Tuesday, August 7, 2012

TAGGED UNDER: ,

Majlis Perkahwinan Gay Ini Diadakan Tanpa Ada Apa Apa Halangan


Berita Penuh :


KUALA LUMPUR - Paderi gay rakyat Malaysia yang 'berkahwin' dengan teman lelakinya di New York pada tahun lalu, mengadakan majlis resepsi di sini kelmarin.

Ngeo Boon Lin dan pasangannya, Phineas Newborn III dilaporkan memenuhi janji mereka untuk mengadakan majlis tersebut di tempat kelahirannya di sini.

Kira-kira 200 tetamu termasuk sekumpulan media berbahasa Cina menghadiri majlis tertutup itu yang diadakan di sebuah restoran makanan Cina di sini.

''Kami bersyukur boleh mencipta sejarah Malaysia di sini,'' kata Newborn.

Boon Lin yang berketurunan Cina dan tinggal di Amerika Syarikat (AS) sejak 1998 dikritik pegawai dan pemimpin agama Malaysia apabila dia 'mengahwini' Newborn yang merupakan seorang produser muzikal Broadway pada Ogos tahun lalu.

Boon Lin berkata, penganjuran majlis tersebut merupakan haknya untuk berkongsi kegembiraan dengan orang yang disayanginya di sini.

''Kerajaan dan pemimpin agama konservatif boleh membuat bising tetapi mereka tidak dijemput di sini".

''Saya sedar mengenai perkara sensitif di sini. Saya tidak mendesak perkahwinan gay dibenarkan di Malaysia,'' katanya kepada Associated Press.

Para jemputan ke majlis resepsi tersebut dibawa ke sebuah restoran makanan Cina di Kuala Lumpur itu dan menerima bungkusan coklat serta nota dalam bahasa Cina bermaksud Tuhan sayang gay.

Dua tetamu majlis tersebut mendendangkan lagu popular Endless Love nyanyian Lionel Richie dan Diana Ross manakala seorang penghibur transgender memuji tindakan Boon Lin.

====///====

Cerita asalnya dilaporkan oleh Associated Press. Dalam berita yang dikeluarkan, pasangan songsang ini telah menjemput beberapa wartawan dari media berbahasa cina dan itu tidak menghairankan kerana pasangan tersebut mungkin telah menyenaraipendek siapa yang boleh hadir kemajlis mereka.

Tetapi apa yang wa nak sentuh kat sini, apakah tujuan Utusan Meloya menerbitkan cerita ini? Turut mempromosi ke ? 

Sementara itu, kenapa kerajaan langsung tidak bertindak untuk menangani majlis ni? Kenapa seorang paderi yang memang telah mengaku secara terang terangan merupakan seorang gay, boleh menganjurkan sebuah majlis perkahwinan dalam negara ini secara terbuka ? Apakah kerana mereka bukan dari kalangan orang yang berkecimpung dalam bidang politik ataupun rapat kepada orang politik tertentu maka isu mereka tidak mendatangkan keuntungan kepada kerajaan?

Wahai Ahsang Jati, Perkasa, Pekida, Zul Kulom dan segala Ngo'ks yang kononnya sangat sensitif dengan isu LGBT, sila tunjukkan kemahiran anda berdemo sekarang.. dan langkah pertama, sila tunjukkan solidariti luorang kat depan pejabat Utusan Malaysia yang kelihatan turut mbersekongkol dalam penyebaran berita ini.. ada bran ??




About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

3 comments:

  1. tunggu je la bala kat malaysia ni datang

    ReplyDelete
  2. wartawan dan editor utusan kan suka ceriter2 pasal sex, liwat,jubur..ceriter2 kotor,lucah, fitnah..dah jadi darah daging sebab dah terlalu biasa makan benda2 jijik,haram, najis..baka kata pepatah anjing kalau biasa makan taik..klu x dapat makan.... dapat hidu pun jadilah...itulah hakikatnya utusan malaysia, berita harian,tv3, rtm dan yg sewaktu dengannya

    ReplyDelete
  3. Diaorang ni tak fikir soal agama janji akhbar laku dengan cerita yang keji ini,Allahuakbar...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top