Monday, April 9, 2012

TAGGED UNDER: ,

Aih .. Tetiba Pemuda Umno PP Jadi Sopan .. Kah Kah Kah

KETUA Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin hari ini berkata, kontroversi isu penjualan tanah Bayan Mutiara tidak perlu dirujuk dan boleh diselesaikan secara damai.

Pendirian harmoni itu disuarakan selepas beliau menerima kecaman beberapa pihak gara-gara menolak cabaran debat secara terbuka oleh bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Rahmad Isahak (Pengerusi KMPP) atas alasan kedua-dua pemimpin Melayu itu 'tiada kuasa' eksekutif dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Shaik Hussein sebelum pada itu mengaku tidak gentar dengan risiko disaman fitnah sebagaimana yang diisyaratkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Saya pun tidak mahu isu ini ke mahkamah...dapatkan balik tanah masjid dan satu lagi (iaitu) tapak sekolah, selesai masalah.

"Saya tidak berniat untuk bertikam lidah dengan Rahmad Isahak (Pengerusi KMPP) atau mana-aman pemimpin Melayu Pulau Pinang.

"Saya bukan mencari publisiti. Buat apa saya gaduh sesama Islam, lebih baik kita bersatu padu untuk pergi desak Guan Eng selesai itu ini," ujarnya pagi tadi ketika dihubungi PenangInsight.com.

Beliau berkata, beliau tidak berniat untuk bertikam lidah dengan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat merangkap Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Rahmad Isahak (Pengerusi Kongres Melayu Pulau Pinang, KMPP).

Beberapa hari lepas, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP memilih untuk mengfailkan saman ke atas Shaik Hussein serta dua akhbar mesra Umno - Utusan Malaysia dan Berita Harian - demi menghentikan fitnah yang memburukkan imej dirinya serta Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Isu tanah Bayan Mutiara milik Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) menjadi kontroversi apabila Kerajaan Negeri menjual 102.6 ekar tanah itu kepada pemaju Ivory Property Group Berhad secara tender terbuka.

Walhal, Ivory dipilih kerana menawarkan harga belian paling tinggi, iaitu RM224 sekaki persegi atau RM1.07 juta.

RM500 juta dari hasil penjualan tanah itu diperuntukan oleh Kerajaan Negeri bagi membina 11,800 rumah mampu milik berkualiti di Batu Kawan untuk rakyat terbanyak. - Sumber -

================

kah kah kah kah ..
berderai derai kokok suh LGE saman ..
bila LGE bebetul saman ..terus kata ikut jalan damai ..
kah kah kah kah .. apa punya parpu 

wa dah bayangkan cemana pucat mamat ni kena saman
sesilap lagi putih dari kapur kasut .. kah kah kah kah 

tang ni la damai laa ..harmoni laa .. taknak gegaduh laa ..
padahal sebelum tu mengaum macam singa tersepit teloq .. kah kah kah

luorang baca kat -> post <- apasal mamat ni tetiba jadi jantan budiman .. kah kah kah kah

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top