Sunday, March 6, 2011

TAGGED UNDER: ,

Fatwa Artis Rujukan Tertinggi Melayu

Foto : Cilok dari net .. yang ni tak yah pening pening .. kah kah kah kah kah 

Hari ni, wartawan hiburan U.Meloya yang guna nama pena Siti Jarum menasihatkan Bob Lokman supaya tak pening .. pening sebab kata masuk PAS sebab dah nak cari kemurnian Islam .. pening sebab pakaian Bob Lokman lebih Islamik dari penyokong PAS yang lain .. aih .. bih tu kenapa ?

Bab yang lain wa taknak sentuh .. sebab senada je owang yang dok dalam otak nasionalis sekular ni .. politik ngan agama dua entiti berbeza ..

Kalo luorang berminat .. luowang baca terus dari Utusan Meloya 

Yang wa nak debik ialah apa yang jadi intipati kepada kekusutan yang melanda kepala hotak Siti Jarum ni ..

Siti fikir adalah lebih baik kalau Bob cakap nak berjuang politik bersama-sama Pas kerana Bob yakin strategi politik mereka. Tak adillah kalau Bob memberikan kenyataan yang mengelirukan mengaitkan dengan Islam. Bob, orang Melayu akan lebih percaya cakap Bob. Kesianlah kalau dia orang diberikan maklumat yang keliru. Orang lebih percaya cakap artis daripada ulama. Artis kita pula boleh menyanggah fatwa ulama, misalnya bergomol macam kambing berasmara tak apa. “Fatwa” artis kata itu “sekadar lakonan saja.” Inilah yang bahaya.

Owh .. patut le susah sangat nak terima politik Islam .. sebab selama ni puak puak ni lebih memegang fatwa yang dikeluarkan oleh para artis berbanding ngan ulama .. kah kah kah kah kah

Gitu le serabutnya pemikiran luorang .. yang dikatakan artis tu lebih diangkat dan dimuliakan dari ulama.

Dari Sahal Bin Saad As-Saidi RA berkata: Rasulullah SAW bersabda: Ya Allah jangan kau temukan aku dengan suatu zaman di mana para ulama tidak diikut lagi dan orang yang penyantun sudah tidak lagi disegani lagi. Hati mereka seperti orang 'Ajam (pada fasiqnya) lidah mereka seperti lidah orang Arab pada fasihnya.


-HR Ahmad-

Weyh Siti .. bila lu meninggal .. artis ke yg tolong semayang jenazah ? huhuhuhuhu 

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

1 comment:

  1. Allah....
    xtau nk ckp ap...
    Moga diberi hidayah....

    Salam juang...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top