Wednesday, January 26, 2011

TAGGED UNDER: ,

Ahmad Maslan Berpura Pura Sengal - Part II


LABIS, 25 Jan: Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) Mazlan Aliman, sekali lagi mencabar Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan berdebat berhubung isu Felda.

Surat tawaran kedua itu telah telah dihantar ke Pejabat Felda Wilayah Segamat pada tengahari ini oleh naib presiden ANAK Shamsul Bakri dan setiausahanya Zabidie Abas.

Tawaran itu merupakan kali kedua dibuat Anak, selepas kali pertama ditolak oleh Ahmad pada satu pertemuan kedua-dua mereka di parlimen pada bulan Julai tahun lalu.

Menurut Mazlan, debat kali ini akan memfokuskan kepada beberapa masalah utama dialami warga peneroka termasuk nasib generasi kedua dan ketiga Felda.

"Pihak Datuk Ahmad Maslan memainkan satu sentimen bahawa Pakatan Rakyat sebagai penghasut, pembawa fitnah dan memecahbelahkan masyarakat Felda.

"Tetapi kita ada fakta dan hujah yang boleh dipegaang," katanya dalam satu sidang media pagi ini.

Ahmad, diberi tempoh dua hari untuk menjawab surat tawaran tersebut yang kan diadakan pada 28 Januari iaitu dua hari sebelum hari pengundian 30 Januari.

Bagaimanapun, Mazlan menyerahkan kepada Ahmad untuk menetapkan tempat debat yang dirasakan sesuai kepadanya dalam Dun Tenang.

Sekiranya tiada jawapan daripada Ahmad, pihaknya akan menyediakan tempat bagi debat terbuka itu, katanya lagi.

Sebelum ini, Mazlan memberitahu terdapat desakan dari pihak peneroka sendiri yang mahu debat itu direalisasikan agar mereka mendapat penjelasan sebenar dari timbalan menteri itu berhubung masalah mereka.

Peneroka kata Mazlan, tidak berpuas hati dengan tindakan Ahmad sebelum ini yang menolak tawaran debat pertama yang dikemukannya.

Ahmad ketika kempennya kepada peneroka sebelum ini juga didakwa ada menyatakan debat pertama gagal diadakan ekoran Anak yang tidak mahu berdebat dan bukannya beliau tidak berani.

Ekoran itu, Mazlan mahu Ahmad menyahut cabaran kedua ini agar peneroka boleh menilai dan mendapat penjelasan sebenar.

Sumber : HarakahDaily
======================

Bro Mazlan ..
dah fikir abih abih ke nak debat 
puak ni wa dengar maha hebat 
bukak mulut je .. lu akan terperanjat 
mungkin kena demam .. atau pon sakit kuat 
kah kah kah 


Bro Mazlan ..
dah fikir abih abih ke nak debat 
bukan apa .. wa risau lu nanti penat 
ajak debat ngan orang terencat
dalam otak dia .. auta je yang padat 
kah kah kah 


Bro Mazlan ..
dah fikir abih abih ke nak debat 
diowang ni bukan berani sangat 
kat owang kampung .. ye laa kena tunjuk hebat
padahal .. diowang ni langsung takde bakat
kah kah kah 


Bro Mazlan ..
apa apa pon ... wa caya sama lu
lu banyak buat puak gerombolan mati kutu 
dah lama sangat diowang ni menipu
cakap berdegar .. tapi takde batu 
kah kah kah 

Ahmad ketika kempennya kepada peneroka sebelum ini juga didakwa ada menyatakan debat pertama gagal diadakan ekoran Anak yang tidak mahu berdebat dan bukannya beliau tidak berani.

kah kah kah .. 


weyh labu ..  
amenda la lu merapu .. 
ini zaman IT tau bukan zaman dedulu
lu cakap skit je pon dah tau lu tipu
yu donno mi .. bat ai no u
kah kah kah 


weyh labu ..
tu cabaran buat kali ke dua
jangan plak lu bagi alasan purba
kekonon berani macam laksamana
tapi nyuruk macam adik manja
kah kah kah 

Nota :  Baca Part 1 
Nota : Mazlan tu Mazlan Aliman tau .. bukan Ahmad Maslan .. keh keh keh

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

0 comments:

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top