Thursday, June 7, 2012

TAGGED UNDER: ,

Negeri Bawah PR Bebas Rasuah, Negeri Bawah BN ??




4 NEGERI PAKATAN RAKYAT BERSIH TANPA RASUAH...

YB. Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang melahirkan rasa syukur kepada Allah kerana PAS telah berjaya mempertahankan pemerintahan negeri Kedah selama tiga tahun serta sanggup menempuh segala kesusahan dan kepayahan untuk mengelak segala tohmahan dari pihak pembangkang.

“Kita berjaya memimpin negeri Kedah selama tiga tahun dengan membuktikan pemerintahan sebuah kerajaan yang bersih tanpa rasuah. Selain itu, negeri Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor juga kita isytiharkan sebagai negeri bersih tanpa rasuah.

“Pemerintahan PAS adalah berdasarkan ajaran Islam, bersih dari amalan rasuah dan tiada pemisah antara agama dan politik kerana Islam mengajar politik sebahagian agama yang ada perhitungan dosa dan pahala.” Katanya semasa Forum Kemasyarakatan sempena Sambutan Tiga Tahun Kedah Sejahtera dekat Stadium Darulaman.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang menegaskan, manusia tidak boleh menentukan ahli syurga dan neraka kerana yang menentukan hal itu hanya Allah.

Katanya lagi, Nabi Muhammad bukan sahaja mengajar sembahyang, puasa, menunaikan zakat dan haji, malah baginda turut menunjukkan contoh yang terbaik untuk mentadbir negera dengan betul dan adil kerana ada perhitungan dosa dan pahala di akhirat kelak.

“Pemerintahan di empat negeri Pakatan Rakyat (PR) telah berjaya memperkenalkan ajaran Islam dan menjadikan politik sebagai sebahagian daripada ajarannya dalam masa yang sama mengajar orang Islam mengamalkan politik Islam.

“Saya rasa umat Islam sendiri tidak faham dan telah meninggalkan ajaran ini dalam politik sebagai tali yang mengikat ajaran Islam telah dirungkai dan dirombak.

“Apabila dirombak dan dirungkai ajaran berkait hukum dan pemerintahan, orang-orang Islam akan berselerak dan simpulan ajaran Islam ialah sembahyang.

“Hari ini ajaran berkait dengan pemerintah politik Islam diabaikan dan masyarakat Islam jadi hanyut.

“Penjajah sudah lama pergi tetapi orang Islam hilang jati diri dan kekuatan dalam amalan politik yang diamalkan pemimpin Islam dalam negara Islam termasuklah di Malaysia pada hari ini yang masih mengamalkan politik zaman penjajah.

“Kita mempunyai tanggungjawab yang besar untuk mengembalikan fahaman orang Islam kepada politik Islam yang sebenar.” Jelasnya.

Tambah beliau lagi, rakyat kini hanya faham projek-projek dan pembangunan yang perlu dilaksanakan namun ada rakyat yang tidak faham ia adalah adat kepada sesiapa yang memerintah tidak kiralah dari parti komunis sekalipun.

Yahudi Israel juga menyediakan pembangunan dan kemudahan untuk rakyatnya tetapi yang perlu difahami ialah menunaikan amanah kepada rakyat dan menguruskan harta rakyat dengan betul.

Sumber

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top