak gerombolan mensensasikan cerita kononnya sahih PKR rujuk buku yang  diterbitkan oleh Zionis ... (luorang boleh buat search sendiri blog blog tersebut ngan lebai google sebab wa malas nak link kat blog wa ... semak padang .. kah kah kah).

Mula mula wa terpaku & terkesima sambil gosok dahi wa sampai naik pedih .. lepas tu wa cuba le kengkononnya hari ni nak buat research skit pasal topik tu ... alih alih pecah plak berita dari Merdeka Center .. aih .. komponen BN pon banyak yg guna buku yang sama ?? kah kah kah kah kah ... weyhhh .. luorang nak sorok mana ?? kah kah kah kah 

=============


Merdeka Center: Buku NDI 'bukan bahaya'

SHAH ALAM - Buku panduan terbitan National Democratic Institute for International Affair (NDI), yang didakwa digunakan oleh PKR bagi menerapkan kempen kebencian untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) melalui cara  yang tidak demokratik bukan sesuatu yang 'membahayakan keselamatan" sehingga perlu dirisaukan oleh pihak-pihak tertentu.

Pengarah Eksekutif Merdeka Center, Ibrahiam Suffian berkata, buku panduan itu digunakan di kebanyakan negara dan beberapa parti komponen BN juga menggunakannya untuk menghadapi pilihan raya.

"Saya pernah tengok kandungan buku panduan ini. Tidak ada apa-apa yang membahayakan keselamatan, malah ketika memberi ceramah kepada sebuah parti politik BN, saya juga ada melihat buku panduan ini digunakan," kata beliau ketika dihubungi Sinar Harian Online.

====================

Agak agak le weyh .. 
Ibrahim tu pon dok guna buku yang sama masa bagi ceramah kat BN ... kah kah kah kah 
Itu bukti luorang dan BN sokong zionis - vice versa ka ?? kah kah kah kah
Yang bebetul bahaya bagi wa .. bila BN lantik APCO jadi tukang penasihat 25% .. kah kah kah
Yang bebetul bahaya bagi wa  .. Bila BN buat hubungan dagang ngan diowang .. kah kah kah 
Yang bebetul bahaya bagi wa  .. BN bukan setakat baca .. tapi ikut perangai diowang .. kah kah kah

Harap Najib jadi Ketua Pembangkang - Bekas Adun BN

PEKAN, 15 Mac: Program ceramah umum Pakatan Rakyat di Kampung Batu 9, Sungai Miang dekat sini malam tadi tercemar dengan gelagat penyokong UMNO yang sengaja membuat provokasi di kawasan terbabit. 

Tidak cukup dengan mengadakan program "Penerangan & Ramah Mesra Bersama Masyarakat" dijarak begitu hampir (sekitar 100 meter) daripada lokasi ceramah berkenaan, mereka juga turut mengganggu dan mengejek Mohammad Sabu ketika Timbalan Presiden PAS itu menyampaikan ceramahnya semalam.

Ceramah dimulakan oleh Ustaz Abu Kassim Manaf, Yang DiPertua PAS Kawasan Pekan kemudian diikuti oleh Aspan Alias, bekas Blogger UMNO Negeri Sembilan yang kini menyertai DAP. 

Selepas itu barulah mantan Ketua Penerangan UMNO Pekan dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Manis iaitu Datuk Ariff Sabri Abd Aziz (gambar) menyampaikan ceramahnya.

Beliau yang juga dikenali sebagai Blogger Sakmongkol itu banyak menyingkap sejarah lama ketika bersama UMNO sehinggalah beliau membuat keputusan untuk bersama Pakatan Rakyat dengan menyertai DAP. 

Dalam kenyataannya, Ariff banyak mengulas tentang perangai dan sikap pemimpin UMNO yang tidak mahu berubah dan gemar mengejar duniawi menjadi punca dia meninggalkan parti itu.

Beliau turut menyelar sikap puak-puak UMNO yang sudah tidak mempunyai idea hingga tergamak menganjurkan program mereka pada malam itu semata-mata untuk menganggu ceramah umum Pakatan Rakyat sebenarnya. 

"Inilah kerja mereka sejak dari dulu lagi. Sepuluh tahun lalu UMNO tuduh ceramah PAS mencaci dan menghina .. tapi sekarang tuan-tuan lihat, amalan itu sudah terlekat pula pada diri mereka," kata Ariff Sabri. 

Beliau turut menegaskan kenapa orang Melayu terpinggir sedangkan sudah lebih 50 tahun UMNO menjadi pemerintah di negara ini.

Kuasa ada pada orang Melayu, namun kehidupan dan ekonomi bangsa sendiri terus merundum katanya.
Mereka yang kaya raya dan menikmati hasilnya ialah puak-puak pencacai yang proksi serta kroni mereka sendiri. 

Inilah yang berlaku sejak sekian lama dan amalan ini sukar untuk dibendung lagi dalam UMNO, lantaran itulah beliau akhirnya kini terpaksa meninggalkan parti tersebut.

Sementara itu, Ariff Sabri juga banyak mendedahkan beberapa penyelewengan yang dilakukan oleh UMNO selama mereka memerintah termasuk juga dalam isu Felda yang sedang hangat diperkatakan. 

Beliau turut mendedahkan bahawa beberapa orang bekas pemimpin UMNO yang bertaraf menteri pun mengakui bahawa jangka hayat parti itu kemungkinan akan berakhir pada PRU-13 ini.

Pakatan rakyat katanya akan menang dan bakal menakluki Putrajaya. 

"Saya dimaklumkan, BN akan kehilangan hampir 16 kerusi parlimen di Sarawak dan minima 12 kerusi di Sabah. 

"Jika dicampur dengan kelemahan mereka di Semenanjung yang hanya bergantung kepada undi masyarakat Felda dan orang kampung maka harapan untuk melihat BN kecundang pasti akan tercapai. 

"Apapun, saya harap Datuk Najib menang di Parlimen Pekan kerana kita nak dia jadi Ketua Pembangkang di parlimen selepas ini," katanya.

Sementara itu Haji Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS dalam kenyataan awalnya menegaskan apa yang berlaku malam tadi adalah kelemahan tindakan pihak polis. 

"Kenapa polis tak halang UMNO buat program dekat tempat kita, sedangkan depa tahu Pakatan Rakyat terlebih awal mahu adakan program ceramah di sini. Polis sengaja biarkan suasana jadi huru hara dan kekecohan tercetus.

"Kenapa polis boleh bersikap begini, sedangkan mereka ditugaskan menjaga keselamatan rakyat. Polis hanya mahu jaga UMNO tapi bukan rakyat!. Mereka berpakat dengan UMNO buat program dekat dengan lokasi kita. Depa nak kita jadi marah ... ," kata Mat Sabu.

Dalam pada itu, mengulas lanjut berkenaan kutukan dan cacian yang dibuat oleh penceramah UMNO terhadap beliau, Mat Sabu secara sinis berkata penceramah terbabit tidak akan dibenarkan ceramah jika Pakatan Rakyat memerintah. 

"Dok caci saya isu khalwat, isu tu dah selesai di mahkamah. Kenapa dok bising. Ini kerja puak-puak UMNO. Depa dah tak ada isu," kata Mat Sabu lagi. 

Beliau turut mengingatkan rakyat, supaya bersiap sedia untuk menghadapi Pilihanraya Umum Ke-13 bila-bila masa dari sekarang. 

Katanya, Pakatan Rakyat kini berpeluang cerah untuk menakluki Putrajaya. ..

Sumber : PahangDaily.

====

Wa bangkang sekeras kerasnya kenyataan ni
Luorang boleh tak bersetuju dengan wa .. wa tak peduli
Sebab kalo Najib jadi Ketua Pembangkang 
Rosmah Mansor nak jadi hape plak ?? kah kah kah kah kah

Tuesday, March 13, 2012

Sekadar Satu Pengumuman Picisan

Firstly : Guys (member blogger) wa tau le wa dah lama tak aktif .. sampai ati luorang buang backlink blog wa eh ? kecik ati kuman woo .. kah kah kah kah kah .. 

Tapi tarak hal la tu .. patah tumbuh - hilang gi repot polis .. keh keh keh .. bak kata iklan bedak dedolu (brand menda pon wa dah tak ingat) Mulakan hari yang baru ~!! Talkum Safi ke ? adoih lantak ah

2nd : Wa ingat nak bangunkan satu portal yang berbentuk sinopsis untuk blog blog memember .. sebenarnya wa dah mulakan separuh jalan tahun lepas .. tapi terbantut .. sebab wa kena kidnap ngan KGB .. weyh .. betul ni .. kah kah kah .. 

Memandangkan sebilangan dari bloglink yang wa dah masukkan dalam tu dah sisihkan wa .. so wa kena le replace ngan yg baru ye dak ? (ni kira merajuk le konon) .. So , pada sesape yg ada blog yang bajet ensem dan nak exchange link ngan wa .. dipersilakan komen kat bawah ngan address blog sekali .. tu pon kalo sudi laaa .. eicehh ..

Then kalo luorang nak skodeng portal yang dalam pembinaan tu dipersilakan -> Klik Sini <- 

Ok le .. tu je yg wa nak bagitau .. kepala dah miong .. nak chiao ~! Astalabiontos baybeh 

p/s : 25 blog je boleh listing kat situ 
      : Nama, Address, Susunan yang ada kat situ sekadar khayalan yg blom jadi kenyataan

Yahoo VS Facebook




SAN FRANCISCO: Yahoo! hari ini menfailkan saman di Mahkamah California terhadap Facebook selepas mendakwa gergasi rangkaian sosial terbesar itu mencabuli 10 paten yang dihasilkan perintis Internet berkenaan. 

Yahoo! dalam tuntutan saman setebal 19 muka surat yang difailkan di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Utara California menuduh Facebook melanggar paten dalam beberapa bidang termasuk pengiklanan, hak persendirian dan pesanan.

"Yahoo! sudah melabur begitu banyak dalam penyelidikan dan pembangunan selama bertahun-tahun dengan berjaya menghasilkan banyak ciptaan teknologi dipatenkan tetapi syarikat lain yang melesenkannya,” katanya.
“Teknologi ini adalah asas perniagaan kami yang melayani lebih 700 juta pelawat unik bulanan dan membuktikan semangat inovasi sejak Yahoo! ditubuhkan,” katanya. 

Sumber- AFP 


Monday, March 12, 2012

Hantu Makin Banyak Kat Selangor


DAP Pandamaran, Klang merancang merekrut 1,000 sukarelawan bagi memantau kemungkinan wujudnya pengundi hantu di kawasan itu dalam pilihan raya umum akan datang.

Mengaktifkan jenteranya hari ini, ADUN kawasan itu Ronnie Liu berkata, hampir separuh daripada pengundi baru didaftarkan oleh individu tidak dikenali di kawasan itu.

"Kami mendaftarkan lebih daripada separuh pengundi baru, tetapi separuh lagi kami tidak tahu siapa yang mendaftarkan mereka. Jadi kami perlu amat berhati-hati (akan kemungkinan wujud pengundi hantu)," katanya.

Salam sidang medianya juga, Liu berkata, selain Pandamaran, dua lagi kawasan pembangkang Hulu Selangor dan Kapar juga menyaksikan peningkatan mendadak sebanyak 19,000 dan 18,000 pengundi baru.

Sumber : Mkini

Bung Mokhtar Debik Shahrizat



SHAH ALAM - Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Bung Moktar Radin yang sebelum ini telah dua kali meminta Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar meletakkan jawatan ekoran  kontroversi projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC), hari ini menyifatkan keputusan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu sebagai terbaik walaupun sudah "terlambat."

"Saya lihat ini keputusan yang baik walaupun lewat diambil, diumumkan oleh beliau hari ini. Bagi saya, ia sepatutnya sudah lama diputuskan," kata beliau sambil bertanya "mengapa harus mengambil masa yang lama untuk membuat keputusan ini?"

"Jangan tunggu lama-lama. Buat apa hendak tunggu lama-lama," kata beliau merujuk kepada pengumuman Shahizat akan berundur pada 8 April ini.


Sumber - Sinar Harian 

=========================


Bung .. wa setuju dia dah terlambat
patutnya awal awal dulu dia dah berangkat
tapi selagi boleh kaver .. biasa ah puak lu tutup rapat rapat
bila dah tak leh nak ejas ..so hilang le kata sepakat
kah kah kah kah 

Bung .. wa setuju dia dah terlambat
tapi apa jadi ngan duit yg dirembat ?
hal yg tu pon lu kena gesa untuk siasat
ke nak tunggu kain dia terangkat ?
kah kah kah kah kah

Bung .. wa setuju dia terlambat
tapi isu letak jawatan tak leh dijadikan penamat
RM 250 juta .. perghh .. bukan buat buat
lain le kalo lu pon sama sama sebat ..
kah kah kah kah kah 

Bung .. wa setuju dia terlambat
tapi lu masih tak terlewat untuk dikurniakan zuriat ..
kah kah kah kah kah 

Sunday, March 11, 2012

Muhyiddin Pun Nak Buat Lawak Gak



Adeih .. kah kah kah ... berahi je wa nak debik mat sembab ni ..betul le macam laporan Harakah yang wa post memula tadi , dah terlampau banyak badut dalam arena politik .. so takyah le lu masuk tumpang tui sekali wahai TPM .. kah kah kah .. tapi hari ni dia beria ia nak jadi tukang karut berwibawa .. apa nak buat ye tak .. dah sembab .. kah kah kah 

KUALA TERENGGANU – Tindak tanduk Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang jelas bertentangan dengan ajaran Islam membuktikan beliau tidak layak berada dalam Pakatan Rakyat (PR) yang turut disertai Pas, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Dia nak kata .. Anwar tak layak dok dalam Pakatan Rakyat sebab PAS ada sekali dalam tu ... ni nak paham ikut mana ?? kah kah kah kah .. bih tu DAP nak campak mana ? Dalam Pakatan Rakyat pon ada berbagai kaum & bukan Islam plak tu .. tak layak gak ke ?? adoih ... lu pakai bukti ikut teori apa ?? teori molekul kuantum ?? kah kah kah kah 

Beliau menegaskan, jika pemimpin Pas mahu berpegang kepada ajaran Islam sebenar, mereka tidak sepatutnya bersengkongkol lagi dengan Anwar kerana Ketua Pembangkang itu secara terang-terang melakukan banyak perkara menyalahi hukum syarak.

Logik dari petikan ni .. kalo Anwar diketepikan , bermakna PAS kembali ke ajaran Islam sebenar ye ? ... bih tu lu dari semulajadi dok tentang PAS .. lu dari ajaran mana plak eh ?? kah kah kah kah kah .. wa rasa ramai pembaca yg dah skodeng gambo anak dara lu .. mithali betul lu sebagai bapa .. kah kah kah kah

Menurutnya, antara tindak tanduk Anwar yang bertentangan dengan Islam ialah sokongan beliau terhadap negara Israel dan cadangan supaya undang-undang berkaitan liwat dihapuskan.

Jap .. lutut wa terseliuh sebab gelak guling guling ... yang buat hubungan dagang ngan Israel tu sape ?? PKR ke ? ... yang mintak nasihat politik ngan kompeni yahudi tu sape ?? PKR gak ke ?? .. yang bagi perutusan tahniah pada piem israel tu sape ?? PKR eh ?? kah kah kah ... kalo papagomo yang cakap, wa tak le nak geli .. tapi lu .. mulut penuh buih eh ?? kah kah kah ... cakap pakai kepala lutut ..weyh .. Anwar kata suh kaji balik undang undang liwat sebab dah lapuk .. kaji tu bermaksud suh buat pembaikan ikut peredaran zaman .. takkan tu pon nak suh wa ajar lu .. kah kah kah 

Muhyiddin dalam ucapannya turut mempertahankan kenyataan Menteri Besar Terengganu bahawa Pas merupakan ‘ajaran sesat’ adalah tepat kerana tindak tanduk pemimpin parti itu juga menyeleweng dari ajaran Islam.

Dah dedua sama kandang .. sama le biol ..tak dinafikan dedua tu seiras .. sembab .. kah kah kah .. weyh .. lagi skali wa ulang .. kalo nak tau cemana yang dikatakan sesat .. cuba baca post tahun lepas .. kat -> sini <- .. baru ada akai .. 

Ello .. kalo beria ria beno nak kata PAS sesat .. apalagi tunggu ?? kasi tangkap la semua pemimpin & penyokong penyokong PAS .. amacam ? berani ? ke Majlis Agama Islam susah nak bersekongkol dengan lu dalam hal ni ? kah kah kah kah kah 


Macam macam lawak ada hari neyh .. yiehaaaa

Wa Debik Gak Si Rais Ni Kang ...



Weyh .. ari ni wa baca Sinar Harian tapi stok semalam la (10/3) ..Standard wa baca sokabar start dari belakang .. sukan lagi utama woo .. kah kah kah ..

Kelebek punya kelebek, terkesima le wa kat gambar mamat ni, lama gak wa tak debik dia, tapi wa keliru .. nak debik ke idak .. sebab dalam tu nak puji pon ada, nak gelak lagi la ada .. kah kah kah kah

Luorang tengok kat perenggan perenggan ni

Katanya, dalam menghadapi tekanan sehingga membawa campur tangan Pas Pusat dan penubuhan Jawatankuasa Pemandu bagi memantau pentadbiran negeri, ketegasan Azizan menangani krisis membuktikan beliau tetap mengutamakan undang-undang tubuh dan pandangan rakyat Kedah meskipun 'disepit' oleh kuasa luar.

Tau tak pe .. masa Perak nya kes dulu ada ke lu nasihatkan mamak Zamri supaya utamakan undang undang tubuh kerajaan negeri then dengar pendapat rakyat ?? ada ke ?? owh .. wa lupa masa tu lu terpalit ngan isu dalaman sampai terpaksa saman blogger .. kah kah kah

Lagi ..

"Ketegasan Menteri Besar Kedah ini harus dipuji kerana beliau tidak mahu pihak luar campur tangan dalam urus tadbir negeri," kata Rais selepas merasmikan program Komuniti 1Malaysia Merakyatkan Seni dan Budaya (PMS) di sini, hari ini.

Memang le .. ingat main tangkap muat je ke nak letak dia kat jawatan MB ?? bukan macam lu .. by favor je jadi menteri ...tu pon menteri jaga seni .. padahal jadi dr. undang undang .. errr .. sib baik diowang tak letak lu  jadi menteri jaga pekerja asing ... kah kah kah

Seterusnya lagi ..

"Menteri Besar ini orangnya baik walaupun tidak dapat tunaikan kehendak rakyat sepenuhnya namun sikapnya disenangi rakyat. Oleh itu rakyat Kedah wajar membuat penilaian waras pada pilihan raya umum akan datang.

"Kalau rakyat berikan peluang kepada Barisan Nasional (BN), kita percaya boleh lakukan lebih baik daripada kerajaan Pas sekarang," katanya.

yang ni wa nak gelak dulu ... kah kah kah ... lu demam ke hape anak pakcik Yatim ?? Memula lu puji MB Kedah kata dia memang baik dan disenangi rakyat .. lepas tu lu suruh rakyat bijak buat pilihan .. alih alih .. lu minta rakyat bagi peluang kat BN .. adoih .. statement apa kemenda neyh ?? ..nak kata panas sebab lepas makan durian , musim durian pon dah abih ... kah kah kah kah kah

Badut Badut Politik

MAKIN lama politik negara makin kelihatan 'lucu'. Dan kelucuan itu dapat dilihat semakin ketara bila tarikh pilihan raya umum semakin hampir. Banyak sebab memungkinkan kelucuan itu memuncak. Antara yang paling menonjol adalah keghairahan untuk menjadi calon ataupun meraih keuntungan politik daripada 'tuan-tuan politik'.


Oleh kerana itulah hampir saban hari kita membaca dan mendengar komen-komen bodoh dilakukan secara rambang oleh ahli-ahli politik. Lebih malang lagi jika komen picisan tanpa sebarang fakta logik itu disiarkan pula oleh akhbar atau media massa bertujuan untuk membodohkan pembaca atau audiens pula.


Salah satu komen bodoh yang disiarkan media adalah kenyataan Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang yang melahirkan kegusaran bahawa pentadbiran kerajaan negeri pimpinan PAS di Kedah akan berubah menjadi pentadbiran ulama seperti di Afghanistan dan Iran.

Menurut Tan, di Afghanistan dan Iran, 'majlis ulama' lebih berkuasa daripada kerajaan dan mempunyai kata putus dalam semua perkara.


Tambah Tan, PAS mengambil kesempatan daripada pembentukan 'jawatankuasa pemandu' bagi dijadikan alasan untuk membolehkan majlis ulama mengambil alih kuasa pentadbiran Menteri Besar, Dato' Seri Azizan Razak.


Jawatankuasa pemandu itu dibentuk ekoran krisis dalaman yang berlaku di negeri tersebut setelah dua anggota Exco daripada PAS enggan dilantik semula menganggotai Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MKKN). Pembentukan jawatankuasa pemandu ini juga bukanlah sesuatu yang baharu kerana ia pernah wujud ketika PAS mengambil alih pentadbiran negeri Kelantan pada 1990.


Tan memanglah seorang peguam. Tetapi nampaknya beliau terlalu naif untuk memahami fungsi sebenar jawatankuasa pemandu yang dicadangkan PAS Pusat. Seperti dijelaskan Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali, jawatankuasa tersebut hanya berfungsi menasihati dan memberi pandangan berhubung perkaara-perkara yang difikirkan perlu kepada kerajaan negeri. Ia tidak sama sekali bertujuan melangkaui kuasa Menteri Besar mahupun MKKN.

Menteri Besar dan MKKN boleh bersetuju atau tidak bersetuju dengan pandangan jawatankuasa pemandu itu sepertimana kerajaan pusat yang boleh bersetuju atau tidak bersetuju dengan pandangan-pandangan yang dikemukakan pelbagai suruhanjaya yang ditubuhkan kerajaan persekutuan.


Mendakwa kononnya jawatankuasa pemandu itu akan berperanan seperti 'majlis ulama' juga jauh menyimpang daripada hakikat sebenar kerana ahli jawatankuasa tersebut tidak semuanya terdiri daripada ulama.



Jelas kenyataan dangkal itu sengaja dibuat Tan bertujuan menakut-nakutkan pengundi bukan Islam terhadap kerajaan negeri. Ia juga bertujuan mempalitkan imej 'radikal Islam' terhadap kerajaan negeri pimpinan PAS yang semakin diterima masyarakat bukan Islam.


Satu lagi kenyataan bodoh dan merapu dikeluarkan bekas Setiausaha Sulit Dato' Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari kepada Utusan Online yang mendakwa kononnya terdapat pihak tertentu dalam PAS yang cuba membawa masuk bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S. Ambiga untuk diangkat menjadi naib presiden parti itu.


Kata Anuar Shaari, 'desas-desus itu' semakin kencang selepas Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr. Dzulkefly Ahmad secara terbuka mengakui parti tersebut sedia menerima bukan Islam sebagai pemimpin tertinggi.


Katanya, perkara tersebut tidak mustahil kerana Ambiga diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu serta kumpulan 'Anwarinas' yang kini menguasai lebih 70 peratus parti PAS.


Selepas puas melemparkan tuduhan tidak berasas kepada bekas bos dan parti yang pernah disertainya - KeADILan, Anuar cuba pula melebarkan lingkaran fitnahnya kepada PAS.


Bagaimanapun tindakan itu tidak mampu mengangkat martabat beliau sebagai 'pencacai politik' kerana segala tohmahan yang dilemparkan itu jauh daripada fakta dan kebenaran.


Ambiga sendiri pernah menegaskan bahawa beliau tidak mempunyai selera dalam politik (don't have a stomach in politic) kerana perjuangan beliau dalam BERSIH hanyalah bertujuan untuk memperjuangkan hak rakyat dalam sebuah negara demokrasi berparlimen. Beliau tidak mempunyai sebarang cita-cita politik dan tidak mahu menyertai mana-mana parti politik.


Kenyataan Dr Dzulkefly dalam program Wacana Sinar anjuran Kumpulan Karangkraf di Shah Alam baru-baru ini pula hanyalah padangan peribadi beliau berdasarkan perkembangan politik yang berlaku di Mesir dan Timur Tengah. Menurutnya, jika kini PAS mempunyai Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang dianggotai ahli bukan Islam, berkemungkinan ketua dewan tersebut akan diberikan kerusi naib presiden seperti mana kedudukan ketua-ketua Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat dalam PAS kini. Namun itu bergantung kepada keputusan parti dan sudah tentu perlu mendapat kelulusan Majlis Syura Ulama.


Menggambarkan lebih 70 peratus pemimpin PAS kini dikuasai kumpulan 'Anwarinas' juga melucukan apatah lagi jika angka tersebut hanya disandarkan kepada kiraan yang dibuat desperado politik, Dato' Dr Hasan Ali yang dipecat PAS.


Badut-badut politik nampaknya semakin ramai memeriahkan pentas politik negara. Ia juga sesekali boleh menghiburkan di saat politik negara kini semakin dicemari unsur-unsur bohong, fitnah, rasuah, samseng dan ugut. Itupun ada pemimpin BN yang masih mendabik dada kononnya kita menjadi contoh bagi negara-negara dunia ketiga. Hakikatnya dari segi amalan dan kematangan politik, kita sudah semakin jauh ketinggalan berbanding lain-lain negara dunia termasuk jiran kita Indonesia dan Thailand. Lawaknya!

====== Dari Harakah Daily ========

Makin lama makin ramai yang apply nak jadi badut 
Agak agak le weyh ..
Buat lawak pon takleh challenge Amir Raja lawak
Baik luorang pegi jadi Bubu Clown
Iklankan diri utk jadi clown majlis hari jadi .. errr... 3 ribu sejam
Apalagi .. Jom ketawa reramai ... kah kah kah kah kah
 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic