Monday, June 18, 2012

TAGGED UNDER: ,

2 Foto Dari Borneo, Weyh Sape Nak Jawab Ni ??


Hati hati bila memilih dalam PRU, jangan terus ditipu oleh biawak yang bertopengkan manusia. Pengundi bagi mereka hanya fixed deposit untuk terus kekal berkuasa, namun setelah kuasa ada ditangan, nasib pengundi terus diabaikan .. foto dibawah ini menceritakan kisahnya.


Ini terjadi di pedalaman negeri Sabah. Rujuk Sumber Facebook



Ini pula foto dari Sarawak . Rujuk Sumber Facebook

Sudah tiba rakyat dari borneo untuk membuka mata dan menyaksikan sendiri apa yang dilakukan oleh pemimpin pemimpin yang dipilih oleh mereka saban pilihanraya untuk membantu mereka dalam urusan hidup seharian.

Dikala rakyat ditimpa kesusahan, pemimpin sibuk dengan mengejar pangkat dan mengumpul harta. Dan mereka hanya menunjukkan muka diwaktu sudah hampir dengan pilihanraya, untuk sekali lagi merayu agar rakyat mengundi mereka .. cukup cukuplah ... jom tumbangkan rejim yang angkuh kerana sudah tiba masa untuk satu perubahan. 


About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

14 comments:

  1. menteri takut naik helikopter nuri...depa buat standby ajer...tu pun kuncu kuncu jer.tokey balak kena sponsor ..penat weh..kalau tak sponsor lesen balak tak tau ler

    ReplyDelete
  2. BUDAKBOY

    anon.. lu punyer komen macam wa kenal je... hahahaaha.. Nuri tu, cuma airframe je lama beb. tapi engine macam lamborghini hadiah bersih 4.0 tu.. wuuueeekkk...

    Kebanyakan jalanraya di sarawak macam zaman aku kat sinun dulok. sik ada perubahan terutaman kawasan pedalaman.

    ReplyDelete
  3. Ini kalilah.. Kami pastikan umno be end tersungkur.. kedatangan Najib ke Keningau hanya menambah derita rakyat keningau bila mana mengumumkan pinjaman sebanyak RM235juta kepada kerajaan negeri untuk pembinaan loji rawatan air. Yang hairannya kenapa pula peruntukan tersebut dalam bentuk pinjaman?? mana pergi hasil minyak Sabah?? Mana pergi hasil cukai Sabah?? Selama ini Kerajaan Persekutuan yang kutip hasil tersebut. Mana pergi ?? Ingat rakyat Sabah bodohkah ?? Kenapa Sabah pula perlu berhutang sedangkan Sabah adalah antara penyumbang hasil minyak ?? jahanam umno be end !! Kami akan ajar kamu masa pru nnti...

    ReplyDelete
  4. Sori bro. Wa sudah rembat lu punya tagline ILMC but IHMG tanpa IZIN. wa sudah letak dalam blog kapcai wa..

    Lu marah??? wa kasi rasuah lu rasuah lamborghini.

    ReplyDelete
  5. Anon June 18, 2012 6:51 PM. Well done sebab semangat saudara berkobar-kobar tapi sila pastikan pakcik, makcik, abg, kakak, semua pengundi lain pangkah PR.

    Pengalaman gua tahun 1998, terutama di Keningau, generasi lama masih sokong UBN.

    ReplyDelete
  6. Anon 1 .. sangkutkan aje menteri kat kipas nuri tu .. nak sangat .. baru ada akai .. kah kah kah

    ReplyDelete
  7. @GENERATE INCOME HALAL weyh .. moh kitak nikit bilon .. kih kih kih

    lu rembat je ..tarak hal .. jangan sampai ketua kampung lu jiwa tertekan je udah .. kah kah kah

    marah ?? takkkk ... seghonokkkk~!!

    ReplyDelete
  8. anon 2 .. yeah .. time for change

    ReplyDelete
  9. Klu kat pdlmn susah lh sikit PR nak menang.. Klu kat bndr, BN blh jln..

    ReplyDelete
  10. Jalanraya walaupun tak dibuat, harga minyak RM10seliter, bekalan air paip tak di sediakan, penduduk sarawak akan tetap sokong BN.. Wpun rumah rupa reban ayam, hati tu dah terpahat dgn BN.. Fikir2 kn lh...

    ReplyDelete
  11. Rakyat sabah dan sarawak memang tidak bodoh!!Tapi tiap kali PRU kasi UBN saja menang, apasal hah? Dah kena tipu sama UBN pun masih percaya lagi...kalau macam ni kita nak panggil apa ya? Kurang cerdik ke atau memang cerdik tapi suka sangat jika diperbodohkan!! Lu fikirlah sendiri rakyat sarawak dan sabah!!Time for change bah!!

    ReplyDelete
  12. Yang tak nak tukar n duk undi benda yg sama, tak bodo ke? Kena tipu dah byk kali.. Masalah yang dkenalnpasti, pengundi yang berusia aset utama.. Pengundi muda baru separuh je boleh berfikir tp tak g mengundi

    ReplyDelete
  13. sebenarnya rakyat sabah dan sarawak mmg mahu berubah...ttp setiap kali PRU.....mereka ditipu oleh BN dgn mengupah PATI utk mengundi BN dgn projek IC....oleh itu mari kita pastikan di PRU 13 nanti NO BN...NO PATI......ayuh...caiyokkkk

    ReplyDelete
  14. jangan bimbang bro ,,kuantan akan dapat helikopter baru,,,nuri keranda terbang buat latihan tentera jer..ec 725 buat terbangkan najib dan rosmah..tak caya tengok bulan 12 ni...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top