Wednesday, May 16, 2012

Debik : Sakit Kronik Akibat Tersampuk Dengan Ameno


Bila luorang buka pintu rumah pepagi, tetiba ada sekumpulan orang tengah menonggeng tunjuk bontot pada luorang.. apakah perkara pertama yang datang dalam fikiran ?? Mungkin - sekumpulan orang gila terlepas dari wad psikiatri tengah buat tarian poco poco .. kah kah kah

Tapi selepas tu baru luorang tahu, yang kumpulan tadi bukanlah mereka yang terlepas dari wad gila tapi merupakan sekelompok bekas tentera yang dah pencen, maka tanggapan itu pasti akan berubah kepada - macam ni punya teruk la latihan dalam tentera tu, sampai jadi mereng bila dah pencen.. gangguan saraf tahap akut.. kah kah kah kah

Kemudian lagi, setelah dirisik baru luorang tahu yang diowang ni sebenarnya tak mereng tapi benar benar bodoh dan perbuatan mereka tu langsung takde kena ngena ngan latihan semasa dalam tentera, percayalah bahawa mereka itu ketika dalam tugasan mungkin suka tuang kerja dan pergi ke kelab dangdut.. kah kah kah kah 

Wa tak tau samada luorang perasan atau tidak, tapi bagi wa ini satu petanda jelas betapa sokongan kepada gerombolan ameno boleh merosakkan saraf pemikiran seseorang. Apabila seseorang diresapi dengan parti saka tersebut, antara simptom simptom yang ketara adalah 

  • hilang perasaan malu dan rela dilihat persis lembu, malah lebih hina dari tu.
  • hilang daya pemikiran rasional
  • hilang pertimbangan kewajaran tindakan 
  • hilang maruah dan harga diri 
  • mudah diperkotak katikkan 
  • jadi bodoh diluar kawalan macam otak tak berfungsi
  • jadi sangat obses pada kelucahan

Banyak dah aksi yang tak masuk akal yang dah dipersembahkan oleh makhluk makhluk ini untuk menjadi mileage pada  teori wa kat atas, dan antaranya 



Berbalik pada cerita aksi tunjuk bontot kat atas, aksi ni memang dah banyak kali dibuat oleh puak puak gerombolan.. sebuah parti yang secara tradisi membela kelucahan. Tak caya luorang nengok perangai 

haruslah diakui betapa aksi atas ni semua dah sampai tahap tak berbeza ngan makhluk kat bawah ..pergh .. cukup sinonim..  kah kah kah kah .. weyh.. sape nak jawab kalo kena bayar royalti ?


Kumpulan 15 orang daripada Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) melakukan gimik demonstrasi yang dinamakan mereka sebagai "senaman punggung" – dengan membongkok dan menggoyang-goyangkan punggung mereka ke arah kediaman Ambiga.

Aksi ni bagaimana pun ditempelak oleh Presiden Kelab Kebajikan Veteran Dan Pesara Tentera (KERABAT) dan mengganggap mereka adalah orang orang yang terabai dan dipergunakan oleh mereka yang mempunyai kepentingan dalam BN. Rujuk Berita Penuh

Weyh, PVTM memang dah lama takde kredibiliti sebagai persatuan yang mewakili pesara tentera. Presiden dia plak memang terbukti menipu sebelum ni dengan memakai gelaran 'datuk' yang dibeli dengan harga RM250 ribu untuk mudah dapat kontrak kerajaan, dia sendiri yang terkantoi .. kah kah kah .. luorang boleh baca kat entri wa tahun lepas .. apa punya turrrr

Nota: Teori wa ni bakal menyamai teori lapangan quantum .. kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

4 comments:

  1. Mereka tu mungkin terpengaruh dgn watak Makhluk Punggung dalam kartun crayon Shin Chan. Sebab itu mereka menjadikan Makhluk Punggung sebagai idola mereka. Kah, kah, kah!!!

    Plg takbleh blah para makhluk punggung jadian ni kata kat Ambiga yg org Islam xminum hundredplus, hanya minum air suam aje. Pale hotak korg. Otak korang mmg kat punggung. Sape dok ajar kata takleh minum hundredplus? Inilah masalahnya bila jahil agama dan budi pekerti sampai ke tua. Last2 ditransformasikan oleh Najib menjadi Makhluk Punggung mcm dalam kartun Krayon Shin Chan!!! Kahkahkahkahkah!

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan Tanah,

    masa dalam servis, kaki TUANG....pagi sampai petang main SNOOKER kat Mess Pegawai......

    bila malam gamai KAKI TUANG jugak.....dari botol!

    bila sudah tua, perangai buruk terbawa2 lah......mungkin jugak demi sesuap nasi!

    namun bagi soldadu2 yang amanah, ikhlas dan benar2 menjalankan tugas, mereka tidak akan terikut2 dengan KAKI-KAKI TUANG siang malam neh!

    gheng lama

    ReplyDelete
  3. Dahla TUA tak sedar diri pula.PVTM tu ahlinya 15 org jeke?

    ReplyDelete
  4. Apo nak dikato.... oghang tuo tak ghoti bahaso... patut ea duduk surau buek pahalo.. ni menonggeng kek jalan carik doso... elokla tu.. cantik perangai tengok dek anak cucu...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top