Tuesday, April 10, 2012

TAGGED UNDER: ,

Kecewa dengan kerajaan Selangor


SHAH ALAM - Penduduk di Blok 1 dan 2 Pangsapuri Teratai, Bukit Subang di sini melahirkan rasa tidak puas hati dengan kerajaan Selangor apabila kerja-kerja membaiki bumbung pangsapuri itu yang rosak teruk akibat dilanda ribut pada Februari lalu seperti 'melepas batuk di tangga'.

Dakwa mereka, walaupun kerja-kerja membaiki sudah siap dijalankan oleh kontraktor baru-baru ini namun kebanyakan rumah di tingkat lima sering dimasuki air setiap kali hujan lebat berikutan atap yang masih bocor sehingga turut merosakkan sistem pendawaian elektrik.

Penasihat Penduduk Blok 1 dan 2 pangsapuri itu, Ahmad Kurdubi Masduki berkata, peruntukan kerajaan negeri bernilai kira-kira RM480,000 untuk membaiki bumbung pangsapuri lima tingkat tersebut didapati tidak setimpal dengan kualiti kerja yang dilakukan.

"Selain bocor, kami bimbang jika bumbung usang yang tidak diganti baharu akan tercabut apabila dilanda angin kencang kerana bukan semua bumbung di pangsapuri ini telah ditukar seperti yang dimaklumkan kepada penduduk.

"Dua unit lampu limpah yang rosak di kawasan padang permainan kanak-kanak juga didapati tidak dibaiki," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perhimpunan aman bersama lebih 50 penduduk mengenai isu tersebut di sini semalam. Sumber 

===========================================

Oit .. 3 kali ulang baca pon wa tak paham berita ni . Mungkin wa ngantuk dah kot .. tapi kalo ikut bulat bulat berita yang disampaikan .. kerajaan negeri dah pon bagi peruntukan sebanyak 480 ribu untuk baiki bumbung rumah diowang ni. 

Kalo dibahagi sama rata kerosakan tu bermakna setiap pangsapuri dapat le 240 ribu. Tapi masalahnya skang ni diowang tak puas hati sebab kontraktor buat kerja macam hamjadah. Aik .. bih tu .. diowang ni marah kerajaan negeri ke marah kontraktor ??

Dah buat aduan ke blom ? Kalo ikut logik kepala wa yang dah berat ni .. kena bencana alam Februari .. mungkin siap betulkan dalam bulan Mac selepas dapat peruntukan kerajaan (masa untuk budgetary ngan perbekalan bahan pon kena amik kira) .. sekang ni 9 April . Haiya .. terus demo kesal ngan kerajaan negeri .. isk isk isk .. baguih dok ada .

Wa tolak tepi la kalo nak fikir ada agenda pihak tertentu balik semua ni .. tapi kalo ikut logik pon .. macam dah tak logik.. tak beragak.. Lain le kalo peruntukan memang tak dapat .. hadoih ..

Yang lagi tak logik tu bila wa tolong bilang jumlah peserta yang dikata seramai 50 orang tu .. luorang nengok cemana ? ke mata wa dah khianat kat wa ? .. kalo tolak ngan geng geng bas sekolah yang siap kontrol lawa & macho kat foto tu .. ada ke 20 orang ? .. kah kah kah kah

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top