Tuesday, May 1, 2012

TAGGED UNDER: ,

Kenapa Ayam Melintas Jalan ??


Kenapa ayam melintas jalan ?

Akademik

Saintis: Mungkin kerana diseberang jalan terdapat sesuatu yang menarik perhatiannya kerana ayam mempunyai deria yang sangat sofistikated.

Ahli Matematik: Kebarangkalian ayam tersebut ingin melintas cuma 1/6 dari naluri asalnya yang was was kepada kekalutan jalan raya.

Prof Aziz Bari: Tidak terdapat klausa dalam undang undang persekutuan untuk menghalang dari ayam itu melintas..

Prof Kangkung: Perbuatan ayam melintas jalan itu sangat jelek dan amat memalukan negara

Pak Samad: Ayam itu sesungguhnya tidak sama seperti Lembu.

Media

TV3suku: Ayam ni le sebenarnya jadi penyebab kereta polis tu terbalik.. kita saksikan videonya....

Utusan Meloya: Ini adalah bukti bahawa ayam itu telah terpengaruh dengan anasir luar

Berita Hairan: Ayam itu telah diupah oleh pihak tertentu untuk melintas jalan tersebut..

Mstor: Ayam inilah yang dikatakan telah membelasah seorang wartawan

Manggar: Khabarnya, ayam tu pernah mempunyai klip video 'mesra' bersama pasangannya. 

NGO's & Persatuan

Ambiga: It the chicken's right

Ahsan Jati: Saya percaya, ayam ini adalah salah satu parasit yang menyebabkan saya tersingkir.

Brahim Perkasam: Ayam itu telah cuba untuk menggugat ketuanan. Jangan benarkan ia melintas.

Zaid Mat Ghib: TIBAI - Tolak Individu Bernama Ayam Ini

7 Peniaga Pertama Kompleks: Kami rugi berjuta ringgit sebab tutup, tapi ramai peniaga yang bijak untung  besar. Nyesal plak rasanya

Persatuan Teksi: Ini menyusahkan kami untuk mencari penumpang, kalo lembu melintas lain cerita..

Badan Berkuasa

DBKL: Tidak, kita tidak akan benarkan ayam itu melintas, kerana jalan itu hanya untuk agenda nasional

Mato Mato: Permit? Ikut Akta terbaru, kami cuma perlu dimaklumkan sahaja, sila le melintas, anggota kami sedia tunggu ngan water canon & tear gas

Peguam Chai: Kita masih mengkaji. Sekiranya mempunyai kes, kita akan buat dakwaan.

Peguam PR: Tolong baca perlembagaan Artikel 10 yang memberi hak kepada ayam itu untuk melintas

Politik & Ahli

PR: Ayam itu juga perlu dilindungi dalam konteks demokrasi . Samada ia melintas atau tidak itu pilihannya.

BN: Ayam itu telah diperkudakan oleh err... oleh ayam

Che Dot: Saya ulang kenyataan saya sejak dulu, ia memang berniat untuk menumbangkan kerajaan

Kak Jat: Ini sangat peribadi, orang cuma tahu menghukum, lembu juga boleh memimpin .. eh.. kita cerita pasal ayam eh?

Ku Denan: Kita akan mintak NGO NGO melayu untuk bantu menjelaskan keadaan ini

Mat Maslan: Walaupun saya bodoh, PM tetap lantik saya ..sebab tu lah saya malas nak komen

Sham Keris: Melintas jalan ? Owh itu memang dah jadi SOP polis untuk menyekat ayam dari melintas. 

Mat Monggol: Ayam ? mana mana ? eh .. sesape je yang kata ayam tu dari Monggolia .. adalah pengkhianat.

Pie Bedal: Saya dengan ini menafikan .. takde kena mengena ngan ayam tu !!! 

Individu

Pencacai: Kah kah kah .. kitorang pon tak tau kenapa kitorang gelak .. kah kah kah

Atuk Felda : Entahle .. dulu atuk pening nak jawab mana dulu ayam ke telur ayam .. sekang kau tanya kenapa dia lintas jalan ? jap .. atuk nak amik air semayang

Zida Rapik: Ini fitnah .. bila saya kata nak lintas jalan ?

Ayam : Weyh apa ni ?? Den nak balik rumah je lah .. kah kah kah 

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

2 comments:

  1. Wa rasa ayam dah dijadikan kari...

    ReplyDelete
  2. sebelum tanya kenapa, taknak tahu ke ayam tu jenis apa????
    hehehe....

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top