Wednesday, March 28, 2012

TAGGED UNDER: ,

PR Perlu Rasa Gerun Dengan Dr. Hassan Ali

aaa .. lu cakap mendee ??

Selepas dipecat dari PAS awal tahun ni, nama Dr. Hassan Ali amat kerap disebut sana sini sehingga melompat sakan le blogger blogger pencacai sampai tak tahu kita nak bezakan antara manusia ngan babun.  Maka disambut le dengan kenduri kendara dan pesta oleh puak gerombolan laksana menyambut dewa siluman turun dari langit. Lalu diaraklah beliau ke atas pentas pentas yang dulunya jadi tempat untuk mengumpat dan mencercanya. 

Pemecatan beliau tidak menggugah pendirian yang beliau pegang sejak dari menjadi Timbalan Pengarah BTN dulu iaitu jatidiri sebagai seorang melayu ultra yang langsung tidak akan bersekongkol dengan bangsa lain walaupun bangsa itulah juga antara yang mengundi beliau dalam 3 PRU yang lepas. Bertolak dari itulah beliau dengan bangganya menubuhkan sebuah NGO baru (yang diluluskan dengan kadar serta merta) bertujuan untuk memperjuangkan Islam, Melayu & Raja dengan menyandang nama JATI yang mungkin untuk menandingi lagu popular Wings - Sejati , ataupun mungkin juga sebab beliau selalu shortage bekalan beras kat rumah (tak masyuk jadi wakil PAS) maka diberikanlah nama sempena Beras Jati .. perghh .. lain macam wa punya intro .. kah kah kah .. weyh .. alaaaa .. wa serius neyh.

Kita perlu ada respek pada Dr. Hassan Ali , itu pendapat peribadi wa .. muktamad ..sebab Hassan Ali lambang seorang pemimpin yang berwibawa dan penuh wawasan. Walaupun hanya menyertai PAS pada tahun 1998, beliau dilihat sangat konsisten dalam mempersiapkan diri sendiri untuk bergelar sebagai seorang MB. Inilah satu kualiti yang pastinya tak ramai dalam PAS ada. Kalau tak caya, cuba tanya Prof. Haron Din, Kalau masih tak caya cuba tanya Ust. Ismail Kamus, walaupun mereka dah jadi ahli PAS sejak sekian lama, mereka langsung takde hasrat untuk mencari jawatan, malah beria ia menolaknya. Ini perkara yang tidak betul . Seorang pemimpin perlu jadi MB, baru Islamik .. kah kah kah kah kah .. eh .. wa gelak pasal apa plak ?

Kita perlu rasa segan dengan Dr. Hassan Ali, sebab dia lambang pejuang Islam yang ikonik. Sebab seorang pemimpin Islam, beliau perlu menunjukkan contoh kepada rakyat terbanyak. Penampilan kena ada kelas .. sebab tu dia bersusah payah untuk mengeluarkan perbelanjaan negeri untuk ubahsuai pejabat beliau sampai 300 ribu, walaupun mungkin beliau sedar, kadar tu boleh menampung perbelanjaan pembelian beras JATI (10kilo) untuk rakyat miskin dalam kawasan beliau sebanyak 12 ribu kampit.. adeih .. mana boleh ikut Dr. Halimah yang langsung tak buat pengubahsuaian pejabat .. tak Islamik gitu.. kah kah kah kah .. opss .. sorry .. ok serius geng.

Kita juga perlu ada rasa hormat pada Dr Hassan Ali sebab dengan PHDnya, pasti selepas ini dengan tertubuhnya JATI, beliau dapat menegur Dr. Mahathir yang tak berapa melayu tu supaya insaf dengan kenyataan kenyataan yang pernah dikeluarkan dengan penuh adat dan sopan santun kemelayuan. Mungkin bagi beliau cara teguran PAS selama ini keras, tidak Islamik dan tidak berjaya untuk melunakkan hati Dr. M serta hulubalang pewarisnya. 

Atau, dengan aura Darth Vader (Third Force) yang beliau ada dengan penubuhan JATI , pasti beliau dapat mencegah penghakisan hak hak melayu dan bumiputera yang selama ini terbantut sejak beliau menyertai PAS ( aik .. sebelum 1998 dia buat apa ? bukan dia Timbalan Pengarah BTN ke ? kah kah kah .. err.. maaf ini iklan selingan ). Ironinya beliau macam tak nampak bila MB Selangor mempertahankan hak bumiputera cam gambar kat bawah ..



Atau, mungkin selama ini beliau berpandangan DAP & PKR lah yang jadi dalang sampai orang orang melayu (baca gerombolan) menderhaka pada sultan dan jadi biadab pada raja raja melayu, oleh kerana PAS jadi sekutu PKR & DAP, so dia tak boleh nak bersetuju untuk terus hidup dibawah bumbung PR. Lebih rela beliau untuk bersekongkol dengan humno sebab humno tak buat perkara perkara bodoh tu .. (tapi kalo jawatan MB ada dalam tangan, tu semua boleh kawtim .. kah kah kah)

So .. kesimpulannya, PR perlu rasa gerun ngan Dr. Hassan Ali kerana dalam masa yang singkat, beliau berjaya memikat sekian ramai rakyat Malaysia untuk bersetuju dengannya. Begitu ramai yang terpukau dengan ceramah ceramah beliau walaupun beliau baru sekadar melontarkan hujah hujah yang dangkal dan lemau yang akhirnya banyak yang jatuh ketepek atas muka dia sendiri.. tu baru skit .. belum lagi keluar hujah hujah power PHDnya diselang selikan dengan serangan jurus jurus cela dan nista tanpa bayang, yang mungkin akan menyebabkan penyokong PR tumbang ditempat kejadian ... kah kah kah kah kah .. ya .. kita harus percaya bilamana beliau mengatakan dalam media ..

Menurut Hasan, kenyataan Azmin itu dibuat berkemungkinan atas sebab melihat dirinya menjadi ancaman kepada PR memandangkan setiap siri jelajahnya ke pelusuk negara mendapat sokongan dan perhatian masyarakat berbanding program-program anjuran kerajaan PR sendiri. - Petikan Sumber
Sokongan yang diberikan memang luar jangkaan. Ini dapat dibuktikan dengan foto foto yang wa rasa tak sempat ditacap (touch up) oleh blogger pakatan kat bawah ni .. kira pic raw le ni.. kalo dah tacap .. mungkin jauh lebih kurang dari tu..

Masa Awal Pemecatan 20 ribu orang
Batu Gajah , 15 ribu
Kg Subang , 10 ribu

Sungai Buloh .. err.. 10 ribu gak
eh .. ni iklan .. kah kah kah 
tu blom lagi termasuk tour yang sampai terpaksa dibatalkan atas sebab sebab kehadiran yang sungguh memeranjatkan makcik bedah dan tok seman yang langsung takde kena mengena dalam cerita ni .. kah kah kah

Ceramah Hasan Ali di Puncak Niaga Shah Alam malam tadi terpaksa dibatalkan kerana tidak ada sambutan. Yang diharap hadir lebih 300 tetapi yang ada 19 orang termasuk penjaga PA sistem dan tukang bawa kereta Hasan. 
Dah le weyh .. kesimpulan yang wa nak kata dah tersimpul simpul .. dari wa terus merapu .. baik wa gi makan karipap .. kah kah kah kah 

p.s : Dari lubuk dia datang, biarlah ke lubuk dia pulang .. jangan biarkan hidup anda diselubungi .. Hassan Ali .. kah kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

1 comment:

  1. kah kah kah kah kah kah kah kah -memengggggggggg mengerunkan hadririn sebab tu tak ramai yang hadirrrrrrrrr progeram achan wahli -kah kah kah kah kah

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top