Tuesday, April 24, 2012

TAGGED UNDER: ,

Video Yang Penuh Emosi : Semakin Ramai Orang Barat Memeluk Islam



Video ini memang benar benar mengharukan .. syabas!!

Video diatas merupakan kompilasi peristiwa dari serata tempat di barat yang menunjukkan betapa mudahnya proses untuk mereka yang telah diberikan hidayah untuk menerima Islam sebagai jalan mereka. Tidak perlu birokrasi dan isi borang sana sini. Tak diperlecehkan dan dibayangi dengan momokan yang tidak tidak.

Wa secara peribadi pernah deal dengan satu keadaan dimana seorang tiong hua mengadu ditakut takutkan oleh orang melayu bila beliau nyatakan hasrat untuk memeluk Islam.

Ini lah penyakit bangsa melayu bila selalu memberi gambaran peluk Islam sama dengan masuk melayu.. deyyy .. Cat Steven (Yusuf Islam) tu masa masuk Islam dia jadi melayu ke ? apa punyaaa turrrr ...

Lagi satu pasal lelucon yang paling gemar orang melayu tanya pada orang yang bakal bergelar muallaf .. "tak takut kena 'potong' ka?" .. orang yang bercakap macam tu sepatutnya kena tangkap dan 'potong' lagi sekali .. baru ada akai ..

Enuff said.. wa nak tunjuk Video lagi satu, yang ni sebab wa tertarik pada syarahan dia start dari pertengahan VC - minit 1:35 - sampai abih.. hak yang memula tu .. layan je laa .. sebab topik tu pernah jadi entri kat blog wa ni .. Rujuk Hiruk Pikuk Sekitar Isu Liam Neeson Nak Peluk Islam.


Yeah .. Now you own it to yourself ...

Edit : wa masukkan sekali vc pasal pemain bola Barcelona - Lionel Messi masuk Islam, mengikut jejak langkah Kaka, Robbie Van Persie, Frank Ribery, Nicolas Anelka (sekadar menyebut beberapa nama)

The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top