Thursday, April 12, 2012

TAGGED UNDER: ,

Siapa Lantik Mamat Ni Jadi Jurucakap PAS & DAP ??


Bila pulak si Khairy ni dok semeja ngan pimpinan PAS & DAP sampai dia boleh keluarkan kenyataan yang 2 parti ni tak sehaluan dengan PKR dalam isu PTPTN ? Setakat post ni ditulis, belum ada lagi wa terbaca berita dari kem kedua dua parti yang berkenaan, menolak atau menentang idea DSAI dalam isu ni ..tapi yang menyokong memang ada, malah banyaakkkkkk ... contoh :



Tapi wa sebenarnya tak berminat nak ulas lanjut pasal PTPTN ni sebab banyak dah blog sentuh isu yang sama. Wa lebih terarah untuk mendebik mamat ni berkaitan 'janji manis dan tak bertanggungjawab' yang dia dok tujukan pada DSAI. Rembau tak pernah lupa bhai .. 

Selama dia jadi wakil parlimen Rembau, apa yang BN tak tabur bagi kelabu mata penduduk kat sana ? Then apa yang dia dah tunaikan ? .. yilek ..nil .. kosong .. hampas ..kelabu asap. Apa macam bro ? Mana janji lapangan terbang dengan pusat pembelajaran penerbangan yang nak dibangunkan ?? . Luorang tengok apa jawapan dia ..

Di samping itu dalam ceramah Khairi Jamaluddin ada juga beliau sebutkan bahawa janji Umno untuk membina lapangan terbang di Rembau telah diputar belitkan pembangkang, dimana beliau tidak pernah berjanji untuk membina lapangan terbang yang benar di Rembau, sebaliknya beliau hanya berjanji untuk membina lapangan terbang permainan untuk kanak-kanak, bukan lapangan terbang sebenar seperti yang dijaja pembangkang.

Putar belit eh ? Lu ingat ini zaman mesin taip ke ? Silap bro .. maklumat di hujung jari 'be .. moh tengok belit ke tak belit ..

Utusan Malaysia 21 Feb 2008 

Seremban 20 Feb. - Rembau akan terus membangun apabila kerajaan negeri bercadang untuk membina landasan pesawat kecil untuk kegunaan Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan. Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tapak untuk landasan itu telah pun dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau. 

“Kita akan buat landasan untuk Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan yang jaraknya lebih kurang 700 meter. Ia sesuai untuk digunakan oleh pesawat kecil seperti Cessna atau mikrolite.” 

“Kawasannya juga telah dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau. Di situ nanti, ia akan menjadi pusat latihan penerbangan untuk kelab berkenaan,” kata beliau di sini semalam. Rujuk - Pusat Aduan Rakyat Chembong 

Tu diaaa aih .. janji sebelum PRU 12, dan sampai nak ke PRU 13 pon jangan kata lapangan terbang cessna, lapangan terbang mainan pon takde bayang bro. 

Yang lebih bangang nya plak, kenyataan lanjutan dari MB (Mangkuk Berayun)Mat Hassan yang jelas mempermainkan harapan rakyat Rembau bila mengatakan lapangan terbang yang dibina adalah lapangan terbang mainan di hadapan penduduk Rembau sendiri .. weyh .. ni dah kira menghina pengundi yang percaya pada janji luorang .. So tu kira janji manis ke janji masin kelat bro ?

Mana dia hospital Rembau yang batu asasnya dah dibina sebelum PRU12 ? Dah dekat PRU13 baru puak luorang renew balik projek dengan kembali menaikkan papan tanda dan pembersihan tapak binaan. Perghh .. dasat luorang punya skrip. Tender baru yang dikeluarkan plak khabarnya ada peningkatan kos yang drastik berbanding penilaian awal dengan kos sekitar RM100juta .. senang je puak luorang tibai duit kan ? Cerita Lanjut - Sila Rujuk Janji Hospital : MB Negeri Sembilan Perbodoh Rakyat Rembau.

Haih .. ada lagi janji PRU12

Pada awal tahun 2008 Menteri Besar Negeri Sembilan, mengumumkan pembinaan sebuah lagi kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Rembau. Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, projek itu juga akan membantu membangunkan Rembau sebagai destinasi pelancongan terkenal. Selain itu katanya, kawasan rekreasi kolam air panas Pedas juga akan diperbesarkan dengan tambahan kemuda han seperti hotel bertaraf antarabangsa dan dewan persidangan. - Sumber Rujukan

Ni plak skrip re-make untuk PRU 13

REMBAU, 31 Mac 2012 – “Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Negeri Sembilan yang ketiga akan di bina di Rembau. Walau pun masih di peringkat awal cadangan, Kerajaan Negeri telah mengenalpasti dua ke tiga lokasi sesuai bagi pembinaannya kelak.” Ujar Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan ketika berucap di Rembau petang tadi. - Sumber

Dari 2008 sampai ke 2012 baru peringkat awal cadangan je ke bro ? kalo ikut congak ni .. mungkin UiTM tu mungkin akan siap pada tahun 2045 ye dak ? .. so luorang boleh le canang setiap kali PRU (kalo masih pegang persekutuan laa).. 

Walopon semua cerita wa ni pasal mat yeh yang bernama Khairy, tapi wa rasa tu le realitinya secara borong kat tempat tempat lain pon. Janji Gerombolan ni datang cuma masa dekat PRU, then akan renew pada next PRU. Berulang ulang macam iklan keropok cikedis time tengok drama sedih. Tapi nak buat cemana , mungkin rakyat Malaysia memang suka makan jajan sambil tengok cerita ombak rindu .. kah kah kah kah .. 

kredit : tawanmalaysia.com
Khairy ni plak khabarnya taknak dah dicalonkan untuk PRU kali ni. So janji tu semua akan kekal sebagai janji. Play Safe ke bro ? Ke sebab memang dah tak laku dalam gerombolan ? Cer cerita cer cerita ..

Berbalik pada janji Pakatan Rakyat plak, cemana le nak kata janji manis ke atau idak ..blom perintah persekutuan lagi bro .. Acu try tengok .. Sekurang kurangnya ada Kelantan sebagai role model. Dengan segala kekurangan pon masih bertahan untuk memberi khidmat yang diperlukan selama 22 tahun dan yang paling penting, MB Kelantan masih mengekalkan kesederhanaan dalam kehidupan seharian idak le pelahap macam puak gerombolan. 

Nota : Dah jadi pengerusi PUNB plak .. arghhh jahanam ~!!

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

3 comments:

  1. kah kah kah kah kah kah -- kj bodek tahap dewa -untuk di calonkan semual serta menabur janji bakal di tipu lagi pengundi rembau --berakkkkkkkkkkk ekau lah kj --kah kah kah kah

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top