Wednesday, January 26, 2011

TAGGED UNDER:

Perak Nak Tiru Kelantan - Tapi Malu Nak Ngaku .. Ceh


Wahai pembaca yang budiman ..
Masih ingat ke luorang pada satu masa dulu, (wa cakap dulu sebab gerombolan ni mudah lupa, padahal baru beberapa bulan je ... kah kah kah) .. Ketika Kerajaan Negeri Kelantan memperkenalkan dinar emas di Kelantan untuk pusingan ke2 (setelah kali pertama pada 2006) maka berbondong bondonglah para hubaya hubaya yang terlebih makan tapai, yang mabuk mengalahkan orang high pekena samsu, menyerang pentadbiran Kelantan dari semua arah, sampai tak tentu arah. Maka datang le kritikan dari blogger yang berfikiran sendat tapi bercita cita nak jadi doktor falsafah dalam bidang penulisan, maka datang lah ulasan dari prof prof kangkung yang mula membuka balik kitab undang undang yang sebelum ni dah naik karat bertapa atas rak buku, dan datang le kutukan  dari penduduk penduduk hujung bukit yang sebenarnya tak pernah nengok pon dinar emas tu cemana rupabentuknya .isk isk isk (gitu le pembuka kata wa yang penuh dengan kesantunan bahasa yang membuatkan wa gelak sambil menaip .. kah kah kah)

Broda & Sista 
wa catat balik apa kata survey .. luorang nengok sendiri ..

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussein, berkata tiada peruntukan undang-undang yang membolehkan kerajaan negeri mengeluarkan mata wang, tidak timbul soal mata wang alternatif atau tidak walaupun hanya untuk urusan jual beli di negeri itu. Kementerian Kewangan dan BNM akan mengkaji tindakan yang boleh diambil berhubung perkara ini, katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

kata kata dari seorang Timbalan Menteri yang menanam cita cita yang begitu tinggi utk mengambil alih tampuk pemerintahan negeri .. sungguh mulia kata kata mu .. moga jadi azimat buat gerombolan untuk dijadikan rujukan pada hari hari yang mendatang .. kah kah kah 

Rujukan ke 2 plak datang nya dari pemikir hebat yang didatangkan khas dari fakulti perkangkungan .. keh keh keh 

Pakar ekonomi dari Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Amir Hussin Baharuddin, mengesahkan pengeluaran mata wang di luar bidang kuasa kerajaan negeri, malah tindakan kerajaan PAS Kelantan itu tidak praktikal dan tidak kena pada caranya. [Berita Harian]

Rujukan ke 3 plak datangnya dari blog blog pencacai, terutamanya parpukaribasi .. ahhh .. wa malas aaa nak state kan dia punya isi kat sini sebab ulasan diowang penuh ilmiah dan berwibawa .. kah kah kah .. buat kotor wa punya blog aje . Tajuk pasal dinar emas , tapi isi sebab nak serang PMBK .. huh .. memang patut dapat ijazah kedoktoran .. Doktoron .. kah kah kah 


 .. dan kesemua hujah longkang diowang ni terus bersih macam kena simbah ngan klorox bila Husam Musa keluarkan kenyataan balas . Satu pukulan TKO yang membuatkan semua yang begitu bernafsu utk meninju balik ke warung tempat lepak memasing sambil makan nasi lemak seolah olah takde apa apa yang berlaku

Baca Kenyataan Husam Kat Sumber ni 

weyh .. wadehex wa tetiba cerita pasal menda ni .. takde ribut takde angin tetiba je keluar topik ni dari celahan rembulan .. apsal plak dah ? OK wa bagitau .. sebenarnya menda ni wa terbaca semalam .. moh kita rujuk sesama 

=====

Perak Perkenal Dinar Emas, Dirham Akhir Bulan Depan

IPOH: Kerajaan Perak akan memperkenalkan mata wang dinar emas dan dirham pada akhir bulan depan bertujuan mempelbagaikan bentuk simpanan kewangan rakyat.

Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi negeri, Datuk Mohamad Zahir Khalid berkata Perak sedang bekerjasama dengan Kuwait Finance House (KFH) untuk memperkenalkan dinar emas dan dirham kerana institusi kewangan itu berpengalaman luas dalam aspek pengendalian mata wang berkenaan.

"Apa yang pasti mata wang (dinar emas dan dirham) diperkenalkan Perak amat jauh berbeza dengan mata wang yang diperkenalkan Kelantan sebelum ini. Perbezaan itu akan dijelaskan oleh Menteri Besar (Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir) nanti," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat bersama pihak pengurusan tertinggi KFH di sini hari ini.

Sumber : Mstar 
==================

weyh mamak zambry dah nak buat plak .. kah kah kah .. mungkin mamat ni dah baca pasal kenyataan Dr M (geng sepusat sepusing le ni) pasal dinar mas yang luorang boleh baca kat sini

tapi walopon dah ngaku nak ikut jejak langkah Kelantan , dengan penuh kesipuan diowang kata ...namun jauh berbeza dengan matawang yang diperkenalkan Kelantan .. kah kah kah .. mamat ni tak abih baca rupanya .. bila plak Kelantan kata dinar emas tu matawang ? bila ?? .. bila ?? Barter Trade laaaa .. lu faham ke idak ni ? .. dinar emas tu tetap berstatus senilai dengan pasaran emas semasa .. adoih .

pendekata .. dah nak tiru tu .. tiru je la .. takyah le dok korner sana sini .. ate .. malu ke kat owang kampung kalo kata tiru ? kah kah kah

Adek Awang tak nak komen ke ?

Prof ?

Blogger Pencacai ?

laaaaa .. semua tersumbat ... kah kah kah

Nota Tambahan : Artikel Berkaitan Dinar Emas

Wikipedia 
Dinar Emas Elak Manipulasi 
Dinar Dan Dirham : Kenapa Jadi Isu 
Profesor Umar Ibrahim Vadillo tentang Dinar dan Dirham

wa rasa cukup le kot .. wa sebenarnya ngantuk ,.. kah kah kah ... nanti sambung lain .. adioz

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

  1. weyyyyyy.....mane le boleh kate tighuuuu.....nanti puaka2 tiang seri marah woooo....ada nak sumpak jadi itam....jadi pucat kang...tak naya....

    ReplyDelete
  2. itu mamu kalu bole mau guna matawang rupee, baru sama dgn asal keturunan...
    wargkahkahkahkahkah..
    dulu bukan main hentam Kelantan, skarang lagi mau tiru tapi tarak ngaku..
    bolo punya mamakss...

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top