Wednesday, August 8, 2012

TAGGED UNDER: ,

PDRM Pon Nak Di Kambing Hitamkan Oleh Najib


Semalam wa terbaca tentang isu bai'ah yang diutarakan oleh PM 1APTB (Apa pon tak bleyh) antara pihak polis dengan kerajaan. 

Sekonyong konyong nya, wa terkasima gak dengan kenyataan tu bila Najib dah sampai peringkat merayu kepada pihak polis untuk terus menyokong kerajaan. Memang satu kenyataan yang berasas jika perkataan itu keluar dari mulut Najib sebagai seorang ketua kerajaan yang mewakili seluruh entiti rakyat Malaysia dan bukannya diatas stand pengerusi BN.

Cuma, ada satu persoalan yang tak leh nak lari dari kepala hotak wa. Apakah tujuan pasukan polis itu diwujudkan sejak dari mula? Bukan ke memang tugas polis untuk sentiasa menjamin keselamatan dan menjaga keharmonian dalam negara dari anasir anasir jenayah? 

Abih tu, logiknya pada pandangan Najib, selama ni apakah tugas hakiki pihak polis? Jadi penanggah kenduri rumah orang kawin ? kah kah kah 

Cakap je la terus terang yang permintaan bai'ah tu hanya menjurus kepada menjaga hegemoni kuasa BN yang dah semakin menyusut.. kan senang gitu .. korner jauh jauh pon, ramai rakyat dah tahu isi hati perut juak juak kuasa dalam negara ni ... hadoiyai .. 

Isunya, kalau pihak polis diarahkan berbai'ah hanya untuk memastikan kedudukan BN tidak terancam, lebih baik le Najib dan kawan kawan dalam BN mewujudkan satu lagi pasukan keselamatan persis askar republikan milik Iraq dulu yang hanya menjurus kepada tugasan menjaga kepentingan parti Baath .. tak gitu??

Lagi satu, wa heran, sampai bila PDRM nak sedar yang gaji mereka itu dibayar dari hasil cukai rakyat. Biarpun berjuta yang ditaburkan oleh kerajaan BN dalam usaha untuk memenangi hati pihak polis, itu semua bukan duit keturunan nenek moyang BN. Duit rakyat le dol .. so .. bai'ah le kerja demi rakyat yang membayar cukai .. bukan untuk puak yang hanya memonopoli hasil mahsul negara untuk terus mengekalkan kepimpinan yang penuh dengan kebobrokan dan kebejatan moral .. sudah sudah le tu weyh ..

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top