Monday, January 31, 2011

TAGGED UNDER: ,

Gempar : UFO Muncul Di Yogyakarta

Photo : Associated Press (AP)
Penduduk di sebuah daerah yang bernama Sleman , Jogjakarta dikejutkan dengan penemuan sebuah corak yang membentuk bulatan (Crops Circle) seakan akan sekuntum bunga dikawasan tanaman padi milik salah seorang penduduk disitu . Bulatan yang sebesar 70 meter lebar itu sangat mirip dengan penemuan penemuan yang dikaitkan dengan makhluk asing yang selama ini banyak terdapat di negara negara barat . Ianya mula ditemui pada 23 Januari yang lalu dan dengan pantas telah tersebar dikalangan peminat dan pengkaji paranormal.

Walaubagaimanapun, menurut Ketua Unit Kajian Astrologi Dan Atmosfera Nasional (LAPAN), Thomas Djamaluddin :

"Kami tidak akan menghantar penyelidik ke tempat kejadian kerana kita mengesyaki lingkaran tanaman adalah hasil buatan manusia. Ini bukan fenomena alam mahupun fenomena non-ilmiah yang berkaitan dengan makhluk luar angkasa yang sering disebut sebagai alien. Kewujudan alien belum disahkan dan tidak dapat dibuktikan secara ilmiah, "


Thomas juga menambah, ada beberapa alasan mengapa makhluk asing atau fenomena lain boleh diketepikan sebagai sumber penyebab  di balik lingkaran tanaman itu. Beliau berkata, 

1. Adanya kehidupan di luar bumi di Bumi tidak boleh dibuktikan secara ilmiah, dengan tidak ada jejak yang pernah ditemui dari pendaratan pesawat ruang angkasa. 

2. Setiap pesawat ruang angkasa melayang di atas lapangan tanaman akan meninggalkan tanda-tanda seperti kawah atau radiasi residual. 

3. Lingkaran tanaman di Sleman dijumpai hampir sempurna ukuran simetrikal, yang menandakan bahawa ia dibuat oleh manusia bukan dari  pendaratan UFO atau ribut taufan. 

"Di Britain pada 1990-an, dua pemuda mengaku membuat lingkaran tanaman, yang memperkuat pandangan kami bahawa ada tangan manusia di balik semua ini," kata Thomas.

Berita penemuan ini telah berjaya menarik beribu ribu peminat dan pengkaji objek paranormal dari dalam dan luar negara dan masih diperdebatkan tentang keasliannya.

Sumber Laporan : News Yahoo.com



=======================================

UFO ..
Maksud dia Unidentified Flying Object tauu
Bukan Unidentified FLOM Office
kah kah kah

Sib baik menda ni kat Yogyakarta
Bukan kat Putrajaya
Kalo idak gerenti orang ramai sangka ..
Sedara Bik Mama dari Planet Zebbulun ..
kah kah kah kah 

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

1 comment:

  1. INI BUKAN NYA UFO PUNYER HAL..... SAYA TAU RAHSIA NYA.... PARA2 PETANI KAT SITU BUAT SENDIRI DGN MENGGUNAKAN BATANG KAYU ATAU BULOH DAN BUAT KEJE NI PADA WAKTU MALAM.... STYLE MACAM NI SAMA DGN UFO KAT ENGLAND DULU...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top