Friday, May 4, 2012

TAGGED UNDER: ,

NST Dah Minta Maaf, Utusan Ngan Zahrain Bila Lagi ?

Malaysiakini

Akhirnya kau mengaku jugak ye Ali? (dialog dalam Ali Setan)..kah kah kah .. NST dalam keghairahan untuk membelasah Anwar kerana menjemput seorang pemerhati luar, Nicholas Xenophon untuk memantau Bersih 3.0, dengan tanpa perasaan bersalah dan malu (diowang ada ke perasaan tu semua?) telah dengan sesuka hatinya memutarbelit kenyataan Senator tersebut sebagai seorang yang Anti Islam..

Merujuk kepada pernyataan sebenar Nicholas Xenophon, apa yang diucapkan oleh beliau adalah perkataan Scientology dan telah disalah tafsirkan oleh wartawan NST sebagai perkataan Islam.. weyh .. agak agak la kalo nak salah tafsir pon. Scientology ngan Islam kan jauh dari segi huruf dan nahunya.. bau bau bacang pon tak de..  cisss

Apa apa pun NST dah minta maaf dan tarik balik artikel tersebut- walaupun wa amat sangsi dengan kesediaan NST untuk berbuat demikian - almaklum lah.. akhbar diowang kan berstatus elit, baham tanah lah kalo ngaku salah .. kah kah kah .. dan sekarang terpulang kepada Xenophon untuk meneruskan tindakan saman ataupun idak .. huh .. baru ada akai.

Klik Untuk Tumbesaran .. hehe

Tapi, mungkin dengan menyangka Xenophon tak reti bahasa melayu, Utusan buat pekak badak. Rilek je paparan laporan tu bertakhta dalam edisi online.. Nama penulis punya le cantik, tapi sayang jadi ejen penyebar fitnah.. kayu betul.. wa screenshot lagi satu 

Sumber <-- Klik selagi tawaran masih ada

Dalam masa yang sama, ada plak seekor katak yang tak sedar diri pon cuba untuk jadi champion dengan mainkan isu yang sama.



Katak ni sebenarnya dah terkeluar dari list untuk wa debik memandangkan otak dia kecik walopon kepala dia beso.. kah kah kah 


Commenting on the turn of events, Bayan Baru member of parliament Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim said this showed that Xenophon not only was very outspoken against Islam, but also defended the LGBT issue.

“Should we let someone like Xenophon influence our culture and moral values through politics? By confiding in Xenophon, is Anwar also supporting the LGBT movement?” he asked.

“I also challenge Pas’ ulama to question Anwar on why he sought Xenophon as a confidant, as clearly Xenophon stands against Islamic values.”

Tak menahan, ada hati siap cabar Ulama' PAS, adoih.. apa lah malang nasib dia ni, makin banyak dia bercakap, makin terserlah kekatakan kebodohan dia tanpa dapat disangkal sangkal lagi. 

Kalau Xenophon nak meneruskan saman pada NST, wa harap dia boleh borong Utusan ngan Zahrain sekali secara pukal, supaya jadi pengajaran pada lelain agar tak sesuka hati buat laporan tahap sampah gitu. Baru ngam .. yieehaaa

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

5 comments:

  1. kah kih kuh -katak berkatak kata dengan penuh nafsu bangang demi kerusi kuasa -kah kih kuh --saman jangan tak saman -saman sampai jadi muflis -kah kih kuh

    ReplyDelete
  2. Tom Cruise tu agama dia scientology. Kot ikut utusan meloye dan zahrain, islam le Tom Cruise to erk?

    ReplyDelete
  3. hai hantu gigi jarang pon nak dengar citer saya

    ReplyDelete
  4. Salam Tuan Tanah,

    - NST (yang EDIT lapuran asal) milik Media Prima
    - TV3/4 (yang siarkan berita PALSU) milik Media prima

    - KUMPULAN Media Prima (pakar sebar berita sensasi) MILIK parti melayu TERBESAR DONIA, umno (BARU)......

    - Si Jahrein pariah politik neh pulak milik sapa?????

    gheng lama

    ReplyDelete
  5. Damage has been done, media integrity if there are any more left....any junior reporter will be blacksheeped or the senior will take the responsibility...politician..they are not to be blamed.

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top