Tuesday, April 17, 2012

Kenyataan Bodoh Dari Ibrahim Ali



Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) mahu Lim Guan Eng (DAP-Bagan) yang juga Setiausaha Agung DAP membuat kenyataan terbuka mendesak Singapura memansuhkan ISA yang masih berkuatkuasa di republik itu.

"Semua orang tahu, (Ahli Parlimen) Bagan (Lim Guan Eng) pun tahu sehingga kini Singapura masih belum mansuhkan ISA. Oleh itu saya cabar DAP buat kenyataan terbuka desak Singapura memansuhkan ISA seperti mana Malaysia," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 di Dewan Rakyat hari ini. - Sumber

================//=================

Ini adalah antara kenyataan yang paling dangkal yang wa pernah nampak. Nak kata bangang, sudah tentu .. nak kata cerdik .. huh .. jauh sekali. Kalo Singapura jentik sikit pasal Malaysia, puak puak ni laa yang akan terloncat loncat macam kambing termakan semut. Masa tu la semangat nasionalis akan membuak buak macam nak terkeluar ikut telinga. Lepas tu akan terbit laa memacam sepanduk yang mengutuk dan mengeji Singapura agar jangan masuk campur urusan negara tetangga.

Manusia jenis tak sedar diri. Kalau tak suka orang buat kat diri sendiri so jangan le buat ke orang lain. Ni sampai cabar dalam Parlimen then terbit plak dalam akhbar. Macam le orang Singapura tu tak tau nak baca bahasa melayu. Kalo lu nak orang hormat lu, lu pon kena hormat orang bhai ... 

Persoalannya, apa kena mengena Singapura dengan hal pentadbiran dalam negara ? Main bangsat ke ? Hal dalam kelambu apasal nak diseret jiran sebelah ? akal letak mana weyh .. ? Kalo Singapura nak amalkan polisi kominih sekali pun, apa kena mengena ngan negara kita ni? 

Awas : Menatang ni akan bermaharajalela menjelang PRU tak lama lagi. Jangan sangka ia ada perasaan malu sebab kulitnya memang dah keras tahap kematu.. kah kah kah kah

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

14 comments:

  1. Dah memang dia ni bodoh,nk buat mcm mana!

    ReplyDelete
  2. ada teratak dihujung kampung,
    bawah cermin kopak ada kotak,
    tersembunyinya dalam ada tempurung,
    sembunyi bawahnya katak melalakkkk...

    kahkahkah..biarkan la dia..sok sok dh ilang kerusi diamla nnti dia tu..

    ReplyDelete
  3. @Anonymous 11:03 PM ntah le .. dah naik lemau nengok katak goldsand tak sedar diri .. harap harap takde le sesiapa lagi yang menawarkan dia jadi calon PRU .. buat malu jadi ahli parlimen tahap mentibang gini

    ReplyDelete
  4. @Anonymous 11:16 PM ewahh .. cak pong cak pong .. katak pekak badak .. kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Salam perjuangan,
    kami dah add sahabat punya blog kat WarkahDaily. jgn lupa add kami juga. Thank U,

    ReplyDelete
  6. @Editor@WD Alhamdulillah .. laman tuan memang dah dilink dari blog ni ..sebelum ni di member v2.. hari ni up skit ke member

    ReplyDelete
  7. bukan katak tapi sepesis munafik

    ReplyDelete
  8. semakin lama puak2 lembu semakin diperbodohkan Tuhan.
    kejahatan mereka menyebabkan mereka didungukan dgn kenyataan2 lembu.

    tgk hassan jati pun dari seorg doktor motivasi sudah jadi kaki fitnah.

    Gua Eng patut terima cabaran katak dengan syarat, kita buat demo kt tambak johor tapi katak mesti berada di barisan depan dengan selempang merah umnonya.

    sebab itu kalau nk cari pemimpin mesti ada syarat2nya ;

    1. mesti hensem
    2. perut tak buncit
    3. muka tak mcm katak
    4. bercakap guna otak bukan guna perut

    ReplyDelete
  9. @JAKA bro .. tang no 3 yang tak menahan ... muka tak cam katak ?? ... kah kah kah kah

    ReplyDelete
  10. Nampak sangat keGERAMan teman2 kepada Pak Brahim ni. Sesekali2 tu kesian pulak bila dikutuk keterlaluan dengan menyamakan dia seperti katak. Apapun itulah luahan keTIDAKPUASHATIan orang ramai terhadap pemimpin yang tidak berjuang untuk rakyat, hanya untuk kepentingan peribadi. Kami di Pasir Mas pun dah meluat ketahap "PARAH" dengan MP ini. Di sini dia memang tak nak jengok tempat2 yang dia rasa orang tak suka akan dia. Tetapi waktu berkempen dulu tu, pacat dan lintah sanggup dia redah. Bila nak naik ke daratan (Parlimen) terus dilupakan akan tempat dia redah tu.. Apapun kami akan berdoa agar sesuatu akan berubah selepas PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  11. @Anonymous Ye .. InsyaAllah. Moga ada perubahan selepas PRU

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top