Saturday, June 2, 2012

Owh .. Inilah Sebabnya Kenapa Ameno Bertegas Nak Usia 66 Tahun .. kah kah kah

Sumber 
Utusan Melayu, 27 Oktober 1988, Mahkamah Tinggi menghalang penyiaran UMNO sebagai “UMNO Baru” kerana boleh mengelirukan orang ramai seolah-olah ada pertubuhan lain yang bernama UMNO juga.

Memang le secara teknikal mahkamah larang guna Umno Baru sebab ameno yang lama dah mati. Sama le kalau nama Abu Bakar bin Ali bin Abu Bakar .. nama cucu sama ngan nama datuk ..takyahlah nak letak nama Abu Bakar Baru. Tu dah kira habih la bersangka baik .. kah kah kah 

Tapi hakikat yang tak boleh disangkal ialah ameno lama dah mati.. kaput.. berkubur.. ghuyub.. almarhum. Yang wujud cuma ameno baru dengan kelahirannya di bumi Malaysia adalah pada tahun 1988.

Sumber
Diasaskan oleh Mantan Perdana Menteri Keempat iaitu Tun Dr. Mahathir bin Mohamad pada 13 Februari 1988 selepas UMNO asal yang ditubuhkan pada 1946 telah diharamkan pendaftarannya oleh mahkamah. UMNO ini secara rasminya dikenali sebagai UMNO (BARU) yang menggunakan semula semua hak-hak UMNO yang diharamkan termasuk lambang, perlembagaan (dengan pindaan),cogankata, lagu, bendera dan yang paling penting harta atau aset UMNO berjumlah lebih satu billion.

Mengikut analogi Abu Bakar b. Ali b. Abu Bakar kat atas nun, boleh ke Abu Bakar yang cucu tu mengaku sama umur ngan datuk dia ? Ya boleh .. kalo didendangkan dikhalayak chai chai ameno yang buduh buduh mengikut kata pengasas ameno baru ni ... kah kah kah kah 

Canggih: Transformasi Gila Si Air Mata

Ayaq mata kegumbiraan



Ayaq mata yang merembes time potong bawang



Ayaq mata Kassim Selamat 
Lain macam la dunia barat neyh .. hari tu susu ibu buat aiskrim, ni dah garam dari air mata plak .. esok esok boleh buat biskut dari taik idung .. kah kah kah kah 

Yang atas tu baru 3 kategori - gembira, potong bawang, sedih. Wa ingat lepas ni nak cadangkan diowang create lagi satu produk air mata yang lagi mahal dari ketiga tiga kategori tersebut .. air mata ameno .. kah kah kah





Nota : Tapi wa ingat ..air mata ni diowang ni wa rasa tak sesuai jadi garam ..tu pendapat wa la. Sebab menangis pon tak ikhlas ..kah kah kah .. dia tak jadi masin .. tapi pahit payau ..mungkin sesuai dibekukan jadi jadam.

Malam Ini Alor Setar Jadi Punca Pemanasan Global ? .. kah kah kah


Kah kah kah kah
Baekk punya berita

Malam ini juga adalah salah satu malam yang jadi punca pemanasan global
Perhimpunan Hijau dikhabarkan begitu sesak
Bergema takbir di Alor Setar
Berita ini boleh membuatkan Najib dan gerombolannya
Terutama para chai chai penjilatnya seluruh Malaysia
Terkentut kentut untuk spin cerita ....
kah kah kah kah kah


Kedah Pop Beat K-Pop .. yiehhaaaa

Friday, June 1, 2012

Mesti Baca: Mat Zain - Kenyataan Musa Buktikan Tiada Bukti Kukuh

Mantan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (CID) Kuala Lumpur, Mat Zain Ibrahim membidas kenyataan mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkaitan kes 'Liwat I' yang dikaitkan dengan ketua pembangkang.

Mat Zaid menyifatkan perkara itu sebagai perkara tambahan yang baru sahaja difikirkan (afterthought).

Beliau yang juga pegawai penyiasat dalam kes mata lebam Anwar pada 1998 menegaskan, Musa sepatutnya merujuk beberapa kenyataan berkaitan.

Ia antaranya kenyataannya dalam perbicaraan itu, kenyataannya kepada ketua pasukan penyiasat CID Kuala Lumpur, dakwaan Musa sendiri terhadap Anwar dan kenyataan yang diberikan Mohd Rodwan Yusof.

Menurutnya, sampel darah untuk ujian HIV itu diambil doktor pakar Hospital Kuala Lumpur pada 28 September 1998 sewaktu Anwar ditahan polis dan beliau sendiri memberi kebenaran untuk itu.

Menurut Mat Zain, sampel itu diambil dan diberi berdasarkan prosedur. Namun, sampel yang sama diambil tanpa kebenaran doktor pada 15 Oktober 1998 untuk ujian DNA.

"Doktor menegaskan sampel darah untuk ujian HIV itu tidak sesuai untuk ujian DNA kerana prosedur untuk sampel DNA perlu mematuhi beberapa protokol. 

"Apabila Musa mengaku menggunakan darah itu untuk ujian DNA ke atas tilam, ia secara tak langsung bermakna beliau mengakui tidak mempunyai bukti kukuh sewaktu beliau memberi penerangan kepada perdana menteri pada masa itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Jika tidak, kenapa Musa perlu curi sampel darah itu dari HKL dan melakukan ujian DNA ke atas tilam jika siasatannya lengkap sewaktu bertemu Mahathir," kata Mat Zain.


Nota :
Untuk memahami lebih lanjut tentang isu berbangkit ini .. sila baca Surat Terbuka Datuk Mat Zain Ibrahim (Mantan Pengarah CID) Kepada Ketua Polis Negara entri tahun lepas.

Dalam entri itu, Datuk Mat Zain membongkar

  1. Dendam Rahim Tamby Chik Pada DSAI
  2. Penglibatan Musa Hassan dalam penyelewengan bukti
  3. Persekongkolan antara Musa dan Gani Patail
  4. Rasuah yang melibatkan amaun ratusan juta ringgit diantara mereka

Baca, teliti dan tolong fahamkan .. betapa bejatnya sistem kita sekarang.

Awas: Tinju Itu Membahayakan Kesihatan .. kah kah kah



Presiden Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) Mohd Ali Tinju berkata, isteri perdana menteri Rosmah Mansor membawa pelbagai kemajuan dalam negara dan acuan baru pemikiran anak-anak Malaysia - Baca Terus Dari Sumber 

Kah kah kah kah 
Tinju akan membuatkan saraf dalam kepala hotak bergegar
Tinju memudaratkan pengaliran oksigen kepada otak
Tinju boleh membuatkan urat saraf terputus atau rosak
Akhirnya fikiran jadi kelaut
Emosi sangat terganggu
Perasaan malu terpisah dari jiwa
Jatidiri berada diluar kawasan liputan
Cukuplah contoh yang dah ada depan mata 
kah kah kah kah kah

Mula mula dia beli gelaran dato'
Untuk target kontrak dengan kerajaan
Alih alih kantoi ..lebur semua pelaburan
Tapi sebagai ahli tegar tinju .. 
mana ada perasaan malu
Sebab macam yang wa cakap kat atas tu 
kah kah kah kah kah

Kemudian dia buat aksi menungging
Hala bontot ke rumah orang
Kekonon macam pengaruh kpop
Memang simptom yang klasik
Penanda saraf tunjang telah beralih 
Dari atas turun ke bontot
Satu lagi kesan tinju yang kronik 
kah kah kah kah kah

Tak lama lepas tu dia ngaku bukan ahli ameno
Walaupun depan rumah dia terpacak 2 bendera keris
Wohh .. jangan memain, ini kesan sampingan
Namanya, sindrom hilang ingatan 
kah kah kah kah kah 

Hari ni dia cakap bik mama superwoman
Hari ni dia cakap bik mama supermama
Bik mama laa yang pacu kemajuan
Satu pandangan yang sangat world
Dari pemikiran yang rosak teruk
kah kah kah kah kah

Tanpa menyebut nama, Mohd Ali mendakwa, terdapat seorang menteri baru terpalit dengan dakwaan anaknya mendapat kontrak kerajaan sebanyak RM30 juta.

Dalam masa yang sama dia sondol Menteri Wilayah
Suruh Raja Nong Chik bawa placard
"Saya Letak Jawatan Sebab Anak Saya Rasuah" 
Aih .. tibai semacam nampak
Nak mintak apa tu bhai ?? Dato' ke projek?
kah kah kah kah kah


Sebelum ni dia sound KERABAT

"Saya berterima kasih. Itu hak saya. Hormati hak saya. Tapi saya nak beri amaran pada (presiden KERABAT) Leftenan Kolonel (B) Mohd Nazari Mokhtar, jaga rumah beliau, jangan masuk rumah orang," katanya ketika ditemubual Malaysiakini di rumahnya di Puchong. Sumber

Weyh .. nama lu Mohd Ali Baharom
Nama dia Leftenan Kolonel (B) Mohd Nazari Mokhtar
Pangkat depan tu adalah sesuatu yang digazetkan 
Kekal walaupun dia dah bersara
Bukan macam Dato' yang boleh dijual beli
Kat sini boleh terus nampak 
Siapa yang lebih autoriti untuk wakili veteran tentera
Tapi mungkin kesan tinju boleh juga mendatangkan ..
Sindrom lupa diri tahap akut
kah kah kah kah kah kah


So ..
Kalau jumpa Ular ngan Ahli Tinju
Katok Mohd Ali ni dulu
kah kah kah kah kah

Nota: Belasungkawa
Alfatihah dan doa atas pemergian sahabat blogger Amir D'Perbatasan sebentar tadi. Moga rohnya dicucuri Rahmah dan semoga beliau ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman. Ameen.

Rantai Inikah Yang Dipakai Oleh Najib ? Kah Kah Kah




Chai chai ameno memang pandai dalam bab cipta lawak
Macam macam lawak ada, dari lawak gaban sampai ke lawak jamban
kah kah kah kah

Bila heboh isu yang Najib memakai rantai ..
maka berbondong bondong chai cuba defend
Ada yang kata gambar tu photoshop
Ada yang kata itu bukan rantai tapi ear wire
Ada plak yang langsung tak kata apa apa .. sebaliknya tuduh pembangkang fitnah
kah kah kah kah

Tapi ada jugak chai yang kekonon nak play rationale
Ngaku Najib memang pakai rantai .. tapi secara sah
Sebab rantai tu cuma pendant kesihatan .. dan dapat cop jakim
Ditonggeng halal tanpa was was
Adoih .. ini macam pon ada ka..
kah kah kah kah




Weyh .. tak hagak hagak nak mengampu ..
Mengikut maklumat yang diperolehi ??
Dari sape weyh ? Rooooss maaahhhh ??
kah kah kah kah kah

Najib pakai quantum solar energy tu pasal hape plak ?
Salah satu yang disebutkan diatas ke ?
Takkan sumber maklumat tu tak bagitau lu ?
Ke dia kena sindrom menopause ..
Sebab tu ke dia beria ia nak lead pergerakan wanita
kah kah kah kah kah


Jap .. moh skodeng


Errrrr
weyh .. lu biar betik
nampak macam tak sama je ..
sama ke ?
kah kah kah kah kah 

Nota : Kepada kaki kaki mlm, baik luorang masuk jadi ahli jual pendant sekarang .. tak lama lagi boom le jualan rantai ni disemua cawangan cawangan ameno .. sebab bapak wasatiyah dah jadi pelopor ..adoih .. pecah perut wa.. kah kah kah kah

Thursday, May 31, 2012

NFC : Kes Yang Belum Selesai



Umum telah mengetahui tentang berita SPRM membebaskan Shahrizat Abd Jalil dari pertuduhan melakukan rasuah. Berita ini walaupun sememangnya sudah dijangka namun masih ada isu penting yang perlu dibangkitkan oleh saf kepimpinan Pakatan Rakyat.

NFC adalah merupakan salah satu antara 2 syarikat yang telah disenarai pendek dari jumlah 6 syarikat lainnya untuk dianugerahkan kontrak bernilai RM250 juta yang dijalankan secara rundingan terus (direct nego) antara pembida dengan Jawatankuasa Berimpak Tinggi yang dipengerusikan oleh PM sendiri, dimana satu lagi syarikat yang berjaya disenarai pendek ialah Felda Farm Products Sdn. Bhd. Ini adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Noh Omar selaku orang yang bertanggungjawab dalam urusan berkaitan ketika ditanya dalam sidang parlimen.

Berbanding dengan Felda Farms Sdn. Bhd yang dikatakan memang menjadikan industri penternakan sebagai teras perniagaan dan mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang terbabit, NFC pula adalah satu syarikat yang baru sahaja ditubuhkan khusus untuk membida projek ini. Individu individu disebalik syarikat NFC pula, juga tidak mempunyai pengalaman dalam bidang yang berkaitan selain dari hubungan kekeluargaan dengan seorang senator merangkap Menteri Wanita (ketika itu) iaitu Shahrizat Abdul Jalil. 

Tindakan untuk menganugerahkan projek yang melibatkan jumlah yang besar sebegini kepada sebuah syarikat yang langsung tidak mempunyai pengalaman adalah sesuatu yang sangat sangat meragukan. Ianya juga mencetuskan spekulasi apabila syarikat yang jauh lebih layak diketepikan walhal, pengalaman dan pengetahuan dalam pengurusan projek yang ada kaitan dengan kerajaan sudah semestinya dituntut dan amat penting untuk ditekankan. 

Apatahlagi pemberian kontrak kerajaan kepada pihak yang tidak layak adalah juga merupakan satu bentuk kesalahan rasuah, bermakna rasuah tetap berlaku dan perlu diberikan perhatian. Ini adalah tugas SPRM untuk menyiasat bagaimana pemberian kontrak dijalankan dan kenapa satu satunya syarikat yang layak diketepikan.

Dengan melepaskan Shahrizat dari tuduhan tidak bermakna isu ini terus ditutup kerana ada pihak lain yang perlu menjawab persoalan. 

Jadi kalau bukan Shahrizat, siapa yang perlu dipertanggungjawabkan ?  Noh Omar atau Najib sendiri sebagai pengerusi yang meluluskan tender? 

Nota: Kita amat berharap semoga tidak ada lagi kejadian terjun tingkap lagi selepas ini ..

Saya Nak Perbetul Fahaman Harussani



Kota Bharu: "Saya nak perbetul fahaman Mufti. Orang tua itu (Harussani), miang (gatal mulut) selalu serang saya saya tak pasal pasal," kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang berang terhadap kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, apanila menyifatkan beliau sebagai keras hati dengan mengenakan pelbagai syarat untuk mengadakan muzakarah antara Umno & PAS.

TGNA yang 'naik angin' dengan perkara itu menjelaskan bahawa beliau hanya bersifat istiqamah atau berpegang teguh pada akidah Islam dengan mempertahan tindakannya dalam isu muzakarah, baru baru ini.

"Saya nak beritahu bahawa keras hati lain, isitqamah lain. Apa yang kami (PAS) buat ini ialah istiqamah dan keras hati maknanya degil."

"Yang kedua, semakin ramai orang dalam PAS berpelajaran dan alim dari Mufti Perak itu sendiri. Kami bukan ada doktor fizikal saja, kita ada doktor falsafah yang buat kajian dan bincang," katanya ketika ditemui selepas mesyuarat exco negeri, disini, semalam

Kelmarin, Harussani dalam kenyataannya berkata, beliau bersedia menjadi orang tengah demi memastikan muzakarah Umno dan PAS untuk perpaduan melayu dan Islam menjadi kenyataan.

Beliau menyebut jika TGNA bersikap keras hati, perkara itu sukar dilakukan dan hakikatnya sekarang, PAS tidak boleh dibawa berunding.

Harian Metro

Panas: Ini Bukti Chua Soi Lek Memang Juara Porno


Bila dah tak dapat kilas hujah .. abih semua orang di bagi F words dan dicarutkan .. Itu mentaliti seorang menteri dan ketua salah satu parti BN ? Isk Isk Isk ..

Malang sungguh kaum tiong hwa yang mempunyai ketua yang sebegini

Malang sungguh bagi orang yang memilihnya menjadi pemimpin..

Tapi apa ada hal .. bagi gerombolan .. lucah is good .. K-Pop is marvelous .. kah kah kah kah

Hebahan: Rayuan Kepada Anak Anak Yang Prihatin



Perhatian !

1. Encik Semat Bin Umar, bernombor kad pengenalan 440316-12-5125, seorang warga emas berasal dari Kalabakan, Tawau, Sabah, menyewa di sebuah rumah sewa di Lorong Haji Said Kampung Jalan Kebun, Seksyen 30 Shah Alam bersama isteri yang di kahwini 10 tahun lepas yang berasal dari Medan, Indonesia. Beliau telah pikun dan isterinya pula menghidapi penyakit paru2 dijangkiti kuman.

2. Ketika di Sabah dahulu beliau mempunyai isteri dan 5 orang anak dan di percayai kelima-lima anaknya juga telah berhijrah ke Semenanjung.

3. Tiga minggu lepas isterinya telah di masukkan hospital selama 2 minggu kerana penyakit paru2 dijangkiti kuman. Oleh itu, Encik Semat hidup seorang mengharap belas ihsan jiran-jiran sebelah ketika ketiadaan isterinya.

4. Selepas menerima aduan dan membuat tinjauan, selasa lepas atas kapasiti sebagai SU JKKK, saya telah menulis surat kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat agar dapat mengambil langkah sewajarnya bagi membantu Encik Semat dan pada petang tadi Jabatan Kebajikan Masyarakat datang dan membawa beliau ke Hospital Ampuan Rahimah Klang.

5. Oleh kerana isterinya mengadu bahawa beliau tidak mampu untuk menjaganya, Jabatan Kebajikan Masyarakat mungkin akan menempatkan Encik Semat di rumah Kebajikan orang tua.

6. Ketika ini, Encik Semat telah di masukkan di dalam wad kerana kesihatannya yang tidak baik.

7. Kepada anak-anak beliau atau sesiapa yang mengenali Encik Semat dan tahu dimana anak-anak beliau berada, saya merayu agar anak-anak beliau dapat mengambil berat tentang keadaan ayah mereka dan menjaganya sebelum beliau menemui Ilahi. Alangkah sedihnya jika beliau di masukkan ke rumah kebajikan dan sisa-sisa hidupnya di habiskan di sana tanpa anak-anak disisi.

8. Jika ada persengketaan dan sebagainya sebelum ini, lupakanlah dan berbaktilah kepada beliau kerana redha Allah itu begantung kepada redha kedua ibu bapa kita.

9. Sila hubungi Encik Nazri di Jabatan Kebajikan Masyarakat Klang 03-33710885 atau hubungi saya di fb ini. - Wujud

10. Sekarang En. Semat berada di Wad 8B Katil No 7 Hospital Ampuan Rahimah Klang Selangor.

(TOLONG SHARE POST INI!)

Isu Hina Sultan - Blogger Aduka Taruna Bebas Dari Tuduhan



Blogger "Aduka Taruna" atau nama sebenarnya Khairul Nizam Abd Ghani, 26 yang diheret ke Mahkamah atas dakwaan menghina almarhum Sultan Johor didapati tidak bersalah.

Ketetapan itu diputuskan oleh Mahkamah Sesyen Seremban, lapor Peguambela Mohd Radzlan Halaluddin kepada Malaysiakini/

Dua tahun lepas, Khairul Nizam mengemparkan negara apabila secara terbuka melahirkan rasa tidak selesa dengan kehidupan eksklusif di istana.

Sejak itu, blogger mesra Pakatan Rakyat itu menerima kritikan Umno sehingga mengheret beliau ke Mahkamah.

Beliau ditahan selama empat hari di Mahkamah Kota Baru sebelum dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Seremban pada 29 Januari tahun yang sama.

Khairul Nizam dituduh mengikut Seksyen 233(1)(A) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, yang jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya.

Pemuda itu sebelum ini menyerah diri ibu pejabat polis daerah (IPD) Kota Bharu.

Panas: Pejabat Umno Ampang Didakwa Berada Atas Tanah Rezab Sek Agama


SHAH ALAM, 31 MEI: Kerajaan Negeri Selangor digesa menyiasat status bangunan Pejabat Umno Ampang yang didakwa dibina di atas tanah yang dikhaskan untuk Sekolah Agama Kampung Melayu Ampang.

Demikian menurut Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), Razali Ramli ketika dihubungi TVS hari ini.

Menurut Razali, satu siasatan menyeluruh perlu dijalankan untuk mengetahui kronologi dan keadaan sebenar tanah yang melibatkan kepentingan masyarakat di situ.

“Jika dapat dibuat dengan bantuan Pejabat Tanah, saya percaya kita dapat leraikan isu ini.

“Meskipun saya tak dapat berikan jawapan samada adakah benar tapak bangunan Pejabat Umno yang ada didirikan atas tanah rizab sekolah agama, tetapi saya yakin memang ada sesuatu luar biasa di situ,” katanya.

Razali mendakwa mungkin bangunan pejabat Umno terbabit dibina melebihi hingga ke tapak tanah sekolah, oleh itu Kerajaan Negeri perlu melantik juru ukur bertauliah untuk tentukan sempadan terlebih dahulu.

Beliau juga hairan bagaimana Ahli Majlis ketika itu boleh meluluskan pelan pembinaannya dalam keadaan status tanah tersebut diragui.

“Walaupun rata-rata penduduk setempat memang tahu kawasan itu dikhaskan untuk tapak sekolah, tetapi masalahnya saya percaya Kerajaan Negeri dahulu tidak pernah mewartakan dengan rasmi bahawa tanah tersebut adalah rizab untuk sekolah.

“Kerajaan Negeri perlu segera jalankan siasatan dengan mendalam dan perlu mengambil tindakan segera untuk mewartakan mana-mana tanah yang diperuntukan untuk masjid, sekolah, perkuburan dan lain-lain,” kata beliau lagi.

Sebelum ini dalam isu yang sama, Adun Lembah Jaya, Khasim Abd Aziz memberitahu TVS, tanah yang menempatkan bangunan Pejabat Umno di Jalan Ampang adalah tanah rizab sekolah.

“Tetapi ketika BN mentadbir negeri Selangor, tanah itu telah diracik-racik dan sebahagiannya diberikan kepada Umno dan sebahagian lagi diperuntukkan untuk pembinaan sekolah.

“Lebih malang lagi, Umno diberikan di sebelah hadapan yang lebih strategik, tetapi tapak sekolah di sebelah belakang,” ujar Khasim.

Menurut Khasim, walaupun penduduk di kawasan itu pernah menubuhkan satu jawatankuasa  bertindak bagi menghalang tanah tersebut diambil oleh Umno, tetapi ia tidak berjaya disebabkan ketika itu Umno-BN terlalu berkuasa.

TVS difahamkan Sekolah Agama Kampung Melayu Ampang siap dibina sekitar tahun 2006 manakala pembinaan Pejabat Umno Ampang pula siap dibina kira-kira setahun selepas projek pembinaannya terhenti beberapa kali.

Wednesday, May 30, 2012

Labun Jangan Tak Labun RPK Weyh



Kah kah kah 
semua orang ada simpan rahsia 
Ezam ada 6 kotak
Nala ada video baek punya
Tibai ada rahsia jantan jambu
Hasan Akidah ada saksi murtad
Zul Kulim ada bukti bisul
kah kah kah kah 

Sekarang keluar plak RPK 
dengan bukti tentang Azmin 
sumber plak bukan memain .. dari Ex- SPRM
Jumlah plak main juta juta 
Tapi 17 tahun lepas la ..
Masa masih bersekutu dibawah bumbung yang sama..
kah kah kah kah kah 

17 tahun tu, Anwar masih dalam kabinet
Mahathir masih seorang diktator
Beliau yang memang beria ia nak singkir DSAI
Dengan isu yang begini punya besar ..
Sekali swing je Anwar koyak ..
Dah tentu rakyat akan terima
Dah confirm rakyat akan berbulu
Dah pasti PAS, PRM & DAP bersorak sorai
Apa payah payah nak cipta isu liwat ?
Buang masa mahkamah dan orang ramai
Tapi apsal isu ni tak timbul ??
Sebab nya cuma satu
Masa tu pon dah clear takde kes  la ..bengong
kah kah kah kah kah

Kesian Mahadet
Pening nak memikir jalan
Padahal pegawai kerajaan yang dia kontrol
Simpan rahsia besar sampai 17 tahun
Baru sekarang dapat ilham nak bongkar
Itu pon pakai RPK 
Apsal tak jumpa Najib terus ?
Dah tentu boleh dapat Dato' paling koman 
Dah tentu Rosmah boleh menari sampai pengsan
kah kah kah kah kah 

Ini semua cerita labun RPK
Apa yang luorang dengki sangat dengan Azmin weyh ?
Dia ada ngorat bini lu ke ?
kah kah kah kah kah

Wa pon ada rahsia gak RPK weyh ..
Kengkadang wa dok depan PC tak pakai baju 
kah kah kah kah kah

Rais Yatim Sekadar Membenarkan Ucapan Beliau 22 Tahun Yang Lampau



Meskipun debat "Perdana Menteri - Ketua Pembangkang Parlimen" semakin dinanti-nantikan, tatkala langkah PRU 13 yang menghampiri, namun Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim hari ini menyatakan pendiriannya bahawa beliau tidak bersetuju untuk mengadakan debat politik antara Najib Razak dengan Anwar Ibrahim di Radio Televisyen Malaysia (RTM). Sumber Berita Penuh

==========================

Setakat tanya kat mamat jambatan ni memang le takkan setuju. Ngabihkan boreh yo. Dah dia menteri yang jaga RTM takkan dia nak pikul tanggungjawab kalo Najib dimalukan dalam debat tu .. nanti dah takde bahan nak buat jambatan lain sebab yang lama dah kena bakar .. kah kah kah kah


Nota :
Bila nengok Rais zaman retro ni .. macam Jefrydin pon ada macam Aziz Satar pon iya .. kah kah kah

"Kalau dengar dari TV3, mungkin lain bunyinya. Kalau dengar dari RTM, jangan kata lain bunyi, langsung takde bunyi...."

Inilah yang dikatakan lidah biawak .. akhirnya sekarang RTM bawah dia .. apsal tak reform ? weyh .. PhD lu tu beli ke ? kah kah kah kah

Tonggeng Bontot Adalah Timur, Manakala Demontrasi Adalah Barat??

Tidak berapa lama dahulu, apabila suatu perhimpunan diadakan di Kuala Lumpur, ada pihak yang merungut bahawa demonstrasi jalanan adalah "budaya barat".  Ini kerana, kata mereka yang tidak bersetuju dengan perhimpunan itu, demonstrasi lazimnya ada elemen kekasaran yang tidak secucuk dengan "budaya timur" kita yang kononnya halus sifatnya itu.

Jadi tidaklah hairan kenapa perhimpunan BERSIH 3.0 yang diadakan baru-baru ini mengundang banyak kritikan (dan tindakan) yang serius dari pihak tertentu, termasuk golongan pemimpin dan kelompok lain dalam masyarakat Malaysia.  Kritikan yang dilemparkan terhadap penganjur dan ribuan penyokong BERSIH 3.0 menjadi begitu lantang lebih-lebih lagi setelah perhimpunan itu berakhir dengan keganasan yang menimpa pihak tertentu.

Malah sejurus selepas BERSIH 3.0 diadakan, Majlis Fatwa Negara telahpun mengeluarkan fatwanya bahawa adalah "haram" bagi golongan Muslim menyertai apa yang dianggap sebagai perhimpunan "haram", perhimpunan yang kononnya tidak mendatangkan manfaat kepada umum, mencetuskan kekacauan dan merosak harta awam, memporak-perandakan Ummah dan juga bertujuan mengguling pemerintahan yang sahih melalui demonstrasi.

Nampaknya bukan sahaja perhimpunan dan demonstrasi seperti BERSIH 3.0 tidak sehaluan dengan "budaya timur" kita, ianya juga bercanggahan dengan Islam (dari sudut pandangan Majlis Fatwa tersebut dan kelompok lain di Malaysia).

Tapi jika dilihat apa yang telah berlaku sejak BERSIH 3.0 itu, nampaknya bukan semua demonstrasi dianggap "haram" atau tidak secucuk dengan "budaya timur" Kita.  Sekurang-kurangnya "kesepian" dari segi teguran atau kritikan daripada pihak berkuasa dan kelompok pemimpin agama seolah-olah memberi isyarat bahawa, misalnya, berdemonstrasi di depan rumah pengerusi bersama BERSIH 3.0, S. Ambiga, adalah okay.

video Malaysiakini  
Dalam kes ini, sekumpulan kecil bekas askar telah berdemonstrasi kerana memprotes terhadap Ambiga dan rakan-rakannya dalam BERSIH 3.0 kerana, mengikut pandangan mereka, perhimpunan yang dilancarkan pada 28 April 2012 itu mengaibkan imej negara di mata dunia.  Jadi askar ini merasakan menggoyang punggung mereka yang kedut itu adalah satu cara untuk memperbaiki imej negara yang terpalit itu - selain daripada kemungkinan usaha untuk mencipta rekod baru dalam Guinness Book of Records.

Implikasi daripada penggoyangan buntut ini ialah satu tanda tanya timbul sama ada demonstrasi buntut ini secucuk dengan "budaya timur" kita atau lebih penting lagi, selari dengan prinsip Islam - lebih-lebih lagi apabila pucuk pimpinan dan pemimpin agama nampaknya berdiam diri saja dalam hal ini.  Ini selain daripada hakikat bahawa ruang peribadi Ambiga telah dicabuli oleh pihak berkenaan.

Perkara ini dibangkitkan bukan bertujuan untuk mempertikaikan amalan berdemonstrasi dalam masyarakat.  Apa yang ingin ditekankan di sini ialah demonstrasi aman secara prinsipnya adalah sebahagian daripada amalan demokrasi, satu amalan universal yang tiada timur-baratnya.  Yang membezakan satu demonstrasi dengan demonstrasi lain ialah peradaban yang diamalkan oleh pihak demonstran.

Lagipun, kebanyakan perbuatan dan tindakan tidak tamadun atau biadap itu juga bersifat universal.  Ianya tidak dimonopoli oleh barat maupun timur.  Beberapa contoh tindakan yang diambil oleh segolongan rakyat di masa kebelakangan ini menunjukkan perbuatan kesat dan kasar itu boleh wujud dalam "masyarakat timur" seperti Malaysia.

Apakah "timurnya" perbuatan, misalnya, menghantar kek bercorak tahi atau menghantar keranda simbolik kepada seorang pemimpin negeri semata-mata kerana kelompok berkenaan memprotes terhadap apa yang dianggap sebagai ketidakadilan?  Tidakkah lebih bermanfaat dan bertamadun jika protes itu dibuat dalam bentuk, misalnya, petisyen atau demonstrasi aman di depan jabatan pemimpin itu?  Atau berdiskusi dan berdebat antara pihak yang bercanggahan.

Apakah "timurnya" perbuatan segelintir manusia menyiarkan video lucah secara terang-terangan semata-mata untuk tujuan politik mereka?  Adakah perbuatan "penayang porno" Ini lebih bermoral tinggi jika dibandingkan dengan pasangan yang ada dalam video lucah itu?  Adakah ini satu nilai yang perlu dibanggakan oleh generasi muda dan kanak-kanak?

Apakah "timurnya", kalau tidakpun Islamnya, perbuatan media arus perdana menabur fitnah terhadap pemimpin politik tertentu, lebih-lebih lagi jika pemimpin itu tidak diberi ruang dan peluang untuk menjawab fitnah itu atau membela dirinya?  Tidakkah etika profesion dalam dunia kewartawanan mengharuskan hak menjawab bagi pihak yang merasakan dirinya dicemuh atau dikritik?

Apakah "timurnya" perbuatan memberi burger kepada Ambiga (gambar kanan) ketika umum tahu bahawa daging lembu adalah "haram" bagi seorang penganut Hindu?  Tidakkah ini mirip perbuatan memberi daging khinzir kepada seorang Muslim?

Adakah perbuatan membaling benda yang merbahaya seperti batu ke dalam satu kawasan ceramah politik atau mengasari orang yang menghadiri ceramah hingga menyebabkan kecederaan satu tindakan yang berhemah tinggi warga timur?  Tidakkah lebih bertamadun jika perbezaan pendapat itu diadakan dalam bentuk debat dan ceramah secara aman?

Sekurang-kurangnya amalan berdebat dan berbincang boleh menaikkan taraf keintelektualan dalam arena politik khususnya dan masyarakat amnya.

Apakah "timurnya" perbuatan seorang menteri besar pada suatu ketika dahulu yang menunjukkan isyarat tangan yang lucah semata-mata kerana dia tidak setuju dengan pendirian pihak lawannya?  Adakah ini satu tabiat yang mencerminkan "kehalusan" budaya timur?

Insiden yang dialami oleh masyarakat Malaysia masakini dan lalu menunjukkan wujudnya faktor kuasa yang bermain dalam kancah politik dan budaya.  Dengan kata lain, budaya lazimnya ditakrif oleh mereka yang mempunyai kedudukan kuasa (politik) dalam masyarakat yang akhirnya menentukan apa yang "positif" dan apa yang "sebaliknya" dalam "budaya timur" kita ini.

Penakrifan sesuatu amalan dan ciri budaya sepatutnya berlandaskan nilai dan prinsip yang universal dan bukannya dalam ruang lingkup sempit yang hanya melayani kehendak dan kepentingan politik golongan berkenaan.  Keadilan sudah tentunya salah satu nilai yang perlu disanjungi.

Jadi, apakah perlu kita berasa terkejut apabila, contohnya, tarian poco-poco diharamkan dengan begitu pantas manakala pemimpin agama berpeluk tubuh bila berhadapan dengan gejala rasuah yang merasuk masyarakat kita masakini?  Atau, apabila mereka berdiam diri terhadap dakwaan BERSIH 3.0 bahawa wujudnya ketidak-bersihan prosedur pilihanraya setakat ini?

Seperti askar yang menunjukkan buntut mereka di mata dunia, perbuatan membelakangi amalan dan nilai universal yang murni tidak akan dapat menaikkan taraf masyarakat kita sebagai masyarakat yang bertamadun lagi demokratik.

Nota : Dr Mustafa K Anuar  pemerhati politik dan budaya. Diatas adalah tulisan beliau di MerdekaReview

Perbezaan Ketara Antara 2 Lagu


Lagu rasmi Parti PAS bermula dengan perkataan yang sama ngan lagu rasmi ameno .. BERSATU .. tapi pengisian lirik lagu nya plak berbeza macam langit dan bumi, macam hang tuah lawan ultraman .. jauh .. jauh ..

Kat lagu rasmi gini pon orang yang berfikiran dah boleh menentukan mana yang betul dan salah dari segi halatuju sesebuah pergerakan. Moh kita hayati ..


Clear tak ? Bersatulah wahai kaum muslimin. Muslimin kat sini tak kira la lu melayu ke, cina, india, sikh atau mana mana etnik .. tanpa sempadan ras dan bangsa. Sangat jauh matannya kalau nak diperbandingkan dengan lagu parti saka .. wa attach kan gak laa .. sebagai perbandingan .. nak layan atau idak terpulang



Eat it ? So ?  Tepuk dada .. sampai leper .. kah kah kah kah

Tuesday, May 29, 2012

Tiba Tiba Amy Search Jadi Wira Pada Chai Ameno



kah kah kah .. 
Sakit perut wa gelak.
Kalo tengok kat twitter ngan FB
Macam nak runtuh dunia gegak gempita
Seolah olah Yusuf Qardhawi dah berfatwa ..
Bahawa k-pop itu halalan toyyibaaannn
kah kah kah kah kah

Ramai betul chai  menjerit kegumbiraan bila dapat tahu Amy search masuk ameno.

Ada plak yang kata PAS dimalukan sebab amy pernah digambarkan sebagai menyokong parti Islam..
La .. sekurang kurangnya dia tahu cemana nak hormat tuan guru 
Weyh .. Siti Nurhaliza pon pernah jumpa tuan guru le bhai ..
Masa nak jumpa siap lengkap bertudung penuh.. adakah dia PAS ?
kah kah kah kah 

Ello ..
Perkara gini sikit pon tak jadi faktor 'wow' pon bagi wa 
Malah takde perkara yang baru pon
dedulu Ogy Ahmad Daud pon gitu gak ..
Wardina pon gitu .. Abby Abadi pon gitu ..
Lain lah kalo tetiba Ust. Azhar Idrus kata nak join ameno
Mau tumbanglah meja makan sebab wa terkujut 
kah kah kah kah kah 

Weyh .. chai
Itu semua apa de hal .. hak memasing yang terjamin dalam demokrasi ..
Wa raikan perbezaan pendapat dan pandangan 
Moh le hayati demokrasi yang sebenar ..
Itu pon kalo luorang tau apa makna perkataan tu
kah kah kah kah kah

Artis masuk ameno itu lumrah
Apa kes.. ada member member rapat wa sendiri
Yang terpaksa isi borang ameno .. walau hati tak berkenan
apa nak buat .. terpaksa untuk cari makan 
So apa pon boleh jadi maaa

Berbanding artis yang join Pakatan
Itu isu yang memang 'world' - menongkah arus
sebab kita tahu diowang dah tahap condongkan periuk nasi memasing
silap silap memang terus babai pada dunia artis
tapi diowang tak kesah .. itu dunia punya cerita
kebenaran lebih utama bhai .. disebabkan itu wa salute.

Berbalik pada cerita Amy ..
Mengetahui beliau serba sedikit secara peribadi
Mungkin itu langkah terbaik untuk karier seni dia
So wa ucapkan .. moga dia sukses

Pada yang lelain tu memang wa tak heran 
Sebab kebanyakannya ahli abang adik ..
Mau marah abang kawasan karang .. haippp
kah kah kah kah kah

Nota : 
Yang wa pelik tahap gaban .. ada plak ameno cawangan dataran merdeka.. kah kah kah .. mana punya kariah plak tu ?
Awie masih dalam ban list wa, sebab banyak mulut terutama dalam kes Bob Lokman
Akil Hayy plak makin tenggelam dalam kabut .. huhuhu

Koleksi Foto: Tunku Abdul Rahman Minta Orang Melayu Hapuskan UMNO


Wahai orang orang ameno. Lihatlah dan saksikanlah, orang yang luorang sendiri kagumi sebagai ikon pejuang kemerdekaan negara, iaitu Tunku Abdul Rahman, telah pun meminta agar luorang hapuskan parti ameno yang luorang bangga bangga kan tu .. takkan ini pon luorang nak spin salahkan Pakatan Rakyat gak ? kah kah kah 

Alangkah Rasisnya Pakatan Rakyat


Sebagai menyambut dan meraikan agenda pembaharuan yang diketengahkan oleh DS Najib - 1 Malaysia, wa quote konsepnya seperti berikut

• Cabaran globalisasi yang melanda seluruh dunia ketika ini, memerlukan setiap negara menyusun strategi masing-masing agar tidak tersisih daripada arus kemajuan dunia dan menjadi mangsa penindasan pihak tertentu. Bagi menghadapi keadaan ini, seluruh rakyat Malaysia, tanpa mengira keturunan dan anutan agama, perlu bergerak seiring sebagai satu bangsa, yakni Bangsa Malaysia yang berfikir dan bertindak ke arah mencapai matlamat yang sama iaitu membina sebuah negara yang lebih maju, selamat, aman dan makmur serta mampu bersaing dengan masyarakat lain di dunia.

• Bagi melahirkan Bangsa Malaysia yang lebih berdaya tahan dalam menghadapi pelbagai cabaran yang dibawa oleh arus globalisasi, termasuk dalam bidang sosial, ekonomi dan politik, maka Perdana Menteri, YAB Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak memperkenalkan Gagasan 1Malaysia yang    berpaksikan    prinsip    “Rakyat Didahulukan,   Pencapaian   Diutamakan”. Konsep ini bertepatan dengan cita rasa rakyat Malaysia dan sejajar dengan peruntukan yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Prinsip-Prinsip Rukun Negara.

• Gagasan 1Malaysia ber tujuan memperkukuhkan hubungan dan kerjasama antara rakyat pelbagai kaum di negara ini sebagai senjata utama untuk menghadapi pelbagai ancaman dan cabaran, yang bertujuan menggugat kesejahteraan hidup mereka. Gagasan ini juga, jika dihayati sepenuhnya oleh semua pihak, mampu menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih aman dan maju dalam segenap bidang serta disegani oleh seluruh dunia

==================================

Parti parti dalam Pakatan Rakyat terlihat bersungguh sungguh dalam melaksanakan konsep yang ingin direalisasikan oleh DS Najib ni tanpa kompromi apabila kesemua parti yang bernaung dibawah jenama Pakatan Rakyat adalah terbuka kepada semua kaum dan etnik seperti yang ditunjukkan dalam foto foto dibawah.













Jika terminologi yang digunapakai dalam agenda 1 Malaysia itu diterjemahkan sebagai satu bangsa iaitu bangsa Malaysia sebagaimana yang diimpikan oleh Najib, maka jelaslah bahawa Pakatan Rakyat telah berjaya dengan cemerlang mempelopori hasrat yang nyata tidak dapat diimplementasi oleh komponen komponen BN sendiri.

Jadi sebagai parti 'Bangsa Malaysia', Pakatan Rakyat dilihat sangat rasis apabila menolak kerjasama dan perpaduan selain dari Bangsa Malaysia seperti Bangsa Indonesia, Myanmar, Nepal, Bangladesh, Pakistan & Filipina .. kah kah kah kah kah

Maaf. Permohonan Anda Tidak Diluluskan .. kah kah kah kah



Monday, May 28, 2012

Lambang Kasih Seorang Abang


weyh .. dalam brutal brutal pon wa boleh tersentuh hati nengokkan foto ni. Lambang kasih dari seorang abang. Sanggup berkaki ayam apabila adiknya berjalan dan hanya memakai selipar dengan mendukung adiknya. 

Weyh .. ini lah yang perlu disematkan dalam hati belia belia negara .. saling mengambil berat dan sentiasa ada sikap bertanggungjawab .. bukan dengan sesuatu yang melalaikan dan hanya bersifat kosmetik.

Yiehaaaa ~!!

Pelik Tapi Benar .. Tapi Benar Benar Pelik .. Ke Guane?



Cuba lu orang perhatikan 2 foto kat atas ni. Luorang bebas untuk buat tafsiran sendiri.. terpulang pada penerimaan masing masing. Wa taknak komen atau buat ulasan yang takde kena mengena sebab tuan empunya diri pon tak sebut apa apa.

Salah konotasi boleh membuahkan tafsiran yang bukan bukan.. nanti luorang kata wa kurafat plak .. kah kah kah kah .. padahal menda ni memang jelas pelik bagi wa.. tapi macam biasa.. itu semua Allah punya Qudrah dan `Iradah.

====================================


Perhatikan gambar betul ..... semua hangus dijilat api kecuali .........

Anda nilailah sendiri .... Allah sedang uji atau beri kafarah kepada tuan rumah .... Allah juga nak tunjukkan pada semua akan Kebesaran Nya ......

Ia berlaku di Taman Setia, Klang pagi tadi .... mungkin disebabkan litar pintas


====================================

Nota: Sekuat dan setegar mana sehelai bendera dan sekeping poster untuk bertahan dalam api yang marak apabila semuanya selain besi dan atap, hangus rentung?? .. erkkk .. again .. wa tak nak berspekulasi .. luorang nilai sendiri


Sunday, May 27, 2012

Laa .. Hishamoodin Terkantoi Ke ? Kah Kah Kah


Worang kata bangkai gajah tak bleyh tutup walaupun lu kawan dengan tokey karpet, sebab bangkai dia tetap berbau melantun .. kah kah kah kah

Hisham keris dah mengantoikan diri sendiri, KDN dan Polis sekali lalu. 3 in 1.. macam instant coffee le plak. 

Bila diasak wartawan, kenapa hanya sasarkan orang awam sedangkan polis pun terlibat dalam aksi keganasan, maka terus dengan yakin dan tanpa ragu ragu dia jawab dalam ramai ramai yang menyerah tu ada termasuk polis gak ... aaaa ? kah kah kah kah 

Maksudnya apa ? Hisham keris dah mengesahkan cerita yang dikeluarkan oleh Zaharin Bandar Tun Razak, memang terdapat anggota polis yang menyamar jadi peserta Bersih ..hadoih.. mana lu nak nyuruk lagi Hisham oih .. dah published, apa lagi lu nak spin kali ni ? .. akhbar salah lapor ? .. kah kah kah kah .. tertelan batu polis nak jawab.

Tapi bab yang nak suruh Sham Keris untuk letak jawatan tu wa rasa memang jauh panggang dari microwave aa..  biasak laa tu.. mesti kaw tim laa cerita ni .. sebab KPN ngan KDN tu sebumbung .. apa da hal .. tak caya luorang skodeng gambar bawah ni.. mesra woo

Foto : Hari Belia Negara 2012
Nota : Untuk berita penuh luorang boleh mudik ke Selangorku.com
 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic