Tuesday, April 24, 2012

Jika Bijak , Cuba Teka Siapa Saya ?

Teka Siapa Saya ?

Saya pernah menjadi MP yang paling muda dalam Parlimen
Saya pon pernah menjadi model bagi satu majalah

Siapa saya ? Khir Toyo .. ? Bukan ..bukan
Saya tak pernah bagi penyapu kat orang .. sebab perbuatan tu sangat tak bertamaddun sedangkan saya anggap diri saya seorang yang intelektual.

Siapa saya ?
Arwah bapa saya adalah seorang duta
Sebab tu saya dilahirkan di Kuwait pada tahun 1976 dan berkelana di banyak negara
Saya belajar sehingga mendapat Ijazah dalam bidang Falsafah, Politik dan Ekonomi
Selepas belajar saya jadi penulis jurnal sehingga dapat le jadi pegawai khas kepada salah sorang TPM

Jadi siapa saya ?? .. Hisha moo din ? .. bukan jugak ..
Saya bukan orang Johor walaupun asal usul tak jauh dari situ
dia jadi menteri sedangkan saya tak dapat walaupun layak
dan arwah bapak saya bekas duta .. bukan bekas PM

Ok .. saya berkawin dengan anak seorang bekas PM
dan saya masih mengepalai satu gerakan manusia tolol
jadi pemimpin mereka mungkin sebab saya lebih terpelajar
atau pun pak mentua saya memang kesiankan saya
masih tak dapat teka lagi ??

Semalam saya ada beri kenyataan yang berbunyi gini;

"Dalam program BN Pilihan Orang Muda di Ipoh baru-baru ini kita telah berjaya himpunkan lebih 10,000 orang dan hari ini, untuk jentera Wilayah Persekutuan, kita telah himpunkan lebih 5,000 orang, kalau hendak dibandingkan dengan lima khemah di Dataran Merdeka, bila-bila masa kita dapat tawan Wilayah Persekutuan," katanya.

walopon saya tahu kenyataan saya itu bunyi nya amat bodoh, tapi saya tahu mereka mereka yang hadir akan tetap bersorak gembira apabila mendengarnya. Ini mungkin disebabkan mereka mereka itu lebih bodoh dari apa yang saya sangka.

Malangnya, ramai lagi pemuda pemudi negara yang memandang enteng dengan kenyataan saya lebih lebih lagi mereka yang dah terpengaruh dengan kebenaran yang dibawa oleh Pakatan Rakyat, ini adalah sesuatu yang menduka citakan saya dan hampir pasti menyebabkan saya kehilangan jawatan. Saya tidak dapat meletakkan kesalahan ini terhadap mereka tapi Internet lah yang perlu dipertanggungjawabkan. Ruang siber telah menidakkan hak saya untuk terus menyebarkan pembohongan sebagaimana yang telah dilakukan oleh media media pengampu. Saya sangat sedih.

"Atas sebab perjuangan mansuhkan PTPTN, pakatan pembangkang sanggup membiarkan anak muda tidur di jalanan sedangkan pemimpin mereka balik tidur di katil yang empuk dan pasang aircond, inilah pakatan pembangkang yang kita hendak bagi gelaran pembangkang paling teruk di dunia," katanya.

Cuba perhatikan kenyataan saya semalam, apakah salah apabila saya buat anggapan melulu begitu sedangkan itulah cara yang dilakukan oleh pemimpin pemimpin yang terdahulu? 

Saya tak salahkan PM kalo himpunan beg Birkin bininya boleh menampung keperluan sekampung selama berbulan bulan kerana beliau sorang PM. 

Saya takkan salahkan Sharizat kalo lembu peliharaan lakinya boleh duduk kat kondo .. sebab dia seorang menteri dan senator. 

Saya tak salahkan Shafie Afdal walopon khabarnya dia boleh bagi duit berlambak lambak kat sorang artis sebab dia adalah seorang menteri kerajaandan ahli majlis tertinggi merangkap naib presiden. 

Dan sudah tentu saya tak dapat menyalahkan diri sendiri apabila menipu rakyat Rembau dengan janji janji palsu sebab saya dari pihak Kerajaan. Saya tahu mereka orang orang susah tapi mereka tak pernah kisah tentang kehidupan elit saya. Memang saya susah nak turun ke sana sebab itu akan mencalarkan imej saya. Itu semua biasa dan orang kampung dapat menerimanya. lagipun saya dah offer untuk tidak bertanding, jadi sudah sepatutnya isu berkenaan janji janji saya itu dilupakan terus. 

Salahkah saya menempelak pihak PR walaupun saya tahu saya cuma menepuk dulang sedangkan airnya terpercik balik kat BN ? Salah kah ? Baca balik kenyataan penuh saya di Utusan Meloya, akhbar yang tidak jemu jemu mengampu saya dan semua pemimpin BN. 

Kita balik pada persoalan. Siapa kah saya ?

Saya adalah seorang yang biol, eh bebal ..eh saya tarik balik.. saya adalah seorang yang bangang .. itupon saya tarik balik ..saya adalah pemimpin kepada sekumpulan orang orang yang bodoh dan sentiasa membodohkan diri sendiri .. itu saya tak peduli, sekurang kurangnya saya telah dilantik untuk menjahanamkan PUNB sebagaimana liciknya saya menelan GLC Avenue Capital dengan hanya menggunakan syarikat kecil yang bernama ECM Libra.. then bila Shahrir Samad bising.. saya jual je la.. untung wo.. kat sini siapa yang lagi bodoh ?

Sudah lah, tak payah lagi berteka teki. Pendek kata saya adalah seorang badut yang bernama Khairy Jamaluddin ..(syabas buat mereka yang dapat meneka sejak dari awal .. anda memang bijak dan saya patut rasa malu dengan tahap iq sebegini)



Oleh itu ..kasihanilah saya dan jangan le mentertawakan kenyatan kenyataan bodoh saya sebab saya tak pernah berniat untuk melawak dan jika lawak itu kedengaran sangat bodoh .. maka maafkanlah kebodohan saya ..kerana juak juak saya masih sudi untuk mendengarnya.. itu pun selama saya masih lagi memegang jawatan KP diowang.. kalo dah tercampak nanti .. sudikan PR untuk menyambut saya ?? ptuiiihhh ... kah kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

  1. kah kah kah kah kah kah --mewarisi kebebalan yang tolol dalam gerombolan bangang :) kah kah kah kah

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top