Tuesday, June 5, 2012

TAGGED UNDER: ,

Belasungkawa: Ada Apa Dengan Yasmin Hunwick ??

Entri ni wa off topic dan nak share satu cerita yang tengah hangat diperkatakan dalam net, khususnya twitter dan instagram. Cerita ni berkenaan dengan seorang gadis yang sebenarnya pada hari ini hanya tinggal nama dan kenangan pada kenalan dan sanak saudaranya.

Siapa Yasmin Hunwick dan kenapa tetiba namanya jadi trending di twitter??

Difahamkan gadis ini mempunyai hobi bermain twitter seperti gadis-gadis lain. Apa yang membuatkan ramai yang ingin tahu ialah arwah telah memuatkan satu gambar buku yang bertajuk 7 Malam Pertama Di Alam Kubur pada hari dia meninggal dunia.


Dalam satu post yang lain sebelum ini, arwah juga menceritakan sesuatu yang berkaitan dengan mimpinya. Boleh baca dengan lebih lanjut tulisan tentang cerita ini dari blog beliau - Mimpi ngeri


Dan ini adalah laporan kemalangan yang melibatkan arwah yang berlaku tidak berapa lama selepas post post diatas.

LANGKAWI: Tiga remaja perempuan maut dalam kemalangan membabitkan sebuah motosikal dan sebuah van di simpang lampu isyarat Lebuhraya Kuah di sini, tengah malam tadi.

Pegawai Penyiasat Polis Trafik Langkawi Insp Fairus Mohd Ghazi berkata ketiga-tiga mangsa iaitu Yasmin Suhari, 17, Nor Hazwani Mansor, 16, dan Nur Afipah Aaina Ridzuan, 19, berasal dari Kuah dan merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Mahsuri di sini. 

"Mereka yang menaiki sebuah motosikal dari arah lampu isyarat Sungai Menghulu bertembung dengan sebuah van dari arah Batu Asah di simpang berkenaan kira-kira jam 12 tengah malam tadi," katanya hari ini. 

Katanya ketiga-tiga mangsa mengalami cedera parah di bahagian kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.


Mayat mereka dibawa ke Hospital Langkawi untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing hari ini, manakala enam orang yang menaiki van tidak mengalami sebarang kecederaan. - Bernama 5/6/2012

Erm .. dan kiriman kiriman yang berkaitan ..






Berikut ialah sedikit maklumat tentang arwahyarhamah...
(dikutip terus dari blog)

Nama Sebenar : Yasmin Johan Eusoffe
Nama Samaran : Yasmin J Hunwick
Tarikh Lahir : 22.2.1995
Asal : Georgetown, Penang
Menetap : Langkawi, Kedah
Status : Yang pasti aku tak kahwin lagi
Seorang yang : periang, tidak suka perkara remeh-temeh, suka berkawan, agak kasar, open minded, pendiam pada mula berkawan tapi akan mula menggila kemudian, pemain piano, catur, arimathical, cheerleader.
Tinggi : 164 cm
Berat : 43.2 kg
Blog : http://www.misschronicz.blogspot.com/
Ciri-Ciri Fizikal : Sangat kurus, berdarah kacukan Melayu-Inggeris

Nota :

  • Semuanya berkemungkinan dan mungkin ajal dan postnya tidak berkaitan sama sekali
  • Wa selalu dengar cerita tentang manusia yang seakan tahu bahawa mereka akan pergi meninggalkan dunia yang fana ini, tapi cerita tentang Yasmin Hunwick ini adalah yang 'live' dan terakam.
  • Alfatihah dan sama sama kita doakan yang terbaik buat Allahyarhamah ..

hrmmmm


The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

4 comments:

  1. blur kejap.. nama sebenar dia yasmin johan eusoffe..nama mangsa kemalangan pla yasmin suhari...nm sama tapi mcm dua org yg berbeza...sbb yg satu nama bapa johan eusoffe..mangsa pla nm bapa suhari..

    ReplyDelete
  2. @Miming Rauziana pengesahan dari rakan arwah yang dikutip dari cbox chat pada hari kejadian..memang dia lah orangnya ...

    berita cuma menyatakan yasmin suhari .. bukan yasmin bte suhari

    ReplyDelete
  3. kesimpulan.. tengok...bkn psl politik pun diorang kencing,jangan percaya 1000% apa korang baca/tengok berita@akhbar.. apa lagi nak percaya yg lain.

    ReplyDelete
  4. ya Allah,takziah pada keluarga mangsa..sedih sangat bila baca tentang dia..

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top