Sunday, February 27, 2011

TAGGED UNDER: ,

U Help Me .. MAYBE I Can Help You Later

Foto : Makan la gula gula ajaib ni untuk pembangunan dan kemakmuran yang berpanjangan .. kah kah kah kah 

Ini le standard gerombolan .. bukan wa yang kata .. tapi calon tu sendiri cakap masa kena interview ngan Umno Online. 

Ini  bukan ayat jampi oleh tok moh dari gunung siluman .. Ini ayat ancaman .. ini ayat ugutan .. kalo owang kampung nak rasa pembangunan .. kena undi dia .. kalo idak .. none of my business .. dan Kerdau boleh dikeluarkan dari peta Pahang buat sementara waktu .. kah kah kah kah 

Luorang nengok kenyataan calon BN kat bawah .. 

“Saya sendiri sudah mempunyai strategi membangunkan Kerdau sekiranya kemenangan berpihak kepada saya terutamanya di dalam bidang pembangunan pelajaran.” - Syed Ibrahim 

Sebenarnya perkara ni bukan baru .. dah lama dahh .. ayat gini memang keluar setiap kali pilihanraya tak kira samada Kecil atau Umum . Gerombolan dah jadikan perkataan ni SOP dalam kempen .. takde kalu .. macam tak cukup resepi .. 

Pembangunan untuk rakyat Malaysia kena ukur dari menang atau kalah calon .. adoih .. mana nya sistem demokrasi yang diowang ni dok pakai . Bih tu .. kalo rakyat tempatan tak sokong dia .. terkeluar ke dari senarai penduduk negara ? Apa rakyat tu dikecualikan ke dari bayar cukai itu ini ?? 

Masalahnya kat Kerdau nun .. memang dari mula dulu bn yang perintah .. tak pernah sekali pon jatuh kat tangan pembangkang .. apa pembangunan yang boleh diharapkan kat sana selama ni ? Pirahhhh .. Kerdau kekal mundur dan miskin infrasruktur . Apa cer bro ??

Cuba le cari ayat lain kalo nak pancing owang kampung .. contoh .. Undi le saya untuk Pembelajaran Bahasa Arab yang berterusan .. kah kah kah kah kah 

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top