Thursday, June 7, 2012

TAGGED UNDER:

Bertam Nite - Apa Punya Ghaflaaaa



Wa terlepas berita sejak semalam dan tak tahu menahu pasal kes Bertam Nite yang digembar gemburkan hari ni. Tapi itu takleh nak dijadikan alasan untuk kekal tak tahu. So wa buat le blogwalking samada dari kem PR mahupun blog blog chai ameno. 

Apa yang wa nampak dekat sini cuma ada satu penafian rasmi yang dikeluarkan dari pihak Parti Keadilan berhubung isu yang terkait.

KEPALA BATAS 6 Jun: Ketua Cabang KEADILAN Kepala Batas, Abdul Latif Abdullah memberitahu, jawatankuasa program ‘Bertam Nite 2012′ terdiri daripada mereka yang dibawa dari luar Cabang Kepala Batas dan tiada kaitan langsung dengan cabang tersebut khasnya dan KEADILAN amnya.

“Saya tegaskan bahawa tidak wujud KEADILAN Bertam di dalam struktur parti, yang ada adalah pimpinan pusat, pimpinan negeri, pimpinan cabang dan pimpinan ranting,” katanya dalam kenyataan.

Beliau menjelaskan demikian berhubung program ‘Bertam Nite 2012′ yang berlangsung di Kompleks Sukan MPSP Bertam, dekat sini Ahad lalu yang menjadi kontroversi dengan adanya persembahan tarian menyerupai K-Pop.

Sehubungan itu, Abdul Latif berharap orang ramai tidak lagi terkeliru dan dikelirukan oleh mereka yang mempunyai agenda tersendiri di Parlimen Kepala Batas.

Beliau bagi pihak Cabang Kepala Batas memohon maaf kepada seluruh pendokong Pakatan Rakyat khususnya kepada warga Kepala Batas.

“KEADILAN Cabang dan seluruh penyokong PR di Kepala Batas masih tetap berada dalam semangat juang yang tinggi bagi meneruskan agenda Pakatan Rakyat menuju Putrajaya,” kata beliau. Sumber

=============

Terus terang je bhai, penafian gini langsung tak mencerminkan apa apa sebab the damage has been done.

Langsung takde keterangan, cemana TPM1, Mansor yang berada dalam majlis tu takleh nak handle atau tegur on the dot. Sebagai orang yang ada autoriti dalam kerajaan negeri Pulau Pinang tak seharusnya dia membenarkan perkara itu berlanjutan sehingga tamat. Sudah sepatutnya dia sedar bahawa isu ni akan menjadi bola tanggung yang memang ditunggu tunggu oleh musuh buat pukulan smash.

Sorry bhai .. kalau ada alasan, biar konkrit .. jangan perbodohkan orang yang menyokong .. itu dah kira penghinaan pemikiran.

Surat permohonan maaf yang dikeluarkan oleh pihak penganjur pula macam 'ada tak menambah, takde tak berkurang'..



Ni lagi satu penyakit ..Ello.. setahu wa, biar apa pon ras dan budaya yang ada dalam Malaysia ni, takde satu pon yang setuju pertunjukan tu sebagai pertunjukan tarian tradisional.. tradisional pala hotak hangpa kalau dah separuh bogel gitu..

Kalau setakat penjelasan yang ada dari sumber parti dan surat permintaan maaf penganjur ..memang patut pon kalo blogger blogger chai terlompat lompat macam beruk mat yeh, dan wa percaya dengan yakin .. zul kulom tengah senyum sambil kunyah kuaci.

Akhirnya, wa jumpa penjelasan yang lebih kukuh dari blog Anak Sungai Derhaka ..

Dari apa yang dijelaskan oleh Tuan Johari Kassim, beliau terkejut dengan apa yang dipersembahkan oleh penari-penari yang ditaja oleh Public Pavilion Holding Sdn. Bhd kerana tidak langsung dimaklumkan akan adanya tarian sebegitu akan dipersembahkan dalam majlis itu oleh pihak penaja.


Menurut Tuan Haji Johari, individu yang mahu menaja persembahan tersebut bukanlah diminta untuk menaja tetapi individu tersebut yang telah bersungguh-sungguh mahu menaja.


Yakin dengan keikhlasan individu tersebut beliau menerima tawaran dari individu yang mewakili Public Pavilion Holding Sdn. Bhd. itu.


Setelah tarian dihentikan Haji Johari telah naik ke pentas bagi memohon maaf bagi pihak penganjur atas tarian yang tidak sepatutnya dipersembahkan di situ pada malam itu.


Dan beliau juga telah meminta pihak penaja menukar persembahan kumpulan yang ditaja mereka itu.


Penyelaras KADUN Bertam, Saudara Asrol juga memberikan jawapan yang sama iaitu tarian tersebut bukanlah antara tarian yang telah dijanjikan oleh pihak penaja. Baca lanjut dari sumber


========================

Nota :  Kepada Ketua Cabang Keadilan Kepala Batas, setakat nak lepas tengkuk kata ini semua ejen luar dan takde kena mengena dengan Keadilan .. wa harap lu kaji balik laa kedudukan lu ..kenyataan lu langsung tak membantu. 

Gini aje ke level pemikiran seorang ketua cabang ? Hit N Run ? Lebih baik lu belajar lagi cara cara nak meneliti sesuatu isu sebelum keluarkan apa apa kenyataan - wa sarankan lu angkat Anak Sungai Derhaka jadi sifu - amacam ? itu lebih baik dari lu sekadar berlepas tangan dan tuduh yang bukan bukan pada orang sendiri. Apa barang lu ni ??

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top