Monday, May 14, 2012

Pendidikan : Kenyataan Flip Flop TPM Yang Merangkap Menteri Pelajaran



Memula pada 2 April Muhyiddin kata generasi muda di negara kita mendapat pendidikan yang lebih baik dari US, Britain dan Jerman. Rujuk Entri Berkaitan 

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata daripada segi kualiti pendidikan, Malaysia di tangga ke-14 keseluruhan dan di tempat kedua selepas Singapura dalam kalangan negara Asean.

"Ini adalah satu pencapaian yang amat membanggakan kita. Sudah pasti kejayaan ini adalah hasil usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan dan rakyat dalam meningkatkan kualiti pendidikan, kualiti modal insan dan daya saing negara. 

Laporan ini yang pasti akan membuatkan debudak pelajar berasa kembang kempis dan berjalan seperti diawang awangan. Kualiti sistem pembelajaran yang lebih baik dari negara maju, perghh .. jangan memain. Sesilap berduyun duyun anak mat saleh berminat nak mendaftar belajar kat Malaysia demi rasa kagum nya pada taraf pendidikan Malaysia.. 

Tapi malangnya, rasa nak eksen para pelajar tak dapat bertahan lama. Terkelendat setengah jalan, sebab sebulan je lepas tu, pada  12 Mei, kenyataan ni plak keluar dari mulut yang sama ..

SHAH ALAM - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan meletakkan sasaran realistik bagi membangunkan sistem pendidikan negara setaraf atau lebih baik daripada negara maju dalam tempoh 10 hingga 15 tahun.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata usaha untuk mencapai tahap sistem pendidikan setaraf negara maju bukan satu perkara yang mudah dan perubahan dalam pembangunan sistem pendidikan negara tidak boleh dilakukan terlalu drastik. Rujuk Laporan Penuh 

Weyh .. mana aci gini, gelembong aje kerjanya. Kalau dah tahu bukan perkara yang mudah untuk setaraf dengan negara maju apsal hari tu terover konfiden kata lebih baik dari US, Britain & Jerman? 

Mana satu yang makcik Felda kena percaya? Mana satu yang para pelajar kena pegang ? Sebab kalau nak suruh diowang percaya laporan April, laporan Mei kata susah nak capai tahap setaraf. Nak percaya cerita Mei, cerita April kata dah lebih maju plak ..adoih pening .. jangan sampai makcik Felda minum roundup sudah ..kah kah kah kah

Pada para pelajar, tak sempat pon nak berangan ngorat student mat saleh, sebab si Sembab tu kata mungkin 10 tahun ke 15 tahun lagi baru nak sama level.. bila kita dah sampai ke sana, rerupanya kita dah tertingal lagi 25 tahun sebab diowang pon takkan nak duduk kat takuk sekarang je ..mesti nak tingkatkan gak kualiti pendidikan diorang.. tak terkejor yeop.. kah kah kah kah

Nota : Kalau Al-Quran, ada ayat nasikh mansukh .. tapi dalam kamus kerajaan yang diterajui BN, cuma ada ayat asyikk masyhukkk~!!

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top