Thursday, July 5, 2012

TAGGED UNDER: , ,

Laa .. Khir Toyo Tunjuk Kebodohannya Lagi .. kah kah kah



Wa tak nampak kat mana rasionalnya apabila Sinar Harian masih lagi mencari si Khir Toyo untuk mengulas tentang isu isu yang terjadi di negeri Selangor. Kalau nak cari orang yang boleh bagi pendapat.. wa tak fikir mamat ni orang yang perlu dicari.. sebab kalau tanya mamat ni, apa yang keluar dari otaknya .. hanya bertaraf .. penyapu penyapu penyapu .. selain tempe tempe tempe ..kah kah kah 

Khir Toyo hari ni hanya mengulangi apa yang dikatakan oleh mantan bosnya ketika mengulas isu saman oleh DSAI. Bezanya Che Det menuduh DSAI hanya bertindak untuk menutup mulut lawan tapi Khir Toyo menuduh Kerajaan Selangor tidak rasional dalam Isu RM1b: Langkah Selangor Saman Tak Rasional .. weyh .. langkah bagi penyapu kat PBT tu rasional tang mana? Atau cara nak melicinkan kulit dan nampak merah pipi dengan memakan tempe tu fakta rasional ikut celah mana ?? kah kah kah .. dan yang paling penting ..  masih lagi bebas untuk mengkomen sana sini walaupun sepatutnya tengah menghuni penjara sambil berangan untuk membuat kilang penyapu disebelah kilang tempe setelah dibebaskan .. rasional kepala badak hape ? kah kah kah 

Selama belajar sampai boleh jadi doktor gigi takkan mamat ni tak tahu beza antara tuduhan dengan pertanyaan. Masalahnya apa yang dibuat oleh MCA Selangor adalah satu pertuduhan yang berat. Malah dijemput segala media untuk melontarkan tuduhan tanpa mendapatkan penjelasan terlebih dulu dari pihak yang berwajib. Telus tang mana weyh .. ?

Kalau kerajaan pusat ada memacam akta dan hukum seperti ISA dan OSA untuk menutup pekung atas pendedahan yang dibuat, sedangkan orang yang ditahan dibawah akta tersebut tak berpeluang untuk membalas hujah SALAHKAH kerajaan negeri Selangor memanjangkan perkara tersebut ke mahkamah dimana pihak yang terkait berpeluang untuk membuktikan dakwaan .. mana yang lebih rasional dan mana yang drakonian? Apsal ? BN goyang ka kalau MCA kena saman ??

Nota : Wa plak nak tanya lu ni .. tanya tau bukan tuduh~!! .. bila lu nak kena daftar diri untuk belayar ?? kah kah kah .. banduan banduan kat dalam tu sure nak jadi kroni lu .. sebab lu banyak duit .. dan mungkin antara rakan banduan yang terkaya diowang penah kenal .. boleh le bincang projek seterusnya lepas keluar nanti .. kah kah kah kah ..

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

6 comments:

  1. Penjenayah rasuah ni elok berambus saja dari arena politik....semua orang dah menyampah...menyemak..semak ..penyapu...tempek..

    ReplyDelete
  2. Salam Yob, kebetulan hari ni buka posa dgn bilis dan tempe goreng, macam tau2 jer kisah Yob tempe ni nak keluar!

    ReplyDelete
  3. sudahlah tu Khir,org tu dulu pun asyik saman majalah newsweek/Times kalau laporan tu tidak menyebelahi dia...mamak mudah nyanyok...

    ReplyDelete
  4. @MOH KEMBARA wasalam .. hehehe .. nanti sure kulit jadi berseri eh ?

    ReplyDelete
  5. @Anonymous tu la tu .. wa ingat mamat ni dah insaf bila BN Selangor dah taknak dia .. rupanya makin menggedik

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top