Saturday, February 12, 2011

Lim Guan Eng Jawab Fitnah Si Racist




Luorang nengok dan nilaikan sendiri



Bencinya diowang ni pada LGE

Sanggup pakaikan kopiah

Sanggup panggil Tuan Haji

Tapi wa nak suka plak bila LGE cakap

Songkok boleh pakai .. tarak hal .. kopiah takleh sebab tu pakaian orang Islam

Tak caya ?

Parlimen dan Dewan Negeri.. pakaian rasmi .. ada songkok tak kira siapa

Masa dapat anugerah kebesaran ..dia pakai songkok gak ..

So .. Gerombolan .. ahhh.. Lu pikir la sendiri .. kah kah kah kah kah

Owh Valentine Yang Di Puja


Valentine Oh Valentine
Tetiap tahun kena refresh debudak nya mind
Buat apa le nak sanjung kepercayaan agama lain
Soal akidah ni bukan perkara memain

Dah berbuih ulama' dan ustaz dok hurai
Tapi menda yang tak boleh ni le depa suka try
Ada akal fikiran tapi semua tak leh pakai
Dek kerana satu hari ni, Iman boleh tergadai

Weyh .. sape ajar luorang sambut hari kekasih ?
Saje kot nak amik kesempatan sebab dapat meleseh
Lepas tu buat aksi depan public adegan leleh leleh
jebon betul la luorang dah macam beruk mat yeh
kah kah kah kah kah

Valentine memang takde dalam Islam
Menda senang gitu pon takkan susah nak faham
Nampak sangat jiwa luorang dah kelam
Sampai semua sambutan pon luorang nak taram

Yang terlibat bukan saja bebudak muda
Tua ganyut pon ada yang tak sedar diri sama
Itu le masalah bila pisah kehidupan ngan agama
Boleh ke idak .. dah tak tau nak beza

======================================

KUALA LUMPUR, 11 Feb: Pemuda PAS Pusat yakin melalui dialog tertutup mampu mengatasi masalah yang berkaitan dengan isu Hari Valentine.

Ketua Penerangannya, Suhaizan Kayat berkata demikian ekoran isu berkenaan semakin panas.

Semalam, katanya isu itu agak panas antara Pemuda PAS dengan Pemuda Gerakan dan DAPSY sementara hari ini antara Ustazah Siti Nor Bahiyah dengan Pemuda Majlis Gereja Malaysia.

Menurutnya, perkara itu berlaku kerana kurangnya dialog antara agama dalam negara ini.

“Saya mengajak semua pihak mari kita berdialog mengatasi masalah ini.

“Kita tidak boleh biarkan pertembungan ini tidak diurus dengan baik,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Tambahnya, Pemuda PAS bersedia menjadi sekretariat majlis dialog itu.

Beliau berkata, Pemuda PAS berpengalaman menjadi orang tengah dalam isu-isu pertembungan, contohnya mengatasi masalah isu Interlok sehingga sebahagian cadangan pihaknya telah diterima oleh Kementerian Pendidikan.

“Saya yakin dengan dialog tertutup mampu mengatasi masalah yang dihadapi,” ujarnya.

Sumber : HarakahDaily

======================================

Weyh .. makin lama makin banyak campo tangan agama oleh pihak luar

Sampai perkara dalaman pon diowang nak pertikai ..

Jangan tanya Kak Jat .. nanti dia kata individual sin

Jangan tanya Mek Masyitah .. nanti dia kata boleh .. kalo darurat

Jangan tanya anak Enche` Baharom .. nanti dia cakap .. kita kabinet tak kata apa

Jangan tanya mufti perak .. sebab dia sibuk ngan agenda melayu

Jangan tanya Bik Mama .. adoih .. jawapan dia nanti menusuk kalbu .. kah kah kah

Bih tu nak tanya sape ?

Kena tanya Soi Lek .. sebab gerombolan angguk bila dia bermadah

Kena tanya Che' Det .. sebab dia kata Kuan Yew tak paham Islam

Kena tanya Lien Hoe .. sebab dia kata demi kemesraan rakyat

Kena tanya Pemuda Gerakan .. sebab tak menghormati cuti tahun baru cina .. kah kah kah

Maka kebejatan moral akan meningkat selaras dengan kenaikan harga barang .. Viva Pok Jib n Bik Mama

Thursday, February 10, 2011

Senarai Sumbangan UMNO Atas Nama Melayu


Weyh , luorang baca tajuk .. Sumbang tu ada banyak maksud .. jangan terpedaya
Sumbang mungkin bermakna pemberian sebagai bantuan, penambahan atas kekurangan
Tapi UMNo langsung takde kena mengena ngan makna kat atas
Yang dimaksudkan sumbang untuk UMNo lebih kepada Kelakuan Sumbang
Macam Kera Sumbang Atau Sumbang Mahram
kah kah kah kah kah

Sumbangan Yang Pertama :
Melemahkan Institusi Raja Raja Melayu yang menjadi simbol Ketuanan Melayu .
Orang melayu memang kaum yang setia .. takut ngan perkataan derhaka
Tapi UMNo pinda perlembagaan dan segala akta secara bawah meja
Kemudian berlagak tak berlaku apa apa .. padahal memacam dah dipinda
Lepas tu dalam hal raja raja .. tetiba dia ngaku juara .. apakebenda
kah kah kah kah kah 

Sumbangan Yang Kedua :
Melemahkan Sistem Kehakiman Negara 
Diorang suh semua rakyat agar respek ngan undang undang
Tapi ramai yang dah tahu .. mahkamah dah jadi macam kandang
Hakim gula Hacks, semua perkara pon tak relevan memanjang
Tapi untuk grup gerombolan .. bukti semua main 'terlepas pandang'
kah kah kah kah kah

Sumbangan Yang Ketiga :
Menarik Balik Royalti Minyak Terengganu
Kita tahu kat Terengganu majoritinya berbangsa Melayu
Tapi dek kerana kalah kat situ, depa pon mula buat merapu
Royalti tukar jadi Wang Ehsan, terang terang depa nak menipu
Padahal rakyat tak dapat hasil , semua kaum depa yang sapu
kah kah kah kah kah

Sumbangan Yang Keempat :
Memperkenalkan PPSMI, Menghapuskan Bahasa Melayu 
Kita semua dah faham kalimah ' Bahasa Jiwa Bangsa'
Malah Bahasa Melayu jadi Bahasa Kebangsaan Negara
Alih alih PPSMI diperkenal, konon untuk ikut standard dunia
weyh .. apa luorang tak pernah nengok ka Perancis, Jepun dan Korea ?
kah kah kah kah kah 

Sumbangan Yang Kelima :
Menarik Peruntukan Geran Untuk Sekolah Agama Rakyat 
Yang ni memang dah dapat dijangka dari mula
Sebab depa ni memang dah lama berbulu ngan ulama
Diowang lagi suka kalo rakyat tak paham ngan agama
Senang nak buat honar .. sebab takde sapa yang akan kata
kah kah kah kah kah

Sumbangan Ke Enam :
Mengurangkan Peluang Pelajar Melayu Dengan Meritokrasi
Udah le buat sistem PPSMI yang mencelarukan pemikiran
Skang ni plak sistem meritokrasi plak yang depa perkenalkan
Makin susah anak bangsa dengan sistem pembelajaran
Ditambah dengan ukuran pencapaian yang bukan bukan, huh .. setan
kah kah kah kah kah

Sumbangan Ke Tujuh :
Memperkenalkan PTPTN Menggantikan Biasiswa
Adeih .. ni lagi satu hal nak menanggung
Lepas belajar bukan senang nak cari kerja kosong
PTPTN bukan tak paham tapi bebuat bengong
Kejar peminjam dah serupa macam Ah Long
kah kah kah kah kah

Sumbangan Ke Lapan
Persempadanan Semula Kawasan Pilihan Raya 2002
Demi mengekalkan kuasa, sempadan disemak
Abih kawasan majoriti melayu dah jadi rojak
Konon nak naikkan intergrasi perlbagai pihak
Padahal sebab kerusi BN makin tak banyak
kah kah kah kah kah

Sumbangan Ke Sembilan
Menafikan Hak Rakyat Kelantan 
Weyh .. ni lagi satu negeri majoriti Melayu
Apa yang gerombolan dengki sangat ngan orang kat situ
Dari awal dulu peruntukan negeri saja bebuat beku
Royalti Minyak pon depa nak sapu .. adoih .. bebetul penipu
kah kah kah kah kah

Sumbangan Ke Sepuluh 
Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan
Kementerian ni diasaskan untuk membantu peniaga melayu
Tolong dari segi modal dan kepakaran sekadar yang perlu
Alih alih dibubarkan .. terpinga pinga usahawan .. what to do
Tu baru kena gertak ngan MCA pasal dasar ekonomi baru
kah kah kah kah kah 

errmmm wa rasa yang wa petik 10 perkara  ni pun sudahlah
kalo nak ikutkan . beratus ratus isu yang memang haramjadah
pembunuhan, rogol, gejala sosial .. dan penagihan dadah
UMNO pekak badak .. asik pikir nak mentekedarah

Ikut kata Harussani .. beribu ribu orang Islam dah murtad
Kalo ikutkan .. memang dah semakin ramai yang lupa ibadat
Halal dan haram .. semua boleh .. dok pakai sumbat
Apa idaknya .. mek masyitah kata .. boleh .. kalau dah darurat
kah kah kah kah kah 


Apa nak buat .. UMNO tetap dengan perangai karat ..
Bebuat kekonon alim .. tapi perangai cam musibat
Tak pernah kisah pon kalo bangsa sendiri merempat
Menempek kat kulit rakyat .. macam lintah darat
kah kah kah kah kah 

Bak kata Usman Awang 
Bangsaku sedar mereka tersemu
Anak diletakkan .. beruk ditamu 

Monday, February 7, 2011

Pemakanan : Umat Islam Terus Dipermainkan




Ok .. dairek tu poin . Sosej ni ada babi

Dipasarkan kat Eropah

Dikeluarkan oleh Nestle

Rangkaian Pasaraya Besar kat Spain & France dah tarik balik penjualan produk ni

Kat negara kita pon .. syarikat ni antara yang sangat fofular

Apa jaminan yang perkara ni tak berulang ?

Sampai bila umat Islam akan terus diperkotak katikkan ?

Errr.. tapi kalo diper katak kan .. mungkin sentiasa ada .. kah kah kah

============================

Nestle have taken urgent action to immediately suspend all production of their Herta Halal products because they discovered traces of pork in the production line.

Various retailers in France and Spain are understandably pulling from the shelves all halal sausages with the Herta brand. One has to say should this be a more widespread problem amongst Nestle halal products, Muslims across the world will be reluctant to purchase any Nestle product during this period of uncertainty and anxiety.

Sumber : Reuters

=============================

Perghh .. tu pon sebab ada yang buat kajian .. tapi dah berapa banyak le orang Islam kat Europe yang dah telan menda ni ..

Dah tiba masanya .. kita reform dari segi kepenggunaan ..

Tapi boleh ke kita nak ubah citarasa .. biar tak sedap tapi HALAL

Yang wa tau .. org kita dah biasa ngan  .. JANJI SEDAP ... kah kah kah

Sunday, February 6, 2011

Paris Hilton Punya Cerita

Heboh sehari dua ni kengkononnya si minah gedik, waris dari empayar perhotelan .. sape lagi kalo bukan si Paris Hilton dah memeluk Islam .. weyhh .. biar betik .. kah kah kah kah .

So wa pon dengan tak tunggu lelama ..mula le buat aktiviti joe jambul .. survey la apa yang ada kat internet .. dan gegambar kat bawah ni apa yang wa jumpa .. moh saksikan sesama .





===========================

Amacam ?? ada ke sesape yang dah terniat nak tackle ? nak buat menantu ke apa ke ..

Ye .. wa faham .. hidayah tu boleh datang pada sesape je ..

Ye .. wa faham .. kalo dah sampai seru .. sesape pon boleh terima cahaya kebenaran

Wa faham .. wa faham .. tapi masalahnya .. biar le bersumberkan menda yang bebetul ada .. bukan desas desus ..

===========================


For those thousands of you who are somehow finding your way to this blog to establish if Paris Hilton has reverted to Islam I can assure or perhaps reassure you she has not.

The rumour online appears to have spread rapidly and as Churchill mentioned a lie travels around the world before the truth gets it's pants on which was said before the Internet.

However, she did appear to enjoy her time in Egypt before the revolution.
POSTED BY LONDONMUSLIM

===========================

Tu ..  Muslim London dah mengesahkan cerita ni semua bohong .. wa ulang .. bohong ~!!

Biasa aa tu .. minah ni dah semakin drop .. so kena le buat sesuatu yang boom ..

Gambar gambar yang beredar kat net .. semuanya dikesan oleh pro..  editing yg kantoi

Muslim London ada tunjuk gambar dia kat Mesir bebaru ni .. sebelum tercetusnya revolusi ..


Buta buta je satu dunia kena gelembong ngan minah ni .. kah kah kah ..
 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic