Tuesday, August 14, 2012

Pakatan Semakin Bersemangat Walaupun Terus Dihunjam Kritikan Dari BN

Foto : Kelihatan DSAI sedang membincangkan sesuatu Baru Bian sementara Kadir Sheikh Fadzir dan lajim Ukin turut serta dalam Program Pentas Rakyat.


KUCHING: Pakatan Rakyat (PR) tetap bersatu meskipun setiap tindakan dan rancangan mereka sering dikritik Barisan Nasional (BN) terutama membabitkan Buku Jingga.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kritikan daripada BN tidak memberi masalah sebaliknya terus memberi semangat kepada PR untuk mengadaptasi isi kandungan buku terbabit.

Menurutnya, gabungan PR merangkumi PKR, Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan PAS berpegang kepada elemen kepercayaan bukannya kejutan.

“Apa yang kami rancang dalam Buku Jingga sudah dikaji sedalam-dalamnya oleh gabungan PR dengan strategi yang difikirkan perlu.

“Kami hanya bercakap (merancang) mengenai Malaysia Baharu dengan sistem kerajaan yang mempunyai agenda terkini,” katanya ketika menyampaikan ceramah awam pada Pentas Rakyat di sini, malam kelmarin.

Anwar menjelaskan, setiap perancangan PR adalah berteraskan pembelaan rakyat dan bukannya omong kosong semata-mata.

“Saya berani berjanji, kalau kita menang hari ini (pilihan raya) esok harga minyak di seluruh negara akan turun,” ulangnya.

Pada majlis sama, beliau sekali lagi mengulangi pendiriannya untuk berdebat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Saya cabar PM berdebat namun sehingga hari ini tidak menerima jawapan untuk berbuat demikian,” jelasnya.

Sementara itu, bekas Ketua UMNO Beufort Datuk Lajim Ukin pula berkata, BN tidak boleh terlalu yakin dengan menyatakan Sabah dan Sarawak deposit tetap BN.

“Ini kerana bukan BN sahaja yang mampu memberi faedah terbaik kerana ada bank lain (PR) mampu melakukan perkara sama,” kata Lajim.

Beliau mendakwa Sarawak akan menjadi lebih maju sekiranya berada di bawah pemerintahan PR.

“Saya datang ke negeri ini adalah untuk memberitahu rakyat Sarawak agar lebih bersedia menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang,” ujarnya.

Lebih 300 penyokong PR hadir pada majlis tersebut dan turut dihadiri bekas pemimpin UMNO Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

Pemimpin pembangkang lain yang turut menyampaikan ceramah termasuk Ketua PKR Negeri Baru Bian dan Setiausaha DAP Chong Chieng Jen. - Borneopost

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top