Monday, February 14, 2011

TAGGED UNDER:

Putar Belit Utusan Semakin Meloyakan


Utusan Malaysia buat fitnah lagi: Cabar Utusan Malaysia bela kebenaran siarkan penuh kenyataan bertulis saya dan jangan putar belit

Utusan Malaysia sekali lagi membuat fitnah ke atas saya dalam satu rencana pengarang bertajuk "Elok Pas, PKR terangkan hukum 'dosa pahala' kepada Guan Eng":-

"KALAU sudah nama parti DAP, apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan akan dilihat sudut negatif. Jadi tidak menghairankan apabila kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di dalam The Malaysia Insider mendakwa larangan remaja Islam menyambut Hari Valentine atau Hari Kekasih adalah mainan politik Barisan Nasional (BN) yang mahu menimbulkan kebencian antara kaum dan agama di negara ini¡­"

Rencana ini telah memutarbelitkan kenyataan bertulis saya semalam. Saya tidak langsung menyentuh tentang larangan remaja Islam menyambut Hari Valentine. Sebaliknya saya mahu rakyat lihat hasutan jahat melabelkan amalan orang bukan Islam sebagai berdosa di kalangan orang Islam dan melabelkan Negara-negara Islam sebagai mundur, miskin, korup dan tidak demokratik di kalangan orang bukan Islam.

Tindakan tidak bertanggungjawab Utusan berterusan bukan hanya terhadap pemimpin PR malah terhadap wartawannya sendiri yang mendukung prinsip kebebasan akhbar seperti Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Hata Wahari. Saya cabar Utusan Malaysia membuktikan ia bela kebenaran dangan menyiarkan penuh kenyataan saya untuk menunjukkan hakikat sebenarnya.

Kenyataan media oleh Lim Guan Eng di Komtar, George Town pada hari Isnin, 14hb Februari 2011

===============================

Bandingkan ngan yang sebenar - Ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Dalam Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Tahun Arnab Anjuran Cabang Tanjung PKR Pada 13.2.2011

======XXX======

Rakyat mesti menolak hasutan ekstremis dan berbau perkauman yang melabelkan orang bukan Islam sebagai berdosa dan negara-negara Islam adalah mundur, miskin, korup dan tidak demokratik

Rakyat mesti menolak hasutan ekstremis dan berbau perkauman yang melabelkan orang bukan Islam sebagai berdosa, khususnya dalam media yang dikuasai BN, kerana menyebarkan maklumat palsu bahawa amalan tradisi Kristian dan Hari Kekasih Valentine Day adalah berdosa. Pada masa yang sama ada pemimpin BN yang melabelkan negara-negara Islam sebagai mundur, miskin, korup dan tidak demokratik.

Jelas sekali permainan perkauman dan ekstremis ini bertujuan untuk pecah-belahkan rakyat dengan melaga-lagakan antara agama agar pemimpin BN boleh terus memerintah dan skandal rasuah yang kian berleluasa. Keengganan BN menjawab skandal tentang RM888 bilion wang yang dibawa curi-curi keluar secara haram dalam 9 tahun di antara 2000-2008, amat tidak bertanggungjawab kerana ia melibatkan jumlah wang besar. Betapa besarnya boleh dilihat sekiranya RM888 bilion diagihkan kepada 27 juta rakyat Malaysia, maka setiap orang akan menerima RM 33,000/-! Atau kini setiap orang dewasa, kanak-kanak dan bayi telah kehilangan RM33,000/-.

Hari Kekasih atau Valentine's Day bukanlah sebahagian daripada fahaman, ajaran atau nilai Kristian. Tidak ada sebarang upacara sembahyang dijalankan dalam gereja untuk menandakan Hari Kekasih ini. Sebaliknya ia adalah hanya suatu amalan popular yang tidak menggalakkan amalan jahat berzina atau berdosa. Sekiranya ada pihak jahat yang cuba menyalahgunakan Valentine's Day untuk kegiatan maksiat atau berzina, ia dikecam dan dilarang oleh semua pihak baik bukan Islam ataupun Islam.

Untuk melabelkan ajaran Kristian sebagai tradisi berdosa dalam TV adalah sungguh tidak bertanggungjawab dan biadab. Jelas sekali ada pihak tertentu yang cuba mencari populariti di kalangan umat Islam dengan menjalankan kempen anti-Hari Kekasih seakan-akan suatu kempen menyelamatkan Islam daripada dosa-dosa yang diamalkan di kalangan bukan Islam.

Sekiranya mereka ingin mempertahankan Islam, mengapa mereka tidak menjalankan kempen ke atas pemimpin BN yang menyerang calon wanita PAS sebagai ekstremis kerana calon wanita itu memilih untuk tidak salam dengan kaum lelaki? Mengapa mereka tidak menjalankan kempen ke atas pemimpin BN sama yang melabelkan negara-negara Islam sebagai mundur, miskin, korup dan tidak demokratik?

Jelas sekali, ini adalah suatu permainan politik BN dengan taktik talam dua muka untuk menimbulkan kebencian di kalangan kaum dan agama masing-masing. Sandiwara talam dua muka BN ini berlainan dengan PR yang bertindak adil kepada semua kaum dan agama dengan mempromosikan kesederhanaan, kesefahaman, dan saling hormat-menghormati serta bantu-membantu di antara satu sama lain.

PR berpegang kuat dengan kepercayaan bahawa kesederhanaan adalah keadilan.

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

1 comment:

  1. Wahai pengarang Utusan, fahamilah dan bacalah dengan ikhlas kenyataan YB KM LGE dan jangan keluarkan kenyataan YB KM LGE hanya sebahagian sahaja. Jika tidak faham maksud yang tertulis bertanyalah dan jangan buat andaian sendiri.

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top