Thursday, August 2, 2012

Menteri Penerangan Bangang, Ketua Penerangan Plak Bengong .. 2x5 Aje

Wa cukup rasional .. tapi muka ni sungguh menyebalkan hati .. huhuhu

Semalam kita dihidangkan dengan 'keterpesongan' Rais bin Yatim mengenai isu Slogan Hari Kemerdekaan.. dan luorang boleh baca Siapa Yang Terpesong Dan Siapa Pula Yang Terpele'ot ?

Hari ni datang plak kembar dia untuk sama sama berlumba menunjukkan kebangangan masing masing, bukan kembar sedarah sedaging, tapi kembar kepada bangang iaitu bengong .. kah kah kah

Ahmat Maslan ni memang masuk dalam senarai debik wa sejak memula lagi sebab suka melebar-luaskan isu isu yang takde substansi, tapi apa yang wa tak sangka, beliau ni sangat istiqamah dalam arena mulut tempayan itu dan perkara ini sangat janggal bagi seorang pemimpin .. huuhaiii


Sementara itu, Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, tema tersebut yang ditiru PR tidak boleh dikatakan tema baharu dan tidak perlu diambil kira kerana telah sama dengan makna asal konsep 1 Malaysia.
"Memanglah kita sebangsa Malaysia yang ada pelbagai kaum, senegara Malaysia satu-satunya tiada yang lain dan sejiwa patriotik mencintai negara," katanya lagi. - SinarHarian

Abih takkan nak suh Pakatan Rakyat buh 'Menuju Ke Putrajaya' kot ? Dah tentu lah slogan yang disyorkan oleh PR itu lebih menunjukkan semangat perpaduan sebagai satu entiti dalam satu negara. Abih tu apa masalahnya ? Kalau rasa slogan tu simple, apsal tak keluarkan sejak awal? takleh nak fikir ke? idea tak mai eh? kah kah kah .. otak semput sebab penuh dengan agenda membodek.

Lagi satu, takde angin takde ribut, tup tup timbul plak ayat 'tak boleh dikatakan tema baharu'. Oih Encik Timbalan Menteri .. sapa pulak nak lawan tema baru ke lama .. PR cuma syorkan tema yang lebih bersesuaian. Pasal apa baghal sangat ? Kemudian, tiru apa nya ?? ada ke puak luorang keluarkan slogan yang berbunyi Sebangsa, Senegara Sejiwa' tu ?? ishk .. malang sungguh la pemikiran beliau ni .. 


Penat dowh nak layan orang gilak .. kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

5 comments:

  1. kasi starlite dia punya dahi...wakkaka

    ReplyDelete
  2. kan mahatet dah kata UMNO dah berpuluh tahun tak benarkan cerdik pandai masuk UMNO,maknanya dah jelas dah yg ada ni semua spesis2 bangang je yg patut di buang je kat pulau batu putih.

    ReplyDelete
  3. spesis siput babi.....dasar lembab kah...kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  4. sejak bila mentri beNd cerdik dari lembu

    ReplyDelete
  5. balik p noreh ler Mat maslan......eerrrghh utk makluman pokok getah yg ko toreh dulu dah mati...lu mmg sual le maslan...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top