Semasa

Dunia

Serantau

Politik

Nasional

Rampaian

Monday, June 8, 2015

Pemberitahuan : Amaran Leptospirosis Melanda Hutan Lipur



Cuti sekolah dah nak masuk minggu ke dua .. memandangkan masih ada seminggu lagi sebelum persekolahan bermula , pemberitahuan ni bagi wa masih relevan walopon dah dikeluarkan sejak 1 Jun 2015, sebab tempat tempat gini memang akan menjadi tumpuan untuk destinasi berehat dan berkelah sekeluarga ... jangan kata debudak aje .. bapak ngan mak budak pon tumpang tui kalo dah sampai air terjun ni ..dalam sesetengah kes diowang yang lagi over .. kah kah kah .. so becareful guys .. kalo masih nak pegi tempat cenggini.. amik la langkah langkah keselamatan yang dah dicadangkan .. pis yo ~!!

Nota Kaki : nak gi air terjun , tercemar ngan kencing tikus .. nak gi kolam atau taman tema air plak memang konfem berbaur ngan air kencing manusia ,, adoiyaiii .. apa pon tak bleyh .. kah kah kah 


Sunday, May 31, 2015

Harga Minyak Naik Seposen .. Yieeehaaaa


kah kah kah .. Undang undang ini sangat bagus .. ini dinamakan Ekonomi .. kah kah kah .. takde apa apa tanda tetiba harga minyak naik .. 

Zaman Najib ni memang tak perlu apa apa indikasi untuk menaikkan harga minyak .. wa tak paham .. luorang paham ke kenapa harga minyak boleh dinaikkan ?? ,.. tapi kalo luorang paham pon tak bermakna apa apa sebab kalo tanya kat menteri yang bertanggungjawab atas perkara ni nanti, jawapannya pon boleh buat luorang dari sekadar sedih dan geram kepada menangis pilu ... kah kah kah 

Harga 7 hari terakhir


Cuma yang wa nak share, harga minyak pada hari post ni ditulis, ditutup pada harga USD65.56 setong ( 29hb sebab market tutup hujung minggu) .. kalo ikut graf memang dalam kedudukan menaik tapi bila kita refer balik pada mekanisma penetapan harga untuk bulan Mei, harga pasaran minyak adalah lebih dari USD67setong .. jadi kenapa masa tu harga minyak stay pada RM1.95sen ?? .. owh lupa plak .. masa tu kan ada  PRK Rompin ngan PRK Permatang Pauh .. nak mampos naikkan harga minyak ?? kah kah kah .. so .. ni lah masa yang sesuai .. kan  ? kan ? kan ?


Harga sepanjang bulan Mei 2015

#BN menang rakyat senang
#Kipidap 
#Moh menyepak itik
Perbandingan Brent & WTI
Nota Kaki :

Brent (Brent Crude) merupakan nilai piawai minyak yang sumbernya berasal dari North Sea (Eropah) yang mana nama Brent berasal dari lokasi pelantar minyak di laut utara, yang dibuka pada tahun 1970. 

Harga minyak Brent menjadi dasar pembentukan harga sejak tahun 1971 untuk hampir 40% nilai minyak diseluruh dunia, dan terus digunakan sampai sekarang ini. 

WTI (West Texas Intermediate ) - adalah minyak bumi yang dihasilkan di Texas (AS), lebih famous penggunaannya untuk minyak industri dan itulah sebabnya minyak ini banyak diminati, terutama di AS dan Cina.


Friday, May 29, 2015

TAGGED UNDER: ,

Bakal Bakal Musafir Di Aidilfitri




Malas nak komen apa apa .. Negara Maju 2020 .. Cukurlah .. Malaysia Masih Aman

TAGGED UNDER: , , ,

Penemuan Kubur Besar Rohingya : Malaysia Jadi Stok Lawak

Karikatur ni diterbitkan dalam akhbar di Bangkok, Thailand.

Malaysia telah dijadikan bahan senda gurauan oleh masyarakat luar ekoran penemuan kem transit yang juga merangkap kem seksaan dan kubur besar bagi komuniti Rohingya .

Dalam karikatur yang diterbitkan oleh sebuah akhbar di Bangkok , The Nation, menunjukkan 3 kaum teras iaitu Melayu, India dan Cina dalam keadaan terperanjat dengan penemuan tersebut manakala anggota polis pula digambarkan sedang giat berusaha untuk menyembunyikan puluhan tengkorak  manusia .

Perdana Menteri Malaysia, DS Najib Razak juga tidak terlepas dari ditempelak apabila digambarkan berkata "kartun ini boleh didakwa bawah Akta Hasutan"

Adoih .. Seantero dunia dah tahu tahap keselamatan sempadan kita ... huuuhaaiii ~!!

Baca Artikel Asal di  Free Malaysia Today

Thursday, May 28, 2015

TAGGED UNDER: ,

Kenapa Mesti Jadi Bodoh Yang Terlampau??


dia ni bodoh ke bodoh ?? ke dia memang bodoh ..? kalo tak bodoh sejak azali pon mungkin dia memang bodoh semulajadi ... kah kah kah .. geram betul la bila kenyataan cenggini boleh keluar dari seorang Ahli Parlimen .. kepala otak dah berlumut gamaknya .. 

walau kata  tak kena GST pon, harga tetap lebih mahal dari biasa ..macam kena GST gak ..

weyh .. selepas GST dilancarkan .. yang tak kena GST mungkin kalo beli pantun je ... kah kah kah .. 

moh beli pantun ...

Dari Seremban ke Bagan Serai
Singgah sebentar kat Pekan Kati
Kalau tuan dah memang tak pandai
Toksah buat lawak pasal GST ..

Anak serindit mati tak makan ..
aaahh ... lantak dia ah ..

abaikan pantun kedua .. wa dah malas

kah kah kah


Wednesday, May 27, 2015

Ke-Ahmad Maselanan Kian Menjadi Jadi ..

Baca lanjut kat MalaymailOnline

kalau RM2bilion .. atau dalam bahasa senang nak faham 2 000 juta, mamat ni boleh kata sikit risikonya.. so kalo setakat ratus ratus juta ringgit ghaib tanpa dapat dikesan tu kira celah gigi je lah kan ?? 

sakit je ati wa bila mengenangkan mamat ni boleh senyum padahal dalam masa yang sama memandang enteng jumlah wang rakyat yang digunakan sesuka hati cam harta  pak tiri mak mentua dia ...


Heran .. kenapalah kau tak dilahirkan menjadi badut .. ? dah pegi kau menangis di kubur sana .. kah kah kah


Friday, May 22, 2015

TAGGED UNDER: ,

Pendidikan : Kemandulan Idea Sang Menteri



kah kah kah ... 30 - 40 tahun ?? hadoiyai .. apsal dia tak cakap tahun 3015 aje ? .. kah kah kah ... 
asal keluar je kenyataan mesti bunyi dia samada bengong atau bangang .. 2 x 5 .. kah kah kah 

Kalo luorang imbas balik dulu .. genap 3 tahun yang lepas, wa pernah mendebik perkara ni .. tapi masa tu Moideen punya statement .. 

Pada 2 April (2012) Muhyiddin kata generasi muda di negara kita mendapat pendidikan yang lebih baik dari US, Britain dan Jerman .. huiyooo .. ahhh .. luorang baca terus dari entri yang dulu tu --> Pendidikan : Kenyataan Flip Flop TPM Yang Merangkap Menteri Pelajaran
tu 3 tahun  yang sudah ... patutnya memang kita dah dalam situasi pembelajaran yang setaraf dengan negara maju la kalo nak ikut gebang si TPM masa tu .. alih alih .. sekang ni kena tunggu lagi 30 ke 40 tahun plak ? .. hoih ... sesilap anak luorang yang tengah belajar sekang ni pon dah arwah dah masa tu .. kah kah kah 

P.S : Apsal la menteri menteri kabinet Najib ni suka sangat keluarkan statement yang membanggakan  membangangkan .. ? 

Thursday, May 21, 2015

TAGGED UNDER: ,

Cilok Duit Mangsa MH370 , Bekas Pegawai Bank Dihukum Penjara 6 Tahun



Seorang bekas pegawai bank, dijatuhi hukuman penjara 6 tahun oleh mahkamah sesyen setelah didapati bersalah atas tuduhan mengeluarkan wang dari akaun simpanan milik 3 orang mangsa nahas pesawat MH370.

Nur Shila Kanan, 34 , mengaku bersalah atas 12 tuduhan yang dikenakan keatasnya iaitu 6 tuduhan kerana mencuri wang simpanan milik 2 orang penumpang dan seorang anak kapal, 3 tuduhan menggunakan dokumen palsu, 2 tuduhan menipu supervisor bank dan 1 tuduhan menggunakan borang palsu.

Tertuduh dijatuhkan hukuman dari 2 bulan sehingga 6 tahun untuk setiap pertuduhan yang kesemuanya berjumlah 28 tahun dan 4 bulan namun bernasib baik apabila mahkamah mengarahkan hukuman dijalankan serentak bermula dari hari ini.

Menurut satu sumber lain, suami beliau, Basheer Ahmad Maula Sahul Hameed turut dijatuhkan hukuman penjara selama 4 tahun beserta 3 sebatan atas kesalahan yang sama. Baca dari --> Sumber 

Google+ Followers

Recent news

Sembang

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top