Friday, June 29, 2012

TAGGED UNDER: ,

Dialog Antara TGNA Dan Lim Kit Siang??



TOK GURU NIK AZIZ : Tak menjadi satu kesalahan kita cintakan negara. Cintakan negara itu sebahagian dari ajaran Islam. Tak ada bezanya Cina-Islam, Melayu-Islam atau India-Islam, yang penting mereka amalkan Islam sebenarnya. Islam ertinya kedamaian dan kemakmuran. Islam adalah agama Universal, agama yang non-violence. Jika orang Arab Jahiliyah yang kejam, jahat dan zalim, yang sanggup tanam anak perempuan mereka hidup-hidup, boleh berubah menjadi masyarakat bertamadun bila menerima Islam sebagai cara hidup, kenapa orang Melayu yang terkenal dengan adab sopan, lemah lembut berbudi pekerti mulia dan berakhlak boleh berubah menjadi masyarakat yang tidak bermoral, kejam dan zalim sehingga ada yang sanggup buang anak, buang emak bapak? Silapnya kerena mereka pisahkan agama dengan politik dan kehidupan.

LIM KIT SIANG : Kalau itu macam bolehkah Tok Guru berdakwah dengan masyarakat bukan Islam supaya mereka boleh menerima "Islamic Malaysia" bukan "Malaysia Malaysia"

TOK GURU NIK AZIZ : Baca ini buku. Mudah-mudahan ia dapat membuka minda anda tentang Dilema Islam dan apa itu sebenarnya "Islamic Malaysia"

Nota : 
Transkrip kat atas ni cuma cuplikan dari sinopsis belakang buku tu 
Buku ni dah lama, tulisan Syed Hussein Al Attas .. saje je wa nak post ari ni .. 
Dialog tu wa tak pasti sahih ke idak .. luorang kena tanya penulis sendiri le.. huhu

Ok Salam Jumaat .. rasa kureng nak berblog sebab Germany kalah .. kah kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top