Saturday, June 30, 2012

TAGGED UNDER: ,

Sudah Sudahlah Che Det Oih ..


Heh heh heh .. Mahathir ni dah jadi jargon, semakin hari semakin pelik dan makin lama semakin kacau hala tuju pemikiran beliau. 

Baru je hari tu dia tempelak Anwar dalam isu kebebasan bersuara bila DSAI dikatakan ingin menutup mulut pengkritiknya dengan saman, tapi hari ni dia pulak yang beria ia suruh Marina, anak pompuannya untuk menjauhkan diri dari Bersih 2.0, alasannya Bersih 2.0 tu agenda pembangkang dan yang paling kelakar Bersih 2.0 tu berkait rapat dengan LGBT.. phuiihh.. kebebasan bersuara laa sangat.

Che Det ni ingat anak dia tu masih duk memerap dalam bilik baca novel cintan cintun ke? Atau dia ingat Marina cuma layak untuk duduk depan tv sambil layan telenovela dari Peru dengan tisu sekotak premier untuk lap air mata ?? kah kah kah 


Marina tu dah besar panjang la Che Det oih .. dah layak timang cucu pon. Sokongan pada Bersih 2.0 tu tanda Marina sekarang dah terbuka pintu fikirannya untuk menilai kebobrokan yang dilakukan oleh parti pemerintah. Lagipun Bersih 2.0 terbuka kepada semua rakyat Malaysia yang mahukan pilihanraya secara adil dan saksama berlaku dinegara kita. Buktinya penyertaan terbuka Tamrin dan Ketua Wanita MCA Melaka yang turut bersama sama dengan peserta Duduk & Bantah. 

Lepas tu nak kaitkan pulak LGBT dengan Bersih 2.0. Dangkal sungguh. Kalau pun ada keterkaitan LGBT, itu pun adalah kerana karier Ambiga sebagai peguam yang memperjuangkan kes mengikut landasan undang undang yang sedia ada dekat Malaysia dan sekali lagi merupakan isu individu. Padahal undang undang Malaysia ni siapa yang gubal? 

Kalau disebabkan Ambiga pernah membela hak asasi puak LGBT, dan menyokong Ambiga boleh disamakan dengan menyokong pergerakan LGBT, boleh kah kita katakan kesemua penyokong pasukan bolasepak Malaysia yang beria ia memenuhi stadium itu sebagai penyokong penyokong agama Hindu dek kerana team tersebut dikendalikan oleh K.Devan dan K.Devan merupakan seorang penganut Hindu? Akai ada kaa?

Jangan dok kalut lah kalau dalam isu LGBT-Ambiga pakat pukul canang huha huha sekadar nak jadi juara sedangkan dalam isu murtad, pemimpin pemimpin ameno dok pakat tak berbunyi malahan usul Rang Undang Undang yang dibawa oleh PAS ke Parlimen ditolak mentah oleh MP Ameno sehingga ramai orang Islam berjaya dimurtadkan dek kerana kelompongan yang ada dalam perlembagaan. Yang tu apsal tak menyalak ??

Senarionya, Ambiga adalah merupakan salah seorang dari pengerusi bersama yang turut disandang oleh A Samad Said, sasterawan negara. Adakah Che Det nak tuduh Pak Samad juga adalah orang yang bersekongkol dengan LGBT? Apa punya turrr ...

Wa heran la dengan Mahathir ni. Sebelum ni dia kata orang yang duduk dalam Ameno skang ni memang tinggal yang bodoh bodoh belaka. Tapi skang ni dia plak terpengaruh dan mengulangi tuduhan yang telah dibuat oleh pemimpin pemimpin ameno yang bodoh bodoh tu. Adakah ini menjadi tanda bahawa Mahathir telah menjadi lebih bodoh dari orang orang yang dikatakan bodoh oleh beliau sebelumnya? Kalau camtu kita nak kena kata apa ?? baghal ?? kah kah kah kah

Nota Kaki : 

1. Wa kutip komen pembaca dari entri terdahulu : 

Anonymous said... [Balas Komen]
Allah telah mengabulkan doa Allahyarham Ustaz Fadhil agar umur Mahadhir dipanjangkan umur agar beliau melihat sendiri hasil kerjanya merosakkan melayu dan masyarakat melihat kepandiran Tun semasa umurnya lanjut.


2. Persekongkolan Mahathir dengan Kassim Ahmad Anti Hadith sebagaimana yang didedahkan baru baru ni bila nak jawab weyh ?

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top