Friday, June 29, 2012

TAGGED UNDER: ,

Khir Toyo : Tak Bertanding Atau Tak Boleh Bertanding ??



Khir Toyo hari ni bermadah .. "Saya mahu menumpukan kepada keluarga saya dan berehat. Tidak ada alasan lain."

Antara lain katanya untuk DUN Sungai Panjang "Kita boleh pujuk mereka untuk menyokong calon baru, itu tak jadi masalah,"

Selebihnya luorang boleh baca dari sumber : Khir Toyo Sah Tak Bertanding PRU13

kah kah kah .. ye le Khir Toyo.. wa dan ramai orang amat percaya dengan kata kata lu ni .. kah kah kah 

Apakah yang tersirat ? 

Kalau Mahathir yang cakap nak tumpukan pada keluarga, mungkin takde sape pon yang akan amik pusing walaupun itu nampaknya tak berlaku.. tapi ni Khir Toyo .. belum cecah 50 tahun pun  umurnya.. merajuk ke ??

Tapi hakikatnya kita tahu mamat ni dijatuhkan dengan cara yang licik selepas beliau bertegas untuk bertanding jawatan KP Pemuda Ameno. Kita juga tahu yang beliau memang tak sehaluan dengan Noh Omar. 

Apa je yang terjadi selepas tu adalah satu usaha bersungguh sunguh dari dalaman parti saka untuk menamatkan karier politik beliau dalam Ameno.. padahal secara umum, ramai yang tahu berapa banyak lagi pemimpin Ameno yang mempunyai rumah yang lebih besar dan kelakuan rasuah yang lebih hebat dari Khir Toyo.. tapi itu semua boleh kaw tim.. betul?

Ok la .. wa tak berhasrat nak debik mamat ni lelebih.. kalo betul apa yang dia cakap .. selamat berehat dan selamat bersara.

Nota : Wa harap kes mahkamah masih diteruskan walaupun beliau bersara sebab nanti orang awam akan beranggapan yang pengunduran beliau merupakan hanya satu perjanjian politik (Lu diam wa tak kacau lu .. tapi kalau lu masih nak tunjuk eksyen .. wa bongkar kes lu). Undur tetap undur tapi kes tetap kena jalan.

Nota Kaki: Beliau tetap akan dikenang sebagai MB Penyapu oleh rakyat Selangor .. kah kah kah kah 


Masihkah ada tempe untuknya ? 

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

6 comments:

  1. Rest in piece... kih kih kih

    ReplyDelete
  2. Hisab hitung dirilah Pak Tempe.....
    ada gaya ada luang lagikah nak bertanding pada PRU13 yang saaaaaaaaangat menyakitkan jiwa UBN nih. org2 yg lebih hebat dari wak pun akan menjunam....
    YB Aziz johor pun dah takut. Konon nan jolok Najib melalui bencikan Ambiga....celuparnya itu makan diri.
    Wak Tempe boleh berehatlah dgn penyapu di rumah agam tu dengan anak bini. Perbanyakkan istighfar dan selalulah bertaubat.

    -ZUNODENG KulimBB

    ReplyDelete
  3. wes orak payah jadi calon meneh memalukan wong jo sak selangor kerno dia lah kemaluan wong jowo semakin MEMBESAR.....

    ReplyDelete
  4. MEMANG DE EA PENYAPU KABIH WES DI SAPU KABEH... KONO MANGON NENG TG KARANG WAE, BAKAL TAK TUNTUT SAMPEK AKHIRAT...OPO SENG WES DI GAWE KARO NDE A..

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top