Wednesday, March 21, 2012

Shafie Afdal: Antara Fantasi & Realiti .. eicewah



Maka bermadah le plak si Pie Bedal ..

Pakatan Rakyat tidak wajar diberikan lagi peluang untuk memerintah setelah gagal melaksanakan tugas yang diamanahkan kepada mereka di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.

Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata selain gagal menunaikan janji untuk rakyat, pemimpin Pakatan lebih ghairah untuk berebut jawatan sesama mereka.

Baca seterusnya dari - Sumber 

========================= 

Sape yg setuju ngan mamat neyh .. sila angkat kibod ... kah kah kah .. 

Negeri lu dah berapa penggal peluang rakyat bagi  ? 
Berjaya ke idak laksanakan tugas tadbir negeri ?  
Dalam masa 10 tahun berapa kali tukar Ketua Menteri ?
Sabah dok takat tu le jugak walau KM bersilih ganti ... kah kah kah kah

weyh Pie Bedal, lu baca ni ..

Laporan Unit Perancang Ekonomi Jabatan Perdana Menteri menjelaskan indeks kemiskinan di Kelantan 4.8 iaitu lebih rendah berbanding Perlis (6.0), Kedah (5.3) dan Sarawak (5.3). Bahkan jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan Sabah yang mencatat paling tinggi iaitu 19.2. Laporan itu berdasar Jadual 6, Insiden Kemiskinan Mengikut Etnik, Strata dan Negeri Malaysia 1970-2009.

Bukan wa kata weyh ... tu JPM yang keluarkan .. kalo silap .. sila saman diowang sekarang ... kah kah kah kah 

So sape yg gagal neyh ? dari lu menyibukkan diri dengan negeri negeri PR, cuba lu dengar skit rintihan rakyat dari bawah Parlimen lu .. bukannya apa .. diowang mintak terminal bas je ... takkan tu pon susah kot ?? kah kah kah kah kah 

wa quote ..

SETELAH hampir 50 tahun merdeka dan Ahli Parlimennya adalah menteri yang bertanggung jawab terhadap NKRA Luar Bandar, namun agak malang kerana Semporna tidak mempunyai Terminal Bas.

Seorang pengusaha bas, Abdul Kadir bin Unsah @ Gotex, kesal kerana Ahli Parlimen Semporna, Datuk Seri Panglima Mohd Shafie Apdal hanya mementingkan diri dan melobi projek untuk kroni dan bukannya untuk penduduk yang menghadapi masalah disebabkan ketiadaan prasarana seperti Terminal Bas.

"Kita pernah ada TYT, Menteri Kabinet dan Menteri Negeri, tetapi masalah sekecil ini gagal diselesaikan oleh pemimpin yang selalu bercakap tentang GTP, Transformasi, NKRA, NKEA dan ETP, tetapi pada dasarnya hanya cakap kosong, semuanya pembohong," kata Abdul Kadir yang mendengar rungutan orang awam terutama ketika hari panas terik dan hujan.

Kata Abdul Kadir, sedangkan kambing ada kandang, tetapi bas di Semporna tidak langsung disediakan tempat tetap bagi memudahkan penduduk menggunakan kemudahan pengangkutan awam. Sumber .. 

Sedangkan kambing ada kandang ??? kah kah kah kah kah 

psttt ... sian kat humno Kedah .. terpaksa import lu .. kah kah kah kah

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top