Sunday, July 1, 2012

TAGGED UNDER: ,

Seolah Olahnya Polis Bukan Untuk Pemimpin Pakatan Rakyat

Sumber : Malaysiakini
Cuba luorang bayangkan kalau yang kena baling tu seorang individu yang berkaitan ameno, tak kiralah menteri ke, timbalannya ke, s/u ke atau jkkk ke waima ahli ameno sendiri, polis akan dengan bertindak macam berlari kejamban sebab perut memulas dan tak sempat ditahan tahan .. gitu le gamaknya.

Pihak yang membaling pula katakan lah dari pihak lawan, maka media perdana akan mula melaporkan tindakan yang akan dikatakan tak bertamaddun dan rakamannya akan sentiasa diputarkan sampai habis PRU13. 

Sangat berbeza apabila melibatkan pemimpin dikalangan PR. kalau ikut pada laporan berita kat atas, individu yang dikatakan telah membaling sesuatu kearah Ketua Menteri Pulau Pinang telahpun dipegang dan dibawa jauh dari kelibat KM oleh anggota PR sendiri sedangkan polis hanya memerhati tanpa mengambil apa apa tindakan.

Weyh.. ini polis Malaysia ke polis ameno? apa pasal teruk sangat perangai polis neyh? Bukankah tugas polis untuk menjaga keselamatan rakyat Malaysia yanpa mengira kaum apatahlagi kepada seseorang yang bertaraf Ketua Menteri?? Kalau sorang Ketua Menteri pon tak dapat perlindungan yang sewajarnya dari pihak polis, apalah sangat yang nak diharapkan oleh petugas petugas dan jentera jentera PR jika berlaku provokasi dalam setiap ceramah dan mungkin sampai ke hari pilihanraya nanti.

Sekali lagi, apa istimewanya Perkasa sehingga pihak polis takut untuk mengambil tindakan??

Nota : Ceramah Zul Kulom di PJ pon diiringi sampai 3 buah kereta polis sedangkan Ketua Menteri Pulau Pinang langsung tak dapat layanan yang saksama dan ini boleh menimbulkan persepsi bahawa polis hanya bertugas untuk menjaga puak puak ameno serta mereka mereka yang bersekongkol dengannya, Fullstop.

About Karmic Wheel
The karmic wheel is turning.., faster than before .., till the end of time, till the end of life.. the wheel is turning as we die
Follow me @drkarmic
Subscribe to this Blog via Email :

4 comments:

  1. Biasa ler tu, kan umno yg bayar gaji mereka kan kan kan!!

    ReplyDelete
  2. Ini satu pengajaran bagi pemimpin2 Pakatan. Janganlah nak tunjukkan kita ni terlalu hormat pada undang2 negara yang dah senget ni.Jelas sudah yang polis tidak akan berbuat apa2 kalau pemimpin2 Pakatan dikasari.Lihat saja kepada insiden2 yang berlaku di Melaka,Perak, Lembah Pantai,Negeri Sembilan dan lain2.High time Pakatan mempersiapkan team pertahanan sendiri bagi menjaga keselamatan pemimpin2. Kita ada bekas2 askar dan polis dan ahli2 taekuondo dan silat yang menjadi ahli PAS, PKR dan PAS. Gunakan mereka untuk menentang perbuatan kurang ajar puak2 Perkasa dan UMNO.

    ReplyDelete
  3. Nampak sangat kapal UMNO nak karam dah. Dah hilang kemanusiannya. Adakah kita menyokong perkara racist macam ini sedangkan Islam tidak mengalakannya. Adaklah kita betul betul memperjuangkan Islam.

    ReplyDelete
  4. Hehe....tanya la pulak polis kenapa lewat..lambat terima repot ke...lambat lapor ke...jgn dengar sebelah pihak sahaja....sernok tengok MELAYU sokong mati-matian untuk cina....sedar lah bro...cina tetap cina...aku pon xbrape suka bn tapi agak2lah menyokong tu....

    ReplyDelete

Kepada Member : Komen le bagi semangat
Kepada Pembaca : Komen le mana yg patut
Kepada Pencacai : Agak agak le kalo komen
Kepada Kaki Spam : Luorang takyah komen pon takpe ...Kah kah kah

© 2014 Debik Karmic. Designed by Bloggertheme9
Powered by Blogger.
back to top