Thursday, August 9, 2012

Buruk Betul Perangai Petugas DBKL Neyh .. Bikin Malu Sama Kompeni



Petugas wanita DBKL yang bernama Samsinah kelihatan sedang mengeluarkan surat saman ketika pemunya kenderaan sedang beratur untuk membayar tiket parkir di mesin pembayaran. Malangnya ketika itu, 2 unit mesin pembayaran di kawasan terbabit iaitu sekitar Prima Setapak dalam keadaan tidak berfungsi, dan apabila beberapa pemilik kenderaan cuba bercakap kepada beliau dengan baik, memeranjatkan apabila beliau menjawab dengan nada menjerit "you ingat aku sangat senangkah? Duduk sana tunggu you orang bayar?".

Petugas DBKL ini juga meneruskan sumpah seranah kepada pemilik pemilik kenderaan yang berada disitu dengan mengeluarkan ayat:
"celaka punya orang, bodohkah kamu semua?"
"sohai punya cina"
"tak suka pergi buat report la, babi"
"you ingat you saja ada kamera? saya pun ada" sambil mengeluarkan telefon bimbitnya.

Keterangan foto:

1. Beliau cuba menepis telefon yang cuba merakamkan gambarnya

2. Sedang cuba untuk membuat lawak bodoh .. walaupun kelihatan memang betul betul bodoh

3. Eicewah .. bulan puasa pon tunjuk jari tengah. Sesungguhnya, memang jelas perbuatan ini sangat memalukan badan beruniforn DBKL dan masyarakat Malaysia secara amnya .. cik kak oih .. pakai tudung buat perangai gitu .. ghaflah jingga betul laa perangai.

Nota: Entri ini bukan untuk mengenengahkan isu perkauman sama sekali kerana ia boleh terjadi pada sesiapa pemilik kenderaan pun. Jadi pembaca semua diingatkan supaya tidak mengaitkan isu sensitiviti kaum kat sini. Isunya ialah ..

Petugas ini sangat tidak profesional dalam mengendalikan tugas beliau bila berhadapan dengan orang awam. Etika dan perangai beliau sangat-sangat tidak mencerminkan budaya rakyat Malaysia apatahlagi imej pasukan beruniform. Sungguh memalukan apabila seorang wanita yang bertudung menunjukkan karakter dan mengeluarkan ucapan yang amat bertentangan dengan tatasusila sebagai seorang Islam apatahlagi dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.

Meter parkir di kawasan tersebut dalam keadaan dhaif dan mendukacitakan. Hampir kesemua meter yang disediakan tidak dapat berfungsi akibat dari perbuatan vandalisma namun tiada apa apa tindakan dari pihak berkuasa untuk mencegah perbuatan tersebut ataupun memperbaiki mesin mesin meter tersebut.

Sebagaimana yang dikatakan, hampir semua meter parkir disana tidak dapat digunakan, seharusnya beliau menggunakan pertimbangan berbanding terus mengeluarkan saman tanpa menghiraukan kesulitan yang dihadapi oleh pemunya pemunya kenderaan. Kejar KPI ke cik kak oih ??

Sumber Asal - SabahKini

14 comments , Luorang taknak komen ke ? :

Suasana Politik Malaysia on August 9, 2012 at 1:28 AM said... [Balas Komen]

As salam... Ada sesiapa boleh siarkan berita ni kat muka depan Sinar Harian atau Harakah? Kalau akhbar "dorang" jangan haraplah nak keluarkan berita sebegini.

Mohon share artikel ini.

Terima kasih daun keladi.

Anonymous said... [Balas Komen]

Nyampah aku nengok muka nenek neh!

Anonymous said... [Balas Komen]

yg penting simpan surat saman dan tiket parking. buat aduan kat dbkl. aku dh kena di ttdi shah alam. alhamdulilah dorang delete saman tu dlm system selepas buat komplen dekat mbsa.

pasal pompuan tu bg aku mmg celaka lahanat. xder pertimbangn langsung.

Anonymous said... [Balas Komen]

akak kena kat parkir pejabat tabong haji selayang,kehulu kehilir akak mencuba bayar parkir kat mesin yang ada.kesemuanya telah menolak syiling yang akak masukkan.tatkala itu ada beberapa epunya kereta yang lain senasib ngan akak iaitu gagal mendapatkan tiket parkir melalui mesin yang ada kat situ.tiba tiba kami terkejut menenggok pegawai memberi tiket saman kami pun bergegas memberi maklumat bahwa mesin yang ada dikawasan itu tidak berfungsi.selamba aja dia menjawab itu bukan masaallah kami,kalau dah tahu mesin tu rosak pergi parking kat tempat lain.jangan jadi bodoh sangat tambah pegawai itu.kami sekali lagi memberi penjelasan kami hendak berusrusan ngan tabong haji takkan nak pergi parking kat pasar selayang atau nun kat kawasan warta kut.jawapan balas pegawai saman amatlah biadab dengan berkata saya dah jalankan tugas kalau nak berbantah sila jumpa dimahkamah.dengan surat saman pergilah kepejabat berkenaan untok membuat penjelasan atas saman tersebut,sekali lagi diherdik dengan sekasar sergahan dari pegawai,kami tak boleh terima tuduhan awak mana bukti?.bila kena saman datanglah ngan seribu alasan tak nak bayar tambah pegawai tersebut.oleh kerana sudah tidak tahan ngan sumpah seranah pegawai,bayar saman koyak resit pembayaran saman lalu campakkan resit kemuka pegawai tersebut dengan ucapan"menterdarahlah duit haram".

Anonymous said... [Balas Komen]

ni semua umno punya salah,umno mmg lahanat,xdidik masyarakat jd baik,pelaq punya umno!

Anonymous said... [Balas Komen]

sebenarnya ni kakitangan kerajaan negeri selangor..kerajaan negeri la yg sepatutnya mentarbiah kakitangan mereka..xde kaitan dengan umno pun..ni bukan isu politik..isunya adalah sikap biadap pegawai tersebut.dengan bukti bergambar ini, hantar je ke pihak yg terlibat..biar nenek tu kena buang kerja..kah kah kah..

umno_baru on August 9, 2012 at 9:56 AM said... [Balas Komen]

takkan dengar sebelah pihak je...kang dikata 2x5 je dgn umno marah pulak.

Anonymous said... [Balas Komen]

Prima Setapak tu bawah Selangor ker. Bukannya bawah K.L. Apapun makcik ni memang biadap.

solo mum on August 9, 2012 at 12:41 PM said... [Balas Komen]

inilah org melayu... islam kah dia???

kampong lad on August 9, 2012 at 2:12 PM said... [Balas Komen]

ini takdak kena mengena dgn sapa perintah. ini memang perangai majoriti penguatkuasa....ada kuasa kuat.

Anonymous said... [Balas Komen]

Samsinah tu ada no tel tak...nak ajak buat seks mesti ganaz...ehmmmm

MOBYDICK on August 9, 2012 at 7:47 PM said... [Balas Komen]

Apa bising2,kalau dah buat salah terima la kenyataan ..tak payah ambik gambar orang..

Anonymous said... [Balas Komen]

Kau ni manusia jenis apa hah! hormat la bulan Ramdhan ni,ikut suka kau nak buat sex,kalau bini kau orang cakap macam tu apa kau rasa,kau pun ada emak,sama kaum dengan akak tu..

Anonymous said... [Balas Komen]

MBSA pun macam tu jugak....perangai macam S*#l aje....sikit sikit tarik kereta....sikit sikit saman...tak tahu undang undang pun dia nak saman...tanyalah...siapa yang suka dengan penguatkuasa MBSA dan Peg Kesihatan MBSA yang punya kuasa ...Dato; Bandar Japor pun 2x5

Comment here

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

 

Sama Sama Mendebik

Web / Blog PAS

Turut Mendebik

Sembang Je La

Site Info

free counters

Site Resources

Debik Karmic Copyright © 2011-12 Karmic Contact: Email To Karmic
Related Posts with Thumbnails