Friday, February 25, 2011

TAGGED UNDER: , ,

Mahathir Semakin Hanyut


Dangkalnya pemikiran yang ada pada seorang yang pernah menjawat kerusi PM Malaysia selama 22 tahun. 

Jenuh wa nak cerna apa yang jadi persoalan dalam pertikaian antara TGNA ngan Che'Det

TGNA minta Che'det buktikan yang beliau pernah dituduh kafir oleh TGNA 

Pusing punya pusing .. laaa .. baru wa perasan .. ada satu paragraf jawapan dari Che'det 

"Tetapi sebelumnya dia mendakwa 'sokong Pas ertinya sokong Islam'. Kita jadi Islam setelah mengucap dua kalimah syahadah. Apakah Nik Aziz berpendapat hanya setelah mengucap 'sokong Pas' baru jadi Islam dan sebelum itu kafir? Ini juga bermakna Nik Aziz mengkafirkan saya," katanya.

Mamak ni memang dah makin poyo 

TGNA kata SOKONG PAS ERTINYA SOKONG ISLAM 

apa masalahnya nak faham kat situ ? sokong bukan semestinya dia Islam .. sebagaimana kelab penyokong PAS yang sekarang dah berubah jadi Dewan Penyokong PAS yang dianggotai oleh mereka mereka yang bukan pun penganut agama Islam . 

Sebagaimana Abi Talib yang menyokong perjuangan Rasulullah tapi tidak masuk Islam atas alasan kaum Quraisy menghormatinya. Sokong kat sini bukan menganut le Mamak oih .. tu le .. sokong sangat BI sampai bahasa melayu mudah pon susah nak paham.. simple maaaa

TGNA tak kata pon SOKONG PAS BARU JADI ISLAM 

Sebab tu le TGNA kata Che'det ni perlukan pertolongan dan bimbingan . Makin parah dah dia ni . Dia yang buat rumusan salah .. dia plak buat tamsilan seolah olah TGNA nak kata sape tak sokong PAS tu bukan Islam .. kan bangang nama nya tu ? 

Dr. Mahathir berkata, tindakan Nik Abdul Aziz dan Pas memperkenalkan Islam kepada DAP sebelum ini juga adalah bukti menunjukkan bahawa parti itu telah dipengaruhi oleh DAP.

Ada ke gitu perginya .. hadoih .. mamat ni memang dah nyanyok .. takkan kita nak kata .. Rasulullah memperkenalkan Islam ke kaum kafir sebab Rasulullah dah dipengaruhi oleh orang orang kafir ? AstaghfiruLlah .. Itu dinamakan dakwah le wahai bengong .. sakit betul hati wa dengan dia ni .

Al Quran surah al 'Asr: Tafsirnya: "Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar".

Belum lagi nak dikira senarai serangan serangan yang dibuat oleh Che det ni kepada Islam secara khusus .. lu orang boleh baca kat entri ni -> Panas : Agama Yang Dipersenda - Satu Senarai Panjang

Mamak ni dikurniakan umur yang panjang .. tapi umur yang panjang tak bermakna apa apa kalo tak dilengkapi dengan keberkatan 

Dari Jabir r.a bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud : "Sebaik-baik kamu orang yang panjang umurnya dan baik amalnya kepada Allah". (Hadith Riwayat Imam Hakim)

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

  1. biar dia pegi mampos... cepat sikit masuk neraka jahannam

    ReplyDelete
  2. kita mendoakan supaya beliau diberi hidayah dan petunjuk, kita juga kesal dengan sikap para ulama didalam UMNO dan kerajaan yang hanya membisu, walaupun ada diantara ucapan2 beliau jauh tersasar dan menyimpang dari landasan Islam yang sebenar..

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top